Logistikainstituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Logistikainstituut Avaldamisaeg järgi
Näitamisel1 - 20 631-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Palgakulude analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid: Üliõpilane oskab leida ettevõtjat huvitavat toodete kriitilist kogust, millest alates uute seadmete või tootmisliini kasutamine vähendab tootmiskulusid ja suurendab kasumit baasvariandiga võrreldes. Oskab vastata küsimusele, milline variant plaanitud tootekoguse puhul on kasulikum (optimaalsem) ja millise tootekoguse korral ta end ära tasub. Oskab leida muutujate algväärtusi, mis annavad konkurentsis püsimiseks soovitud tulemusi ning tasuvad end ära antud äritsükli faasis.Nimetus Avatud juurdepääs Kauba tuvastamine ja markeerimine RFID tehnoloogia abil(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÜliõpilane saab teadmisi uuest ja arenevast tehnoloogiast. Oskab seda kasutada tulevases töökohas või soovitada oma tööandjale. Oskab vastata küsimustele raadiosagedusliku tuvastamise kohta. Suudab luua ettevõttele konkurentsieelise ja vähendada logistilisi kulusid.Nimetus Avatud juurdepääs Investeeringute analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid. Üliõpilane oskab sisestada andmeid ning kasutada Exceli valemeid ja finantsfunktsioone ärisimulatsioonide koostamiseks;oskab planeerida laene ja nende tagasimaksmist, prognoosida investeeringute tulevasi rahavooge, tasuvust ja finantsnäitajaid;oskab leida parima alternatiivse variandi, mängides läbi erinevaid majandussituatsioone what if-põhimõttel tarkvara abil, mis genereerib automaatselt vastuseid oodatavatele tulemustele ja äriseisudele. Tunnetab sügavamalt üksikute majandusnäitajate omavahelisi seoseid.Nimetus Avatud juurdepääs Päevaraamatu arvutipõhine mudel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid: üliõpilane õpib orienteeruma raamatupidamise mõistetes ja terminoloogias. Oskab täita päevaraamatut, oskab leida omavahel korrespondeeruvaid kontosid. Oskab siduda päevaraamatut, kontosid ja koostatavat bilannssi.Nimetus Avatud juurdepääs Pearaamatu arvutipõhine mudel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiPearaamatu arvutipõhine mudel on koostatud õppeaine „Arvestuse alused“- raamatupidamise alused omandamiseks.Mudeliga töötamine annab kogemusi ja süvendab harjumusi ning vilumusi raamatupidamisalases praktilises töös.Pearaamatu täitmine järgneb algdokumentide ja päevaraamatu koostamisele. Pearaamat on majandusüksuse kõiki kontosid sisaldav raamat ehk raamatupidamise peamine süstemaatiline register, mis sisaldab sünteetilisi kontosid, kuhu kõik tehingud kantakse vastava lausendi alusel kaks korda – ühe konto deebetisse ja teise kreeditisse. Traditsioonilisel kujul oli see raamat, millel igale kontole oli reserveeritud oma leht, kuid tänapäeval esineb elektroonilisel kujul arvuti mälus.Pearaamatut tuleb eristada päevaraamatust ( ka põhiraamat), mis on kronoloogilise arvestuse register.Pearaamatu täitmisel tuleb kinni pidada ettevõtte raamatupidamise sise-eeskirjadest ja seal fikseeritud kontoplaanist.Tööks pearaamatuga ja pearaamatu täitmiseks peab üliõpilane omandama algteadmised raamatupidamisbilansist, kontodest, nende sisust ja täitmise reeglitest.( vaata ka „Päevaraamatu arvutipõhine mudel“ võtmesõnad)Nimetus Avatud juurdepääs Transpordiökonoomika (e-kursuse õppematerjal)(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2010) Janno, JelizavetaBeSt programmi raames tehtud e-kursusNimetus Avatud juurdepääs Nimetus Avatud juurdepääs Google docsi veebiteenuse kasutamine e-äris(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Mištšenko, AndreiPaljude kasutajate jaoks on Google lihtsalt internetis enim kasutatav otsingumootor. Mõni kasutaja tarvitab selliseid teenuseid, nagu Google’i mail ja Google’i tõlge, aga suurem osa kasutajatest ei tea, et Google’i keskkond pakub tervet hulka muid kasulikke veebiteenuseid (on-line teenused). Üks nendest on Google docs. Selle teenuse kolm põhilist eelist on:võimalus luua oma dokumente, kasutades Google’i tarkvara;võimalus salvestada oma dokumente Google’i serveris;võimalus organiseerida kollektiivset tööd (collaboration) dokumentidega.Neid võimalusi kasutades on sinu ja sinu kolleegide dokumendid kättesaadavad igal pool maailmas, kus on internetiühendus. Sul ei pea isegi olema klassikalist arvutit koos Office’i tarkvaraga, piisab, kui sul on nutitelefon või tahvelarvuti (iPad).Nimetus Avatud juurdepääs Gmaili veebiteenuse kasutamine e-äris(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Mištšenko, AndreiAntud õppevahendi eesmärk on demonstreerida Gmail’i teenuseid, mida on võimalik kasutada ärivaldkonnas.Nimetus Piiratud juurdepääs Stadler FLIRT rongide vastavushindamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Saare, Heigo; Pütsep, RaivoUue raudteeveeremi tüübi vastavushindamine on menetlus, mille jooksul veendutakse, et opereerimiseks planeeritav veeremi tüüp vastab kõigile talle kehtestatud nõuetele. Vastavushindamise menetlust rakendatakse Eestis läbi mitme eriseaduse, milleks on toote nõuetele vastavuse seadus ning raudteeseadus, mis tagavad, et selle protsessi raames oleks tagatud raudteevõrgustikuga ühildumine ning veerem oleks ohutu. Eestis kehtiva raudteeseaduse alusel on kehtestatud Euroopa Liidu koostalitusvõime direktiivi põhimõtted vastavasisulises määruses. Nimetatud määrus seab korra ning nõuded, mida tuleb järgida nõuetele kontrollimisel. Raudteeveeremi autoriseerimine laiemat skoopi omav menetlus, see sisaldab endas kõige olulisemat osa, milleks ongi vastavushindamine. Autoriseerimine saab alguse üldjuhul eelkokkulepete sõlmimisega ning kehtestatud nõuete analüüsi, mille raames peab selguma lõplik loetelu standarditest ja regulatsioonidest, millele veeremi tüüp peab vastama. Autoriseerimine lõppeb tavapäraselt veeremi registreerimisega ning selle võrgustikule lubamisega. FLIRT rongide autoriseerimine on kestnud tänaseks ligikaudu kaks ja pool aastat. Selle aja jooksul on vastavushindamise käigus viidud läbi, lisaks töös käsitletud katsetustele, mitmed tüübikatsetusi. Töös käsitletud Stadler FLIRT rongide vastavushindamine on tänaseks päevaks jõudmas lõpufaasi. See võimaldas ka antud töös kasutada katsetuste tulemusi ning autoriseeritud asutuste hinnanguid, mis tõendasid, et passiivse ohutuse ning sõidudünaamika osas võib, kasutatud materjalidele toetudes, öelda, et Stadler FLIRT rongid on sobilikud ning ohutud kasutamiseks Eesti võrgustikul. Esialgse plaani kohaselt oli kavas töös käsitleda ka vastavushindamise menetluse maksumust ühe rongikoosseisu kohta. Kuna aga katsetuste maksumused on rangelt salajased rongi tootja ning autoriseeritud asutuste vahel, siis ei olnud võimalik seda osa majanduslike arvestuste rubriigis kasutada. 45 Töö autori hinnangul lõppeb Stadler FLIRT elektrirongide vastavushindamise menetlus käesoleva aasta juuni kuuses ning juulis on juba võimalik osaliselt uusi ronge Eesti võrgustikul opereerimas nähe. Autori hinnang põhineb teadmistel, mis on omandatud Stadler FLIRT rongide vastavushindamise menetluses, mida Tehnilise Järelevalve Amet kohandab nimetatud rongide suhtes. Uute rongide kasutuselevõtuga kaasneb raudtee võrgustikul oluline muutus, seda eeskätt kasutusele võetavate rongide suurest erinevusest olemasolevatest. Eelkõige puudutab see raudteel liiklejaid, kuna uued rongid on vaiksemad ning kiiremad. Olenemata sellest, et võrgustiku teekiirused jäävad tänasele tasemele, tuleb FLIRT rongide kiirust üldisemas tähenduses arvestada. Põhjus seisneb paremas kiirenduses, mis võimaldab rongil jaamavahel pikemalt maksimaalse kiirusega sõita. Tähelepanuta ei saa jätta ka uute rongide vaiksust, kuna teadaolevalt on uued rongid oluliselt vaiksemad tänastest. See võib põhjustada liiklejate tähelepanu hajumise raudteega kokku puutudes. Eelpool mainitud riskide maandamiseks on toimunud erinevad teavituskampaaniad ning teavitustöö jätkub. Liiklejate informeerimist muutuvast olukorrast rakendatakse erinevates infokanalites. Arvestades tänast ohutustaset Eesti raudteel siis ei pea töö autor võimalikuks, et uute rongide kasutuselevõtt põhjustab taseme languse. Loomulikult tuleb erilist tähelepanu pöörata olukorrale, kui tulevikus tõstetakse maksimaalseid teekiiruseid Eesti raudteevõrgustikul.Nimetus Piiratud juurdepääs Stadler FLIRT diiselrongid ja nende teenindus(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Kuusk, Martin; Pütsep, RaivoLõputööst selgub, et Stadler FLIRT diisel- ja elektrirongide baseerumisega Pääsküla depoos, pole põhjendatud küsimus, kas Pääsküla depoo suudab mõlemat tüüpi ronge teenindada. Käsitletud alateemades oli selgelt näha, et mõlemat tüüpi rongide hooldusega ei teki Pääsküla depool prognoositavaid raskusi, mahutavuse osas Pääsküla depoos probleeme ei ole, kuid Tallinn- Väike depoos võivad need tekkida ning depoo rekonstrueerimise ja depooseadmete osas tuleks teha suuri väljaminekuid, kui hakata diiselrongide hooldust teostama mujal kui Pääsküla depoos. Seoses Euroopa Liidu direktiiviga toimuvad muutused vedurijuhtidele esitatavate nõuete ja koolituse osas. Senise raudtee ettevõttes koolitamise asemel tuleb alates 1.07.2013 koolitada vedurijuhte vastavas koolituskeskuses, mis on plaanis luua Tallinna Tehnikakõrgkooli juurde. Töö selles suunas käib ning seetõttu on millestki konkreetsest hetkel võimatu rääkida. Stadler FLIRT rongide kasutuselevõtuga liiklusohutus reisiliikluse osas suureneb just nende liikumapanemises osalevate turvasüsteemide osalusega, samuti on juba konstruktsiooniliselt viidud kõrvaliste isikute juurdepääs rongide juhikabiinile miinimumini. Lõputöö järeldusi ja ettepanekuid on mõttekas AS Elektriraudteel läbi arutada ja rakendada.Nimetus Avatud juurdepääs Arvjadade kasutamine ärivaldkonnas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Mištšenko, AndreiSihtrühmMaterjali kasutavad transpordi ja logistika eriala päeva- ja kaugõppe üliõpilased aine „Protsesside modelleerimine” raames, kuid materjal võib olla kasulik ka teiste majandusainete puhul.Eelteadmised: üliõpilane peab oskama töötada MS EXCELi keskkonnas. Õpiväljundid: üliõpilane teab arvjada omadusi;oskab luua ülesannete lahendamiseks arvutipõhiseid mudeleid, mille aluseks on arvjadad; oskab analüüsida loodud mudeleid ja on võimeline leidma optimaalse lahenduse ettevõtte juhtimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs KLG Eesti AS kunstväärtuste transpordi tasuvusanalüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Toom, Vilmar; Kalda, TiinaKäesoleva lõputöö tulemusena on ettevõttel KLG Eesti AS võimalik otsustada, kuidas laiendada kunstiväärtuste transporditeenuse mahtu. Lõputöö tulemusena selgus, et kunstiväärtuste transporditeenuse osutamise maht on väike ja klientidele pole suudetud teenust piisavalt müüa. Ainult perioodidel, mil teenindati Euroopa kultuuripealinna staatuses olevaid linnasid – Vilnius 2009 aastal ja Tallinn 2011 aastal - suutis ettevõte teenida piisavat kasumit, mis kattis ka varasemate perioodide kahjumid, kui antud teenuse vastu nõudlus oli väiksem. Käesoleva lõputöö allikateks on erinevad kirjandus- ja seadusallikad ning ettevõtte raamatupidamislikud ja finantsilised andmed operatiivsüsteemist. Samuti on suheldud erinevate erialade spetsialistidega ja läbi viidud küsitlus konkureerivate ettevõtete seas õige turuhinna väljaselgitamiseks. Kunstiväärtuste käitlemine ja pakendamine nõuab spetsiifilisi oskusi ja teadmisi, samuti spetsiaalset sõidukit ja inventari pakendite valmistamiseks. Vertikaalanalüüsi tulemusena selgus, et ettevõtte kunstiväärtuste transpordi osakonna püsikulud on võrreldes tuludega liiga kõrged ja kulusid tuleb kärpida. See puudutab eelkõige kontori ja töökoja rendikulusid, samuti esinduskulusid. Kontori rendikulude vähendamiseks tuleb rendipind vahetada väiksema ja soodsama vastu, esinduskulude vähendamiseks peab enne kulu tekitamist hindama selle vajalikkust ja potentsiaalset tasuvust. Kunstiväärtuste transpordi teenuse osutajate hinnavõrdlust puudutava küsitluse tulemusena konkurentide seas selgus, et ettevõtte kunstiväärtuste transpordi hind on turul madalaim. Hinnakujunduses tuleb teha ümberkorraldusi. Kunstiväärtuste transporditeenuste hinda tuleb tõsta minimaalselt 6%, soovituslikult 6-8%, mille tulemusena suudab ettevõte saavutada olukorra, kus teenitakse ka kunstiväärtuste transporditeenuse osutamisest pidevalt kasumit. Kunstiväärtuste pakendamist puudutava küsitluse raames selgus, et spetsiaalpakendeid on võimalik müüa vähemalt 100-150% müügirentaablusega, mistõttu tuleks kindlasti pakendite tootmist KLG Eesti AS’is lisateenusena laiendada ja seda aktiivselt reklaamida ja müüa. Ettevõte teenuste reklaamimiseks 2013 aastal kulusid ei tehtud ja selgus, et antud asjaolu kunstiväärtuste käibele negatiivselt ei mõjunud. Seevastu kinnitub tõsiasi, et kuulumine ICEFAT organisatsiooni on äärmiselt oluline, sest selle liikmete kaudu liigub informatsioon erinevate kunstiväärtuste projektide kohta. Ilma ICEFATi kuulumiseta poleks ettevõttel antud teenuse pakkumisel eelist teiste Eestis asuvate ettevõtete ees, kes sarnast teenust pakuvad. Kokkuvõtvalt järeldatakse töö tulemusena, et KLG Eesti AS’i kunstiväärtuste transpordi osakonnas tuleb alandada püsikulusid, tõsta kunstiväärtuste transpordi teenuse hinda, laiendada spetsiaalpakendite tootmist. Väga oluline on tagada ettevõtte püsimine ICEFAT’i liikmete hulgas ning hoida ja arendada jätkuvalt häid ning usalduslikke suhteid, nii ametlikul kui ka isiklikul tasandil, kunstiväärtuste transpordi klientide seas.Nimetus Avatud juurdepääs Transpordi negatiivne välismõju(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Janno, JelizavetaTranspordi negatiivne välismõjuNimetus Piiratud juurdepääs Liikluskorraldus Rakvere jaamas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Dõba, Jekaterina; Rita, OjalaRaudteetransport töötab katkematult kogu aasta ja ööpäevaringselt, teostades kütuse, metallide, metsamaterjali, ehitusmaterjalide, väetiste, teravilja, toiduainete ja paljude teiste majandusharude veoste vedu, tagades tootmise normaalse funktsioneerimise, inimeste elutegevuse linnades ja maapiirkondades. Rakvere jaam ettenähtud kuulub vahejaamade hulka ja manövritöö teostamiseks. Rakvere jaam asub üherajalisel kolmenäidulise automaatblokeeringuga liinil Kadrina ja Vaeküla jaamade vahel Tapa - Narva liini 208,3 km-il. Rakvere jaamaga külgnevatel jaamavahadel on kasutusel järgmised signalisatsiooni-ja sidevahendid: Rakvere - Vaeküla üherajaline, kahesuunaline, kolmenäiduline automaatblokeering läbisõidufooridega Rakvere-Kadrina üherajaline, kahesuunaline, kolmenäiduline automaatblokeering läbisõidufooridega. Rakvere-Kunda üherajaline, ühe sauasüsteem. Rakvere jaamas teostab manöövritööd AS Kunda Trans ja AS EVR CARGO. AS EVR Cargo koostab ja lahutab ronge. Aga AS Kunda Trans veab valmistoodangut. Rakvere raudteejama töö efektiivsuse suurendamiseks on vaja juurutada rida logistilisi uuendusi, mis aitaks kaasa uute kliendile toomisele AS Eesti Raudtee kaubavedude teenuseid kasutama. Samuti aitaksid uuendused tõhustada vagunite laadimis- ja tühjendamis tööd Rakvere jaamas. Nende eesmärkide saavutamisek Rakvere jaamas on vaja teostada raudtee remonditöid, mis aitab tõsta veose käibe mahtu ning loob eeldusi uute investeeringute rakendamiseks. Käesoleva lõputööga tulin järeldusele, et ohutuse parandamiseks jaamas on vaja ümber ehitada ühetasandiline ülesõit jaama piires mitmetasandiliseks. Vana jalakäijate ülekäigukoht on vaja asendada tunneliga. See vähendaks õnnetusi ja suurendaks töö efektiivsust. Samuti on vaja pikendada vastuvõttu-ärasaateteid ja rekonstrureerida 4.tee. Töö efektiivsusse tõstmiseks on vajalik manöövribrigaadi olemasolu jaamas.Nimetus Piiratud juurdepääs Remondibaasi omava transpordiettevõte analüüs võrreldes alternatiividega(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Reinhold, Tiit; Õige, AlarTöös on analüüsitud transpordiettevõte Canter Invest OÜ 2013 aasta kulude jaotumist, et välja selgitada konkreetne kulu transpordivahendite ekspluatatsioonis hoidmiseks, seda tehtud 2013 aasta raamatupidamislike algdokumentide alusel, et saada teada sõidukite individuaalsed kulud, välja tuua remonditöökoja kulud ning nende tekkepõhjus. Osaühing Canter Invest on ettevõte, mis kasutab sisse ostetavat raamatupidamisteenust ning sellepärast lõi autor elektroonilise andmebaasi andmete töötlemiseks, mida saab jooksvalt täiendada. Kuna arveid kasutati eelnevalt ainult raamatupidamislikeks toiminguteks, tuli teatud kulude puhul kasutada keskmisi väärtusi ühiku kohta. Tulevikus võiks pidevalt andmebaasi täiendada, pidades kulutekitaja täpset arvestust. Ettevõtte majandusanalüüsist tulenevate andmete põhjal on näha, et nõuete laekumise aeg on kolme aastaga kasvanud 25 päevalt 49 päevani. Enda kohustuste (töötasud, kütus, varuosad, maksud jne.) tasumise aeg arvete põhjal maksimaalselt 30 päeva. Osaühing Canter Invest põhitegevus on jaotusvedu temperatuuri režiimi tagavate autodega, siis püüdis töö autor leida alternatiivseid lahendusi, mis võimaldaksid ettevõttel pühenduda tegevusele, mis toob 98-99% müügitulu. Hetkel antud keskmine veoteenuse kilomeetri hind, mida ettevõte saab ei võimalda töös pakutud alternatiivsete lahendustega. Võrreldes erinevate varijantide remondi ja hoolduskulusid jõudis autor järeldusele, et antud situatsioonis on majanduslikult mõistlik olemasoleva remondibaasi rekonstrueerimine. Ettevõte teenuse müügimahu kasvades on autode arv suurenenud koos sellega remondi ja hoolduse vajaduse maht järjest kasvab, selleks on ettevõte kohandanud kaarhalli ja palganud autode hoolduse-ja remonditöid teostava personali. Eelduseks ongi töötajad, kes on aastaid ettevõttes töötanud ja tunnevad autoparki. Aja jooksul on suurenenud töötajate arv ühelt neljale, kuid töökoja pindala pole suurenenud. Autoripoolseks lahenduseks on pakutud uue tööposti loomine hetkel laona kasutuses olevasse kaarhalli ossa. Tehtud on selleks vajalikud tehnoloogilised ja majanduslikud arvutused. Arvutused näitavad, et palgafondi suurendamata, mis oli 2013 aastal 89% töökoja kuludest, on võimalik lisa tööposti loomisega ja uute seadmetega kasutusele võtuga tagada lisa müügitulu ettevõttele. Investeeringute tasuvus ajaks kujuneks üks aasta ja kümme kuud.Nimetus Piiratud juurdepääs Valmistoodangu lao töö tootlikkuse analüüs ettevõttes Ensto Ensek AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Künnapas, Kristo; Tulvi, AinEnsto Ensek AS on Soome päritolu tootmisettevõte. Tootmisettevõtted ladustavad oma toodangut, et oleks võimalik kliendivajadusi rahuldada võimalikult kiiresti. Ettevõtte eesmärgiks on klientide vajaduste rahuldamine vastavalt nende soovidele. Hetkel tegeletakse ettevõttes väga aktiivselt tootmise efektiivsemaks muutmisega, mistõttu hakkab tootmine valmistama valmistoodangut väiksemates kogustes ja tihedamini. Autor valis töö teemaks "Valmitoodangu lao töö tootlikkuse analüüs ettevõttes Ensto Ensek AS", et selgitada välja probleemsed kohad laos ja pakkuda välja parendustegevused töö parendamiseks. Töö eesmärgiks oligi analüüsida valmistoodangu lao tööd ja selgitada välja probleemsed kohad. Diplomitöö koosnes neljast osas. Esimeses osas andis autor ülevaate laondusest, eri tüüpi ladudest, komplekteerimisest, ladustamisest, laos kasutatavast tehnikast ja uuritavast meetodist. Töö teises osas andis autor ülevaate Ensto kontsernist, äriüksustest, tehastest ja Ensto Ensek AS-st Eestis. Kolmandas peatükis selgitas autor valmistoodangu lao töökorraldust, laoprotsesse ja tõi välja probleemsed kohad. Neljas osa oli analüüsi osa. Empiirilises osas selgus, et toodang ladustatakse hoiuriiulitesse müügiüksuste kaupa aga täpsemalt pole uuritud, kuidas võiksid olla tooted grupeeritud ja vastavalt sellele olla ladustatud hoiukohtadele. Analüüs keskendus ühe äriüksuse ladustamise tööle. Autor jagas uuritava äriüksuse tooted ABC gruppi vastavalt laoliikumistele. Selgus, et kõigi gruppide tooteid ladustatakse terves hoiuriiulis ilma kindla süsteemita, mistõttu raisatakse ressursse, mida on võimalik efektiivsemalt rakendada. Autor leidis iga tootegrupi hoiukohtade vajaduse ja jaotas riiuli selle põhjal tsoonideks. Tsoonide kasutuselevõtmine aitaks tootegrupid hoiuriiulitesse paigutada kindla süsteemi järgi nii, et A grupi tooted oleks paigutatud väljastusalale lähematele ja B ja C grupi tooted kaugematele hoiukohtadele. Toodete tsoonidesse paigutamine vähendaks tõstuki teekonna ristumist tootmisest tuleva ristkoridoriga, mis aitab kaasa tööohutuse tõstmisele uuritavas riiulivahes. Töös tehtud analüüs võiks olla piloot projektiks ja selle järgi võiks ladustada ehituse äriüksuse tooted tsoonidesse, et vähendada hoiukohtadele paigutamise ja komplekteerimise teekondi ja seeläbi tõsta tootlikkust.Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti Mereväe laevade kasutatud mootoriõli ning pilsivee tagastuslogistika analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Toom, Martin; Kalda, TiinaKäesoleva lõputöö eesmärk oli analüüsida ja välja selgitada pilsivee ning kasutatud laevade mootoriõli tagastuslogistikat Mereväebaasis. Autor pakkus välja läbitöötanud määrdeaine kasutamise hoonete kütmiseks ja tagastuslogistika korraldamise territooriumil. Püstitati kaks uurimisküsimust: 1. Kas Mereväebaasi infrastruktuur suudab tagada tagastuslogistika korraldamise ohtlike jäätmete realiseerimiseks neid territooriumilt välja viimata? 2. Kas ja kui pika aja jooksul tasuksid ära uue katlamaja investeeringud? Lõputöö teoreetilises osa andis autor ülevaate tagastuslogistika olemusest. Põgusalt peatuti selle tekkelool ning selgitati täpsemalt erinevate osapoolte rolli reversiivses kaupade ja teenuste voogude süsteemis. Uuriti seadusandluse regulatsioone ja kuidas korrektselt käidelda ohtlikke jäätmeid. Ülejäänud osades keskendus autor oma ülestõstatatud küsimuste vastamisele ja arvutuste tegemisele. Uurimismeetodiks oli visuaalne vaatlus, eelarve ja soetatud õlikoguste andmete analüüs. Autor käsitles Mereväebaasi väikesadamana, et oleks hea võrdlusmoment teistele samasugustele või väiksematele laevade struktureeritud peatumiskohtadele. Seepärast kasutas autor vajalike seadmete ja transpordivahendite valikul avalikke portaale ja ei peatunud ega uurinud Kaitseväe pakutavaid võimalusi. Autor välistas pilsiveepuhastusseadme soetamise investeeringu kõrge hinna tõttu ja keskendus põhiliselt vanaõliga kütmise analüüsile. Infrastruktuurilt suudab Mereväebaas tagada ohtlike jäätmete käitlemise ilma neid territooriumilt välja viimata. Hoonete seisukord on rahuldav ja vahemaad samuti lühikesed. Tasuvusanalüüsis selgus investeeringute kasumlikkus, aga suureks riskifaktoriks on vanaõli vähene kogus. Vajamineva ning hetkel saadaval olevate mahtude vahe on ligi kolmekümnekordne. Miinilaevdivisjoni laevastik ei suuda hetkel selliseid nõudmisi täita. Võimalik koostöö teiste sadamatega suudaks olukorda võib-olla lahendada, aga lõputöö raames seda ei uuritud. Uurimustöö eesmärk oli ka tähelepanu pööramine õhusaaste teemadele. Kontrollimatu erinevate kütmise jääkgaaside õhku paiskamine kahjustab meie tervist ja vähendab eluiga keskmiselt rohkem kui kaheksa kuu võrra ning kõige saastatumates linnades ja piirkondades isegi rohkem. Antud lõputöö täitis oma eesmärki, uurimaks ohtlike jäätmete kütmisvõimalusi ja näitas tagastuslogistilise toetussüsteemi olulist rolli. Uuringut saavad kasutada väikesadamad oma infrastruktuuri arenguks ning vajalike arvutuste tegemisel.Nimetus Avatud juurdepääs AS Eesti Raudtee Elektrivõrgud(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Bitjutski, Andrei; PÜTSEP, RaivoElektrivõrkude põhitegevusala on raudteetarbijate elektrivarustuse häireteta tagamine ning jaotusvõrkude, alajaamade, välisvalgustusseadmete, kontaktvõrgu ja veoalajaamade hooldus- ja remonditööde teostamine. Kokku 6-10 kV elektriliinide üldpikkus on 704,3 km. Eesti Raudtee elektrivarustus toimub Eesti Energia AS- i toitevõrkudest pingel 0,4/6/10/35/110 kV. On olemas 3 veoalajaama ja 19 toitealajaama. Energiadispetšeri operatiivjuhtimise alla kuuluvad kõik elektrivõrkude poolt teenindatavad rongide elektervedu, side, tsentralisatsiooni ja blokeeringu ning teiste tarbijate elektrivarustust tagavad seadmed. Veoalajaamad teostavad voolu kontaktvõrkudesse ning elektrirongile. Oleks vaja arendada seda suunda, et tulevikus saaks kasutada elektrit. Kuna elekter on keskkonnasõbralikum, odavam ning kergesti kättesaadav ressurss. Raudtee elektrivõrkude plaanipäraseks arenguks on vaja koostada uus AS Eesti Raudtee elektrivõrgud arengukava aastateks 2015-2020.Nimetus Piiratud juurdepääs Lao ümberplaneerimine AS's Promens(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Vool, Kristjan; Lembo, TanningKäesoleva lõputöö tulemusena on ettevõttel võimalus valida, kas ehitada uus laohoone või olemasolevad laod ümber planeerida. Esmapilgul võib tunduda, et ladude ümberplaneerimine on odavam. Lõputöö tulemusena selgus, et ümberplaneerimine läheb tunduvalt kallimaks kui uue laohoone ehitamine. Kõrgema hinna määrasid uued tõstukid ja sisustus. Efektiivsemal ladustamisel tuleb olemasolevates ladudes viia vahekäigud kitsamaks ning aluste püstakud ja riiulid kõrgemaks. Kitsamad vahekäigud ja kõrgemad püstakud vajavad uut tüüpi tõstukit ja sellega kaasnevat sisustust. Võib öelda, et lihtsam on uus laohoone ehitada, sest teada on laopinna suuruse vajadus ja ehitamine ei sega tehase igapäeva tööd. Lao ümberplaneerimisega seotud tööd tuleb hoolikalt läbi mõelda, kuna samal ajal vajavad ka tooted kohta ladustamiseks. Ohutuse koha pealt ei anna uus laohoone soovitud tulemust, kuna tootmishoonet jäävad teenindama endiselt suured lükandmastiga virnastajad ning ka vahemaad kasvavad tootmistsehhi ja laohoone vahel. Järelikult tuleb mõelda uue laohoone ehitamisel ka lükandmastiga tõstuki soetamisele, et olemasolevate tõstukite töökoormust ja kiirust vähendada. Käesoleva lõputöö allikateks on olnud erinevad artiklid ja teosed, kus sai vajalik materjal kogutud laoplaneerimise kohta. Erinevaid näited ladude kujundamisest leidus palju, kuid uue lao planeerimisel tuleb arvestada konkreetse ettevõtte vajadusi. Ladu tuleb planeerida seest poolt välja poole. Eelnevalt on AS´s Promens ehitatud laohooned valmis ilma tegelikke vajadusi analüüsimata. Laohoone planeerimisel tuleb esmalt selgeks teha toodete suurused ning nende eripärad ladustamisel ehk info kogumine kaupade ja ladu läbivate mahtude kohta, järgnevalt visandada ladustamisplaan ning teha kindlaks sobiv tõstuki tüüp ja sisustus. Ladustussüsteem on üheks määravamaks faktoriks laohoone ehitamisel. Planeerimiseprotsessi alguses tuleb ka tähelepanu pöörata tervise- ja ohutusnõuetele. Lao planeerimisel on oluline leida optimaalne lahendus, mis oleks võimalikult odav aga samas täidaks kõik funktsioonid efektiivselt. Seejärel tuleb ettevõttel valida sobiv krunt, siinkohal tuleb arvestada, et oleks juurdepääs teedele ning krunt võiks olla samal tasapinnal teedega, sest pinnasetööd võivad muutuda kulukaks ja aeganõudvaks. Ehituse ettevalmistuseaeg koosneb järgmistes faktoritest: töötsüklite täpsem määratlemine, sobiva ehitusfirma otsimine, hinnapakkumiste kogumine ja analüüsimine, detailplaneeringu koostamine ja ehitusloa hankimine. Nii uue laohoone ehitamisega kui ka ladude ümberplaneerimisel tuleb leida sobiv koht saatealale. Praegune asukoht tuleb vabastada pakkematerjalide ja materjali jaoks. Uue laohoone juurde saab planeerida ka saateala, kuna krundi suurus võimaldab seda. Töö tulemusel selgus, et mõlema hoone suurus võiks olla ca 1000 m2 . Saateala peab olema soehoone ja laohoone võib olla PVC- materjalist. Saateala planeering vajab veel hästi läbi mõtlemist, kuna hoone ehitus hind võib kujuneda kulukaks. Töö autor loodab, et koostatud lõputöö on abiks ettevõtte juhtkonnale, kes teevad lõpliku otsuse, kas ehitada uus laohoone või olemasolevad laod ümber planeerida. Käesoleva töö meetoditeks oli andmete ja informatsiooni kogumine, töötlemine, tõlkimine ja kokkupanek, küsitlus ja arvutamine.