Sirvides Autor "Valk, Margo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Kauba pealekorje ringide tõhustamine Eestimaa Viljad OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2025-01-06) Valk, Margo; Maas, ReneKäesoleva lõputöö keskne eesmärk oli analüüsida ja leida lahendusi Eestimaa Viljad OÜ kauba pealekorje ringide logistikasüsteemi kitsaskohtadele. Töö käigus selgus, et ettevõtte praegune logistikasüsteem on mitmes aspektis ebaefektiivne. Olulisemate kitsaskohtadena toodi välja kauba korduvalt ümberpaigutamine veoseruumis, mis suurendab töökoormust ja pikendab laadimisprotsessi. Samuti teostatakse eraldi tarneringe taara kastide kohaletoimetamiseks tootjatele, mis põhjustab ebavajalikke lisakulusid kütusele ja tööajale. Lisaks planeeritakse pealekorje ringe manuaalselt, teadmata kaubakoguseid. Mis võib põhjustada olukordi, kus veoseruum täitub enne, kui kogu kaup on peale korjatud. Analüüsist selgus, Uue veoki soetamine toob küll kaasa igakuise kulude kasvu 5,81%, kuid see annab juurde 28,48% rohkem kaubaruumi, mis võimaldab ettevõttel paremini toime tulla suuremate tarnepäevadega. Nüüdisväärtuse analüüs kinnitas, et uue sõiduki ostmine on ettevõttele pikemas perspektiivis kasulikum kui praeguse kaubiku rentimise variandiga jätkamine, tuues kahe aasta jooksul kokkuhoidu suurusjärgus 20 000 eurot. Analüüsi tulemused näitasid, et uue veoki soetamine ja veoseruumi koormamise süsteemi kasutuselevõtt suurendaks ettevõtte logistika süsteemi tõhusust. Ratastel konteinerite kasutuselevõtt, kiirendaks kauba laadimist, vähendaks füüsilist koormust autojuhtidele ning kaotaks vajaduse kauba ümberpaigutamiseks veoseruumis. Lisaks võimaldaks see süsteem tõhusamalt ära kasutada veoseruumi ja suurendades transpordivõimekust. Uue veoki soetamine toob küll kaasa igakuise kulude kasvu 5,81%, kuid selle tulemusena suureneb kaubaruumi mahutavus 28,48%, mis võimaldab ettevõttel paremini toime tulla suuremate kaubakogustega. NPV analüüs kinnitas, et veoki ostmine on ettevõttele pikemas perspektiivis rahaliselt kasulikum, tuues kahe aasta jooksul kokkuhoidu ligi 20 000 eurot võrreldes rendisõiduki kasutamisega. Need tulemused näitavad, et uue veoki soetamine on mitte ainult majanduslikult otstarbekas, vaid ka strateegiliselt mõistlik otsus. Töö käigus selgus vajadus transpordihaldussüsteemi järele, millega planeerida marsruute ja hallata kaubakoguseid tõhusamalt. Võrreldes kolme erinevat tarkvaralahendust saab järeldada, et OptimoRoute on ettevõttele kõige sobivam tänu oma kuluefektiivsusele ja laiale funktsionaalsusele. Samas toodi esile, et TMS-i maksimaalseks rakendamiseks on oluline, et ettevõttel oleks juba enne veoringi algust teada pealekorjatavate kaupade täpsed kogused. Kokkuvõttes saavutas töö oma eesmärgi, pakkudes ettevõttele praktilisi lahendusi logistikasüsteemi tõhususe parandamiseks. Uue veoki ja TMS-süsteemi kasutuselevõtt aitaks ettevõttel märkimisväärselt vähendada tööaega, töökoormust ja kulusid. Need muudatused võimaldavad parandada töötajate töötingimusi, tõhustada logistilisi protsesse ning saavutada pikaajalist finantsilist kasu. Kokkuvõttes loovad need lahendused Eestimaa Viljad OÜ-le võimaluse kasvada ja tõsta oma konkurentsivõimet, pakkudes tootjatele ja jaekettidele paremat teenust.