Sirvides Autor "Vendla, Indrek" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Asfaltsegude katsetamine Maanteeameti objektidel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Vendla, Indrek; Šavljukevitš, AleksandrKäesoleva lõputöö eesmärk on anda ülevaade asfaltsegude katsetamisele esitatavatest nõuetest Maanteeameti objektidel. Lõputöö esimene peatükk tutvustab enim kasutatavaid asfaltsegusid ja nende kasutuskohti. Teises peatükis kirjeldatakse põhilisi proovivõtumeetodeid. Kolmas peatükk annab ülevaate Maanteeameti objektide puhul asfaltsegudega tehtavatest katsetustest ning nende tulemustele lubatud hälvetest. Neljandas peatükis on kirjeldatud proovide hoiustamisele ja säilitamisele esitatud nõudeid ning kirjeldatud proovide kehtivust. Viiendas peatükis on lõputöö autor hinnanud kolme valminud Maanteeameti objekti täitedokumentatsiooni põhjal, kas nende puhul on kõik katsetused läbi viidud vastavalt ehituse ajal kehtinud juhendile „Tee-ehitustööde kontroll- ja vastuvõtutoimingute loetelu“. Maanteeamet on juhendiga „Tee-ehitustööde kontroll- ja vastuvõtutoimingute loetelu“ määranud selged tegevused töövõtjale ja omanikujärelevalve insenerile, mis on vajalikud õnnestunud kvaliteediga tööde teostamiseks. Lõputöö autor leiab, et enamus asfaltsegude kvaliteedi hindamiseks määratud katsetusi on piisavad kvaliteetse materjali kasutamises veendumiseks. Küll tuleks paigaldatud katte paksuse määramiseks võtta kasutusele alternatiivsed lahendused, mis poleks katete purustavad ja võimaldaksid hinnata katte paksust suuremas ulatuses. Praegu kasutatava puurimise meetodi puhul on võimalik, et puurkehade võtmise kohas on katte paksus projektne, kuid mõne meetri kaugusel lubatust õhem. Suuremat kasutust võiks leida näiteks pulss-induktsioontehnoloogial põhinevad elektromagnetilised kihtide paksuse mõõtmise seadmed. Kolme valminud Maanteeameti objekti täitedokumentatsiooni analüüsides leidis lõputöö autor, et ühegi objekti puhul ei ole proove võetud vastavalt Maanteeameti poolt esitatud nõuetele. Põhilised probleemid olid asfalditehasest proovide võtmata jätmisega ja paigaldatud kattest puurkehade võtmisega. Proovide võtmata jätmise puhul võib olla tegemist töö tegijate teadmatusega, kuid ka nende sooviga mitte proove võtta, kartes Maanteeameti poolt tehtavaid mahaarvamisi ebakvaliteetse töö teostamise eest. Kolme objekti analüüsi põhjal ei ole võimalik anda üldist hinnangut objektidel proovide võtmise korrektsusele, kuid selliseid probleeme aitaks lahendada suurem tellija poolne järelevalve.