Sirvides Autor "Ubei-Kon, Martin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Praktilise remondi tagamine M/V Finneco 1 näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-08) Ubei-Kon, Martin; Villau, MargusProjekti jooksul sai autor tutvuda nõuetega ja tingimustega, mis on kehtestatud laeva tõsteseadmetele. Kahjuks ei õnnestunud MS Finneco lipuriigi Soome tehnilisi nõudeid hankida ja tuli kasutada Eestis kehtivaid laeva tõsteseadmetele kehtestatud nõudeid. Projekti lõpplahenduseni jõudmine nõudis mitmeid ümbertegemisi ja arvutusi, mis tulenesid sellest, et ideed muutusid ja nõuded muutusid. Näiteks sai projekti käigus eemaldatud masinaruumi platvormil olev 1,5 meetri kõrgusega kaitsereeling, see sai asendatud teisaldatava piirdeketiga, et ei peaks raskeid asju reelingu pärast kõrgemale tõsta. Samamoodi tuli leida uus lahendus silindrihülsi abirakisele, mis eeldas esialgu uue tõsteketi muretsemist ja tõsteketi ja abirakise omavahelist kinnitamist poltliite abil. Uue abirakise lahenduse käigus sai materjali paksust suurendatud ja sellele saab kinnitada eraldiseisva tõsteketi või vajadusel suurema seekli. Abirakise uus lahendus tõstis selle kandevõimet ja suurendas ohutustegurit tunduvalt. Kui autotekipoolne tõstekoht on juba fikseeritud kõrgusega ja kaugusega seinast, siis masinaruumipoolse tõstekoha kõrgus ja kaugus tuli projekti käigus leida. Tuli arvestada, et tõstekett jookseks tõstmise käigus otse ja ei jääks teenindusluugi äärte vastu, masinaruumipoolse tõstekoha kauguse seinast määras ära masinaruumi kraana maksimaalne asend seinast ja masinaruumipoolse põranda laius. Kui masinaruumipoolne tõstekoht oleks liiga lähedal seinale ja kaugemal kraanast, siis jääks kraana tõstekett liiga suure nurga alla ja see lõhuks kraana ketti. Kui kõik tugevusarvutused olid tehtud arvutuslikule koormusele, siis leiti, et tõsteseadmeid võiks kasutada ka raskemate detailide tõstmiseks, mis tähendas jällegi tõsteseadmete detailide ümber dimensioneerimist ja uusi arvutusi. Projekti käigus valiti konstruktsioonide jaoks enim kasutust leidev odav konstruktsiooniteras S235, mida võib asendada tugevama materjaliga. 28.04.2023 edastas superintendant detaili ja konstruktsiooni joonised EE-engineering (Soome) ja LTH-Baas (Eesti) ettevõttele hinnapäringu tarbeks. Hinnapakkumised peaks laekuma lähinädalate jooksul. Esimesena on plaanis paigaldada projekteeritud tõstelahendus ML Finneco I peale. Autoteki telfer on standartne poe toode ja neid saab osta erinevas hinnaklassis, hetkel jäi kaalule odavaim toode mis oli saada, hiljem võib see asendada tuntuma ja kallima firma tootega (Lisa 8). Autoteki telfri elektriühendus ja selle juhtimine jääb laeva elektrimehaaniku pädevusse, mis lahendatakse jooksvalt pärast tõstelahenduse paigaldust. Peale edukat katsetamist ML Finneco peal paigaldatakse sama tõstelahendus ML Finneco II ja III peale. Selleks ajaks peab olema koostatud tõstelahenduse kasutusjuhend. Projekt oli huvitav, kaasas endas peale autori ja laeva tehnilise personaali ka superintendanti. Sai lähemalt tutvutud laeva ehitusjooniste ja konstruktsiooniliste lahendustega, mis tavaliselt jäävad märkamata. Projekt tundub küll lihtne, kuid korduvad muudatused lahenduste osas võtsid aega.