Sirvides Autor "Tolk, Silver-Henri" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia väljatöötamine Wellmax Baltic OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Tolk, Silver-Henri; Täks, MargeKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli koostada Wellmaxi ärikliendi müügistrateegia, tuginedes ettevõtte hetkeolukorra analüüsile, konkurentsi– ja turuanalüüsile, klientide ostukäitumisele ja kliendiuuringule. Tulemuste põhjal töötati 4P mudelit kasutades välja Wellmax Baltic OÜ ärikliendi müügistrateegia. Lõputöö esimeses osas käsitles autor äriliendi ostuprotsessi ning ärikliendi segmenteerimise põhimõtteid ja mudeleid, millest tuleks strateegia koostamisel lähtuda. Lisaks käsitleti konkurentsianalüüsi, turuanalüüsi ja SWOT analüüsi aluseid. Lõputöö teises osas tutvustati Wellmaxi kui ettevõtet, tegevusvaldkonda, ettevõtte kasutuses olevaid ressursse ja firma struktuuri. Seejärel anti ülevaade Wellmaxi hetkeolukorrast, mis hõlmas endas turuanalüüsi ja konkurentsianalüüsi. Turuanalüüsis lähtuti makrokeskonnast ja selle võimalustest ning ohtudest. Konkurentsianalüüsis kaardistati otsesed Wellmaxi konkurendid Alfafort OÜ ja Akordia Puit OÜ, toodi välja nende tugevused ja nõrkused, tehti järeldused ning toodi välja Wellmaxi konkurentsieelised. Lisaks võeti aluseks M. Porteri poolt välja toodud 5 jõudu ning analüüsiti nende mõjusid ettevõtte käekäigule. Lõputöö kolmandas osas käisitleti autori poolt läbiviidud kliendiuuringu meetmestikku, sisu ja tulemusi. Kliendiuuringu eesmärgiks oli nii olemasolevate kui potentsiaalsete klientide ootuste kaardistamine ja mis aitab luua pinnast klientide edasiseks veelgi vajaduspõhisemaks segmenteerimiseks. Tulemusi analüüsiti ja tehti järeldused ning nende põhjal tehti ettevõttele ettepanekud. Lisaks eesmärgi täitmisele, suudeti uuringi käigus saavutada kontakt potensiaalsete klientidega ning ilmutati mõlemalt poolt huvi tulevikus koostöövõimalusi arutada ja rakendada. Viimases lõputöö osas püstitati strateegia eesmärgid, mis annaksid tegevustele kindla suuna. Toodi välja Wellmaxi klientide ja potensiaalsete klientide segmenteerimise põhimõtted ja segmendid, kellega ettevõte tulevikus edasi töötab. Autor viis läbi ka Wellmaxi SWOT analüüsi ning tõi välja ettevõtte jaoks tähtsaimad tugevused ja nõrkused ning võimalused ja ohud, millega võib tulevikus Wellmax silmitsi seista. Strateegia raamistikuna kasutas autor 4P (hind, toode, koht ja toetus) meetmestikku, millest tulenevalt pakuti välja lahendused, mida ettevõte peaks rakendama strateegia edukaks elluviimiseks. Lisaks koostas autor tegevuskava, perioodi pikkusega 2 aastat, mis toob selgelt välja tegevused, tegevuste täitjad, tähtajad, tegevuste maksumused ja oodatavad tegevuskava tulemused. Kogu lõputöö olulisemate järeldustena võib välja tuua Wellmaxi väga tugeva turupositsiooni ja parima hinna ja kvaliteedi suhte võrreldes otseste konkurentidega. Uuringu tulemustest selgus, et lehise materjalile on ehitusturul suurenev vajadus ning äriklientidel on reaalne huvi oma toodete valmistamisel lehist kasutada. Lisaks selgus, et valdavalt kasutatakse uuritud segmentides standarmõõtudega materjale ja toorikuid, ning tooteid, mida pakub Wellmax tänasel päeval. Olulisemate ettepanekutena võib välja tuua vaheloa vajadust Harjumaa piirkonda, et tuua kaup oma klientidele lähedamale ning läbi vahelao olemasolu tõsta ettevõtte väärtust kliendi jaoks. Äriklientidele tuleks läheneda personaalselt. Tuleks taotleda FSC sertifikaat, mis tõendab materjali päritolu ja kvaliteeti ning regulaarste kliendi rahuoluuuringute läbiviimist. Eelpool mainitud ettepanekute rakendamine aitab tugevdada Wellmaxi turupositsiooni ja luua ärikliendi jaoks lisaväärtusi. Lähtuvalt teema käsitlusest ja lõputöö tulemustest saab öelda, et käesoleva lõputöö eesmärk koostada Wellmaxi müügi- ja turundusstrateegia, sai täidetud. Koostatud müügi- ja turundusstrateegia esitatakse Wellmax juhatusele analüüsimiseks ja edasiste turundustegevuste planeerimiseks.