Tööstustehnoloogia ja turundus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Tööstustehnoloogia ja turundus Märksõna "Economy and Management--Accounting" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Konkurentsistrateegia AS JELD-WEN Eesti näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Merilo, Kaarel; Bergmann, Meelis; Tarmo TalvetKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli käsitleda turundus-, konkurentsistrateegiate valikuid, analüüsida toote hinna kujunemist, tarbijate eelistusi ning välja selgitada puudused ja eelised konkurentide ees ettevõtte AS JELD-WEN Eesti baasil. Töö käigus koguti materjali, mida hiljem analüüsiti konkurentidest ülevaate saamiseks kohalikul turul. Samuti koostati küsitluse teel ülevaade tarbijate eelistustest ja nende erinevustest maakonniti. Töö esimeses pooles tutvustas autor baasettevõtet, tema ajalugu, tegevuse kirjeldust, kasutatavaid ressursse ja juhtimistegevust. Ettevõttest ülevaate saamiseks kasutati AS JELD-WEN Eesti arhiivimaterjale, 2013. majandusaasta aruannet ja suheldi mitmete osakonnajuhtide ja töötajatega. Teises lõputöö osas analüüsiti potentsiaalsete tarbijatega tehtud intervjuusid. Mille tulemusena selgus tarbijaskonna regionaalne selge eristumine. Suurim tarbijaskonna maitse-eelistuste erinevus oli Ida-Virumaal, kus elab, võrreldes teiste Eesti maakondadega, rohkem välismaalasi. Nende eelistuseks oli pigem modernsem kui klassikaline disain. Samuti ootavad Ida-Virulased toodetele väiksemat hinda, kui näiteks Harju maakonnas läbi viidud küsitluses selgus. Üldiselt jäi tarbijate meelest mõistlik hind alla tegelikele toodete hindadele. Lõputöö kolmandas osas selgitati välja AS JELD-WEN Eesti toodete hinda mõjutavad tegurid. FSC sertifikaadi mõju toote hinnale oli oodatust väiksem ja leiti, et toodete sertifitseerimine tasub igal juhul ära nii suurte tootmismahtude juures. Teisteks hinda mõjutavateks kuludeks olid: toormaterjali kulu, tööjõukulud, üldhalduskulud, turustuskulud ja muud kulud. Kasum moodustas toote lõpphinnast 24% ja seda ilma edasimüüjate vahendusteenuseta. Viimases töö osas uuriti suuremate konkurentide käitumist müügitulu saavutamisel. Hinnapäringu teel saadi ülevaade konkurentide toodete hindadest. Üllataval kombel, oli AS JELD-WEN Eesti toodang kõige soodsam kohalikul turul saadaolevatest konkurentide toodetest. Seejärel võrreldi AS JELD-WEN Eesti hetkelist turupositsiooni konkurentide omaga. AS JELD-WEN Eestit võib praegusel hetkel 35 nimetada akende ja uste tootmise valdkonnas turuliidriks, oma kõige suurema käibe ja madalate toodete hindade poolest. Paraku ei saa seda öelda kohalikul turul saavutatud müügitulu põhjal. AS Viljandi aken ja uks saavutab kohalikul turul 7% rohkem müügitulu kui AS JELD-WEN Eesti. Seega on kohalikul turul mainitud valdkonnas turuliidriks AS Viljandi aken ja uks. Müügitulu suurendamiseks Eesti turul pakkus töö autor välja kaks peamist strateegilist käiku: luua salongid, kust tarbijal oleks võimalik otse tootjalt toodangut osta ja panustada rohkem maine kujundamisesse ja klientide informeerimisse. Väiksemad konkurendid on analoogsed sammud juba astunud ning tulemused kajastuvad nende läbimüügi edukuses Eesti turul, moodustades üle poole kogu aastasest käibest. Valminud töö käigus kogutud andmed edastatakse AS JELD-WEN Eesti turundusosakonda, mille põhjal saavad ettevõtet tüürivad juhid koostada arenguplaani kohalikul turul laienemiseks.