Logistikainstituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Logistikainstituut Autor "Aasmäe, Gerret" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ettevõtte Tallinna Toiduveod AS jaotusvedude optimeerimine Virumaal(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Aasmäe, Gerret; Nõuakas, KatiKäsitleva lõputöö eesmärk oli koostada ettevõttele Tallinna Toiduveod AS Virumaa jaotusvedude korraldamise efektiivne veoplaan. Autor alustas nimetatud eesmärgini jõudmist metoodika seadmisega mille abil määras suunava strateegia, et saavutada nimetatud probleemile efektiivne lahendus. Peale metoodika valikut kaardistas autor Virumaal toimuva hetkeolukorra ning analüüsis olemasolevaid veoringe, et tuvastada kitsaskohad. Kitsaskohad tuvastatud asus autor otsima optimeerimiseks sobivaid meetodeid. Valitud meetoditeks osutusid kaks jaotusvedude valdkonda kuuluvad meetodit: “lühima teekonna meetod” ning “ing. Hub and Spoke System”. Täpsemalt aitas “ing. Hub and Spoke System” kujundada välja päevade lõikes kindlad veopiirkonnad ning veopiirkondade kliendid aitas järjestada “lühima teekonna meetod”. Vastavalt ettevõtte suunistele jääb Virumaa teenindamiseks kehtima kaks olemasolevat terminali. Terminalide asukohad on Rakveres ja Jõhvis. Suurimaks muudatuseks terminalide ning teeninduspiirkondade osas saab olema kindla maakonna teenindamine võrreldes hetkeolukorraga. Läbi Rakvere terminali hakkavad liikuma ainult kaubad millede kliendid asuvad Lääne-Virumaa piires (ka. ka. Avinurme alevik ja Tudulinna alevik mis geograafiliselt paiknevad küll Ida-Virumaal kuid autor jätab nimetatud piirkondade tarned esmaspäevasele päevale nagu see toimub hetkeolukorras) ning läbi Jõhvi terminali hakkavad liikuma ainult kaubad millede kliendid asuvad Ida-Virumaa piires. Lisaks toimub veopäevade ühtsustamine töömahtude mõistes, mille tulemusel suudab ettevõtte oma autojuhtidele igapäevaselt tööd pakkuda ning täita klientide vajadused probleemitult. Autor leiab läbi optimeerimise, et ettevõte Tallinna toiduveod AS on suuteline Virumaa kogukulusid vähendama kuni 46% aastas. Saadud tulemus väljendub kolme autojuhi ning kolme veovahendi vähema kasutamisega, kui seda hetkeolukorras koos ülalpidamiskuludega veovahendite kohta ning palgafondidega kolme autojuhi kohta. Lisaks kindlate piirkondade kujunemisele ja teenindamine läbi kindlate terminalide muutuvad veoringid kilomeetrite mõistes lühemaks. Autor ei näe selles probleemi, et ettevõtte veovahendid hakkavad korraga kliendile tarnima kuni kolme tootja toodangut kuna vajalik konsolideerimistöö teostataks terminalis siis sellest tulenevalt autojuhtide töö oluliselt raskemaks ei muutu kuna iseloom alusekauba näol jääb samaks ning klientidel on võimalik ühe korraga tagastada kolmele tootjale toodangut/tagastust mis tähendab, et klient ei pea enam kolme autot ootama võrreldes hetkeolukorraga. Autor arvestab, et ühe kliendi teenindamiseks kuluv aeg võib maksimaalselt suureneda kuni 15 minutit mis tuleneb tagatuse/taara võtmiselt kliendilt kolmele erinevale tootjale millest olulise aja võtab tagastuse/taara kontrollimine ning dokumentatsiooni vormistamine ja allkirjastamine. Lisaks arvestab autor, et võrreldes hetkeolukorraga jääb veoringil olevate klientide teenindamise arv samale tasemele kui seda hetkeolukorras.