Moetööstus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Moetööstus Autor "Adamson, Anet" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Turu-uuring kokkupakitava mähkimisaluse turupotentsiaali hindamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Adamson, Anet; Tuulik, DianaAntud lõputöö on üles ehitatud ettevõtte Nobiina OÜ uue tooteidee ja selle turu suuruse analüüsimisele. Töös käsitletud teemavalikul lähtus autor huvist saada teada, kas on mõtet tootega turule tulla. Käesoleva lõputöö eesmärk oli leida kokkupakitava mähkimisaluse turupotentsiaal Eesti turul. Kuigi võimaliku brändi loomis- ja toote tootmisportsessiga veel algust tehtud ei ole, on käesoleva lõputöö raames teostatud vajalik eeltöö ja uue tootega turule tulemiseks. Majandusolukorra analüüsimisel tugines autor Eesti Rahandusministeeriumi ja Eesti statistikaameti kodulehekülgedel avaldatud andmetele. Leitud esmaste andmete põhjal prognoositakse Eesti majanduses majanduskasvu ning hoogustatakse perede kasvamist. Veebiküsitluse ja intervjuuga selgitati välja potentsiaalse sihtgrupi huvi kokkupakitava mähkimisaluse vastu. Veebiküsitlusele vastas 243 vastanut, kellest 200 kuulus sihtrühma. Ülejäänud 43 respondendi vastust käsitleti kui võimalikku katsikukingi ostlejat. Intervjuu valim koostati mugavusvalimi teel, kus autor viis intervjuu läbi enda tutvusringkonnas klienditüpaažile vastavate emadega, kokku neli intervjuud. Tarbija-uuring andis teadmise, et kokkupakitavale mähkimisalusele on potentsiaalne sihtturg olemas ning huvi toote vastu on kõrge aga teadmised tootest madalad. Toote hinnapakkumine on võrdlemisi madal, mille põhjal võib järeldada, et materjali- ja tootmiskulusid on vajalik vähendada. Toode on vastanute hinnangul ka potentsiaalne katsikukingitus. Nii veebiküsitluse kui intervjuude käigus tuli välja mitmeid ettepanekuid tootele, mida lapsevanemad muudaksid. Tootele on selle praegusel kujul klientuur olemas, kuid potentsiaalse sihtrühma suurendamiseks tuleb pakkuda erinevaid tootelahendusi – esmaste ettepanekute põhjal anda tootele suurem ja väiksem kuju, lisaks analüüsi tulemusel luua kollektsioonile lisatooteid. Ettepanekutele toetudes saab toodet parendada, kus antud hinnangute põhjal toodet muuta ja täiendada. Konkurentsianalüüsi käigus saadi teadmine, et turul tegutsevaid konkurente on palju ja konkurentsi võivad pakkuda kõik ettevõtted, olenemata ettevõtte tootespetsiifikast. Tugevaks saab pidada konkurenti, kelle toode sarnaneb enim analüüsitava tootega. Konkurentsiluure käigus külastati imikutarbeid pakkuvaid kauplusi Tallinnas ja kohalikke ning välismaiseid veebikauplusi. Konkurents imikutarbeid pakkuvates kauplustes on madal, ehk samalaadsed tooted puudusid. Veebikaupluseid analüüsides selgus, et turul tegutsevaid konkurente on palju, kelles igaüks konkureerib erinevate omadustega – hinna, omaduste, funktsionaalsuse poolest. Omaduste poolest saab tugevaimaks pidada kodumaist brändi Nete.Kit, hinna poolest on suurim konkurent Hauck. Tootepakkujaid on palju, kuid tarbija-uuringu põhjal saab järeldada, et teadmine tootest on madal. Töö raames läbi viidud turu-uuring andis teadmise, et sihtturg on tootele olemas ja turupotentsiaali saab tarbijatelt saadud tagasiside, turuolukorra analüüsi ja konkurentide kõrval hinnata heaks. Uuringu tulemustest 76,5% valimist kasutaks toodet. Suur osa toote edust sõltub promotsioonist, millele tuleb tarbijatele tundmatu toote puhul panna tugevalt rõhku. Kuid enne tootega turule tulemist on vaja eesmärgiks seada rohkema hulga tarbijate rahuldamine, mis nõuab käesoleva toote kõrvale lisatoodete loomist. Käesoleva töö raames läbi viidud turu-uuring andis kinnitust kokkupakitava mähkimisaluse vajadusest Eesti turul. Nõudlus toote järele on olemas, vajalik on vaid lõplik otsus ettevõtte asutamiseks, mille käigus teha edasised jätkuuringud.