Logistikainstituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Logistikainstituut Avaldamisaeg järgi
Näitamisel1 - 20 619-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Päevaraamatu arvutipõhine mudel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid: üliõpilane õpib orienteeruma raamatupidamise mõistetes ja terminoloogias. Oskab täita päevaraamatut, oskab leida omavahel korrespondeeruvaid kontosid. Oskab siduda päevaraamatut, kontosid ja koostatavat bilannssi.Nimetus Avatud juurdepääs Pearaamatu arvutipõhine mudel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiPearaamatu arvutipõhine mudel on koostatud õppeaine „Arvestuse alused“- raamatupidamise alused omandamiseks.Mudeliga töötamine annab kogemusi ja süvendab harjumusi ning vilumusi raamatupidamisalases praktilises töös.Pearaamatu täitmine järgneb algdokumentide ja päevaraamatu koostamisele. Pearaamat on majandusüksuse kõiki kontosid sisaldav raamat ehk raamatupidamise peamine süstemaatiline register, mis sisaldab sünteetilisi kontosid, kuhu kõik tehingud kantakse vastava lausendi alusel kaks korda – ühe konto deebetisse ja teise kreeditisse. Traditsioonilisel kujul oli see raamat, millel igale kontole oli reserveeritud oma leht, kuid tänapäeval esineb elektroonilisel kujul arvuti mälus.Pearaamatut tuleb eristada päevaraamatust ( ka põhiraamat), mis on kronoloogilise arvestuse register.Pearaamatu täitmisel tuleb kinni pidada ettevõtte raamatupidamise sise-eeskirjadest ja seal fikseeritud kontoplaanist.Tööks pearaamatuga ja pearaamatu täitmiseks peab üliõpilane omandama algteadmised raamatupidamisbilansist, kontodest, nende sisust ja täitmise reeglitest.( vaata ka „Päevaraamatu arvutipõhine mudel“ võtmesõnad)Nimetus Avatud juurdepääs Palgakulude analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid: Üliõpilane oskab leida ettevõtjat huvitavat toodete kriitilist kogust, millest alates uute seadmete või tootmisliini kasutamine vähendab tootmiskulusid ja suurendab kasumit baasvariandiga võrreldes. Oskab vastata küsimusele, milline variant plaanitud tootekoguse puhul on kasulikum (optimaalsem) ja millise tootekoguse korral ta end ära tasub. Oskab leida muutujate algväärtusi, mis annavad konkurentsis püsimiseks soovitud tulemusi ning tasuvad end ära antud äritsükli faasis.Nimetus Avatud juurdepääs Investeeringute analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid. Üliõpilane oskab sisestada andmeid ning kasutada Exceli valemeid ja finantsfunktsioone ärisimulatsioonide koostamiseks;oskab planeerida laene ja nende tagasimaksmist, prognoosida investeeringute tulevasi rahavooge, tasuvust ja finantsnäitajaid;oskab leida parima alternatiivse variandi, mängides läbi erinevaid majandussituatsioone what if-põhimõttel tarkvara abil, mis genereerib automaatselt vastuseid oodatavatele tulemustele ja äriseisudele. Tunnetab sügavamalt üksikute majandusnäitajate omavahelisi seoseid.Nimetus Avatud juurdepääs Kauba tuvastamine ja markeerimine RFID tehnoloogia abil(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÜliõpilane saab teadmisi uuest ja arenevast tehnoloogiast. Oskab seda kasutada tulevases töökohas või soovitada oma tööandjale. Oskab vastata küsimustele raadiosagedusliku tuvastamise kohta. Suudab luua ettevõttele konkurentsieelise ja vähendada logistilisi kulusid.Nimetus Avatud juurdepääs Nimetus Avatud juurdepääs Transpordiökonoomika (e-kursuse õppematerjal)(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2010) Janno, JelizavetaBeSt programmi raames tehtud e-kursusNimetus Avatud juurdepääs Google docsi veebiteenuse kasutamine e-äris(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Mištšenko, AndreiPaljude kasutajate jaoks on Google lihtsalt internetis enim kasutatav otsingumootor. Mõni kasutaja tarvitab selliseid teenuseid, nagu Google’i mail ja Google’i tõlge, aga suurem osa kasutajatest ei tea, et Google’i keskkond pakub tervet hulka muid kasulikke veebiteenuseid (on-line teenused). Üks nendest on Google docs. Selle teenuse kolm põhilist eelist on:võimalus luua oma dokumente, kasutades Google’i tarkvara;võimalus salvestada oma dokumente Google’i serveris;võimalus organiseerida kollektiivset tööd (collaboration) dokumentidega.Neid võimalusi kasutades on sinu ja sinu kolleegide dokumendid kättesaadavad igal pool maailmas, kus on internetiühendus. Sul ei pea isegi olema klassikalist arvutit koos Office’i tarkvaraga, piisab, kui sul on nutitelefon või tahvelarvuti (iPad).Nimetus Avatud juurdepääs Gmaili veebiteenuse kasutamine e-äris(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Mištšenko, AndreiAntud õppevahendi eesmärk on demonstreerida Gmail’i teenuseid, mida on võimalik kasutada ärivaldkonnas.Nimetus Piiratud juurdepääs Stadler FLIRT diiselrongid ja nende teenindus(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Kuusk, Martin; Pütsep, RaivoLõputööst selgub, et Stadler FLIRT diisel- ja elektrirongide baseerumisega Pääsküla depoos, pole põhjendatud küsimus, kas Pääsküla depoo suudab mõlemat tüüpi ronge teenindada. Käsitletud alateemades oli selgelt näha, et mõlemat tüüpi rongide hooldusega ei teki Pääsküla depool prognoositavaid raskusi, mahutavuse osas Pääsküla depoos probleeme ei ole, kuid Tallinn- Väike depoos võivad need tekkida ning depoo rekonstrueerimise ja depooseadmete osas tuleks teha suuri väljaminekuid, kui hakata diiselrongide hooldust teostama mujal kui Pääsküla depoos. Seoses Euroopa Liidu direktiiviga toimuvad muutused vedurijuhtidele esitatavate nõuete ja koolituse osas. Senise raudtee ettevõttes koolitamise asemel tuleb alates 1.07.2013 koolitada vedurijuhte vastavas koolituskeskuses, mis on plaanis luua Tallinna Tehnikakõrgkooli juurde. Töö selles suunas käib ning seetõttu on millestki konkreetsest hetkel võimatu rääkida. Stadler FLIRT rongide kasutuselevõtuga liiklusohutus reisiliikluse osas suureneb just nende liikumapanemises osalevate turvasüsteemide osalusega, samuti on juba konstruktsiooniliselt viidud kõrvaliste isikute juurdepääs rongide juhikabiinile miinimumini. Lõputöö järeldusi ja ettepanekuid on mõttekas AS Elektriraudteel läbi arutada ja rakendada.Nimetus Avatud juurdepääs Arvjadade kasutamine ärivaldkonnas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Mištšenko, AndreiSihtrühmMaterjali kasutavad transpordi ja logistika eriala päeva- ja kaugõppe üliõpilased aine „Protsesside modelleerimine” raames, kuid materjal võib olla kasulik ka teiste majandusainete puhul.Eelteadmised: üliõpilane peab oskama töötada MS EXCELi keskkonnas. Õpiväljundid: üliõpilane teab arvjada omadusi;oskab luua ülesannete lahendamiseks arvutipõhiseid mudeleid, mille aluseks on arvjadad; oskab analüüsida loodud mudeleid ja on võimeline leidma optimaalse lahenduse ettevõtte juhtimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Stadler FLIRT rongide vastavushindamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Saare, Heigo; Pütsep, RaivoUue raudteeveeremi tüübi vastavushindamine on menetlus, mille jooksul veendutakse, et opereerimiseks planeeritav veeremi tüüp vastab kõigile talle kehtestatud nõuetele. Vastavushindamise menetlust rakendatakse Eestis läbi mitme eriseaduse, milleks on toote nõuetele vastavuse seadus ning raudteeseadus, mis tagavad, et selle protsessi raames oleks tagatud raudteevõrgustikuga ühildumine ning veerem oleks ohutu. Eestis kehtiva raudteeseaduse alusel on kehtestatud Euroopa Liidu koostalitusvõime direktiivi põhimõtted vastavasisulises määruses. Nimetatud määrus seab korra ning nõuded, mida tuleb järgida nõuetele kontrollimisel. Raudteeveeremi autoriseerimine laiemat skoopi omav menetlus, see sisaldab endas kõige olulisemat osa, milleks ongi vastavushindamine. Autoriseerimine saab alguse üldjuhul eelkokkulepete sõlmimisega ning kehtestatud nõuete analüüsi, mille raames peab selguma lõplik loetelu standarditest ja regulatsioonidest, millele veeremi tüüp peab vastama. Autoriseerimine lõppeb tavapäraselt veeremi registreerimisega ning selle võrgustikule lubamisega. FLIRT rongide autoriseerimine on kestnud tänaseks ligikaudu kaks ja pool aastat. Selle aja jooksul on vastavushindamise käigus viidud läbi, lisaks töös käsitletud katsetustele, mitmed tüübikatsetusi. Töös käsitletud Stadler FLIRT rongide vastavushindamine on tänaseks päevaks jõudmas lõpufaasi. See võimaldas ka antud töös kasutada katsetuste tulemusi ning autoriseeritud asutuste hinnanguid, mis tõendasid, et passiivse ohutuse ning sõidudünaamika osas võib, kasutatud materjalidele toetudes, öelda, et Stadler FLIRT rongid on sobilikud ning ohutud kasutamiseks Eesti võrgustikul. Esialgse plaani kohaselt oli kavas töös käsitleda ka vastavushindamise menetluse maksumust ühe rongikoosseisu kohta. Kuna aga katsetuste maksumused on rangelt salajased rongi tootja ning autoriseeritud asutuste vahel, siis ei olnud võimalik seda osa majanduslike arvestuste rubriigis kasutada. 45 Töö autori hinnangul lõppeb Stadler FLIRT elektrirongide vastavushindamise menetlus käesoleva aasta juuni kuuses ning juulis on juba võimalik osaliselt uusi ronge Eesti võrgustikul opereerimas nähe. Autori hinnang põhineb teadmistel, mis on omandatud Stadler FLIRT rongide vastavushindamise menetluses, mida Tehnilise Järelevalve Amet kohandab nimetatud rongide suhtes. Uute rongide kasutuselevõtuga kaasneb raudtee võrgustikul oluline muutus, seda eeskätt kasutusele võetavate rongide suurest erinevusest olemasolevatest. Eelkõige puudutab see raudteel liiklejaid, kuna uued rongid on vaiksemad ning kiiremad. Olenemata sellest, et võrgustiku teekiirused jäävad tänasele tasemele, tuleb FLIRT rongide kiirust üldisemas tähenduses arvestada. Põhjus seisneb paremas kiirenduses, mis võimaldab rongil jaamavahel pikemalt maksimaalse kiirusega sõita. Tähelepanuta ei saa jätta ka uute rongide vaiksust, kuna teadaolevalt on uued rongid oluliselt vaiksemad tänastest. See võib põhjustada liiklejate tähelepanu hajumise raudteega kokku puutudes. Eelpool mainitud riskide maandamiseks on toimunud erinevad teavituskampaaniad ning teavitustöö jätkub. Liiklejate informeerimist muutuvast olukorrast rakendatakse erinevates infokanalites. Arvestades tänast ohutustaset Eesti raudteel siis ei pea töö autor võimalikuks, et uute rongide kasutuselevõtt põhjustab taseme languse. Loomulikult tuleb erilist tähelepanu pöörata olukorrale, kui tulevikus tõstetakse maksimaalseid teekiiruseid Eesti raudteevõrgustikul.Nimetus Avatud juurdepääs Nimetus Piiratud juurdepääs Tudengibagi raami projekteerimine ja valmistamise tehnoloogia(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Pits, Jörgen; Tigas, TaanielKäesoleva diplomitöö eesmärgiks oli luua bagiraam, mida edaspidi kasutada kutsekoolidele mõeldud bagivõistlussarjas. Planeeritud on luua võistlussari, kus saavad kutsekoolides õppivad tudengid proovile panna oma oskused võidu- ja vigursõidus. Võistlused on Off-Road tüüpi, kus valdavaks enamuseks on maastiku- ning krossirajad. Selleks, et sõiduk oleks suuteline antud radu läbida tuli konstrueerida võimalikult tugev kuid samas madala massiga raam. Sealjuures oli eesmärgiks, et loodav kontseptsioon oleks disainiliselt ka esteetilise välimusega. Raami konstrueerimisel pidi samaaegselt arvestama ka valmistamise tehnoloogiaga. Kuna bagi raam valmistatakse painutatud torudest, siis pidi lähtuma sellest, et motospordis ei ole hea tava painutada torusid väiksema raadiusega kui seda on toru kolmekordne läbimõõt, kuna väheneb oluliselt torude vastupidavus. Seega minimaalseteks paindeks sai võtta 25mm toruläbimõõdu juures 75mm raadiusega painde ja 30mm läbimõõduga torul 90mm raadiusega painde. Lähtuvalt painde raadiusest, oleks otstarbekas kuni 300mm painderaadiusega torud painutada pöördvormiga, kus on võimalik kasutada ka täitematerjali, vältimaks toru deformatsioone ning ristlõike ovaalseks muutumist. Üle 300mm raadiusega painded oleks soovitatav teha kolme-rulli meetodiga. Keevitamistehnoloogia valikul võtsin arvesse, et kroom-molübdeen torude puhul on oluliseks eel- ning järeljahutus, mida on võimalik teostada TIG keevitusega. Teisalt peab keevisõmblus olema esteetilise välimuse ning täieliku läbikeevitusega, sealjuures ei tohi õmblusel esineda räbupesasid ega ka mõrasid. Bagi raami konstrueerimisel võtsin aluseks Baja SAE® võistlussarja reeglistiku, millest lähtuvalt valisin raami vajalikud detailid ning nende paigutused. Pikema ekspluatatsiooniaja saavutamiseks ning konstruktsiooni tugevuse leidmiseks tegin raamile tugevusanalüüsid, mille kohaselt vaatlesin CATIA Generative Structural Analysis töökeskkonnas bagi väändejäikust. Analüüsi põhjal selgus, et bagi raami nihke maksimum 3000N suuruse jõu rakendamisel kummalegi esirattale on 4,68mm. Sellest lähtuvalt sai arvutada väändejäikuse, milleks sain 4506Nm/kraad, arvestades Formula Student Team Tallinn meeskonna kogemusi, siis reaalsetes tingimustes raami väändejäikus väheneb. Analoogsetel Baja SAE® sarja bagidel on see 2000-3000Nm/deg, siis võib lugeda antud tulemust optimaalseks ning võib kindel olla raami pikas ekspluatatsiooniajas, mida oligi vaja saavutada.Nimetus Piiratud juurdepääs Tagastuslogistika protsessid ning nende analüüs ettevõtte AS Smarten Logistics näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Isotamm, Liisi; Kalda, TiinaTöö on kirjutatud ettevõtte AS Smarten Logistics põhjal. Tegemist on kolmanda osapoole logistikateenuste pakkujaga. Töö eesmärk on kirjeldada ettevõtte jaoks tagastusprotsessid ning kirjelduste alusel koostada voodiagrammid. Lisaks sellele tuleb analüüsida ettevõtte tagastusprotsesse selleks, et saada informatsiooni, kas protsessid on hästi organiseeritud ning välja tuua aspekte, mida oleks võimalik parendada. Töö koosneb teoreetilise tagapõhja tutvustusest, ettevõtte tutvustusest, protsesside kirjeldamisest ja analüüsist ning parendusettepanekutest.Nimetus Piiratud juurdepääs Varude analüüs ja tootevaliku juhtimine Trigon Gardening AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Aus, Karin; Tulvi, AinKäesolev lõputöö keskendub jaekaubandusettevõtte AS Trigon Gardening varude analüüsile ja tootevaliku juhtimisele. Antud lõputöö eesmärgiks on uurida, kuidas juhiti toalillede mulla ja toalillede kaubagruppe eelmise aasta perioodil 01.03.2013-31.05.2013 ning analüüsida, kas ja kuidas oleks võimalik samade andmete korral antud kaubagruppe efektiivsemalt juhtida. Töö annab ettevõttele informatsiooni nende eelnevast varude juhtimisest ning autoripoolseid soovitusi antud kaubagruppide paremaks juhtimiseks. Töös kasutatud meetodeid on võimalik rakendada ka teistele kaubagruppidele tõhustamaks nendegi varude ja tootevaliku juhtimist. Töö koosneb kolmes osast. Esimeses osas käsitletakse töö teoreetilist alust: varude olemust, erinevaid varude mõõdikuid (näiteks ringlemissagedus, käibesagedus, ringluse-tulu indeks ehk tasuvusaste), ABC ja XYZ analüüsi, sortimendi sügavust ja laiust ning toodete väljapaneku olulisust. Teine osa sisaldab lühitutvustust ettevõttest ja informatsiooni ettevõtte varude haldamisest. Kolmandas osas on tehtud vastavalt teooriale arvutused ning nende järgi on analüüsitud saadud näitajaid. Lisaks tavapäraste varude mõõdikute arvutamisele ja ABC ning XYZ analüüsi tegemisele on autor arvutanud ka puudumiskulud. Puudumiskulude all on arvestatud neid kordasid, mis tekkisid kas toote hilisest sisseostust või toote puudumisest müügipunktis. Kolmas peatükk hõlmab samuti järelduste ja ettepanekute osa.Nimetus Piiratud juurdepääs AS EVR Cargo vedurimajanduse töökorraldus tulenevalt kaubaveomahu muutumisest(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Glivenko, Edgar; Kuusk, MartinLõputöös on esitatud ettevõte AS EVR Cargo vedurimajanduse töökorraldus tulenevalt kaubaveomahu muutumisest, mille põhieesmärk oli võrrelda, kuidas võiks kasutada ettevõtte vedurieid efektiivsemalt ning tagada ekspluatasioonis olevate vedurite kiire ja operatiivne suurendamine või vähendamine vastavalt kaubaveoteenistuse vajadusele, ilma suuremaid kulutusi ja ressursse kulutamata. Töös on analüüsitud vedurite kasutust tulenevalt kaubaveomahust aastate ja veduri seeriate lõikes. Lisaks on saadud ülevaade vedurite ekspluatatsioonis hoidmise kulutustest, analüüsitud on ka vedurite kiireks ja operatiivseks töösse andmiseks võimalikke viise ja tehnoloogilisi võimalusi, tulenevalt kaubaveomahtude muutumisest. Lõputöös selgus, et vedureid ei kasutatata nii efektiivselt kui võiks ning ligikaudu 30% koguajast ekspluatatsioonis on vedurid töö ootel, ehk seisavad. See tähendab, et ettevõtte kaubaveoteenistuse osakonnal tuleks ilmtingimata vedurite kasutust paremini planeerida, organiseerida ja korrigeerida praeguste vedurite tööd, lisakulutuste ärahoidmiseks. Võrreldes omavahel kõiki võimalikke viise vedurite kiireks ekspluatatsiooni andmiseks ja ära panemiseks raudteereservi, selgus, et kõige efektiivsem ning otstarbekam viis on hoida ettevõtte vedureid pidevalt ringluses. Majanduslikus mõttes on antud süsteem suhteliselt ökonoomne, millega hoiaks kokku ligi 50% kulutustest aastas, kui hoida vedureid pidevalt tööootel ja operatiivses reservis ehk pidevalt ekspluatatsioonis. Nii saaksime kaubavoo muutumisest sõltuvalt kiirelt ja operatiivselt anda vedureid kohe töösse või panna raudteereservi. Lisaks ülaltoodule on lõputöös arutatud tulenevalt kaubaveomahtude muutumisest nt. kaubaveomahtude langemise puhul, olemasolevat depoo ja tehnohooldepunktide töötajate koondamise asemel teostada omajõududega veduri agregaatide ja sõlmede remonte, vältimaks sellega liigseid kulutusi, see tähendab, mille teenust ettevõte muidu tavaliselt sisse ostab. Sellisel viisil arendame nii ettevõtte töötajaid ning hoiame alles kogemustega kvalifitseeritud spetsialiste.Nimetus Piiratud juurdepääs Tööprotsessi efektiivsuse tõstmise võimalused ja analüüs Reval Takso OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Tintse, Timo; Hintsov, TõnisTöö eesmärgiks oli kaardistada praeguse tööprotsessi kitsaskohad ning tuua välja alternatiivsed lahendused, mis aitaks ületada olemasolevaid probleeme, tõstes tööprotsessi efektiivsust. Raadiosidel põhinev tööprotsess on muutunud ettevõtte edasisele arengule takistavaks teguriks ja uue tõuke saamiseks vajati muudatusi praegusele töökorraldusele. Sissejuhatuses on seatud eesmärk, kas uuenduslikud meetmed kõrvaldavad praegused kitsaskohad ja aitavad tõsta töö efektiivsust. Vastuseni jõudmiseks on kaardistatud probleemsed kohad, valitud alternatiivsete lahenduste seast välja parim hankija ning viidud läbi testperiood, et saadud andmeid analüüsides langetada tuleviku jaoks õigeid otsuseid. Testperioodi ajal analüüsiti andmeid jooksvalt ning õige pea oli selge, et süsteemi korralikul sissetöötamisel paraneb taksode läbisõidukasutamise koefitsent, väheneb distants kliendini ja langeb kõnekeskuse töökoormus. Andmete analüüsile järgnenud arvutused näitasid ühe kuu reaalset rahalist säästu kogusummas 976,64 eurot, mis tulevikus kindlasti kasvab, kuna süsteem ei ole praegu lõplikult sisse töötanud. Aastane rahaline sääst uue lahenduse kasutusele võtmisega on vähemalt 11719,64 eur. Tähtsaim on ära kasutada võimalus anda uue lahendusega tõuge ettevõtte arengule. Analüüsist võib järeldada, et ettevõte on õigel teel autopargis läbiviidava uuenduse osas, minnes bensiinimootoriga autodelt üle CNG surugaasiga autodele. Positiivseks üllatuseks oli nutitellimuste kiire kasv, mis tulevikus kindlasti veelgi suureneb. Sellega väheneb kõnekeskuse töökoormus ning see loob soodsa võimaluse kasvatada kõnekeskuse tellimuste mahtu. Samuti väheneb taksode kohalesõit kliendini, sest klient saab nutitellimusega tellida endale kõige lähema takso. Kõnekeskuse ühele tellimusele kuluv aeg on peaaegu võrdsustunud raadioside lahendusega ja korraliku kliendibaasi sissetöötamisel kulub kõnekeskuses ühele tellimusele veelgi vähem aega, kui see oli raadioside lahenduse puhul. Uus lahendus kõrvaldas raadiosidel põhineva tööprotsessi peamised kitsaskohad, kuid tõi endaga kaasa teisi tähelepanekuid, millega ettevõte peab tööd tegema. Töötajate hulgas oli inimesi, kes ei suutnud uuendustega kohaneda ning lahkusid omal soovil töölt. Inimesed, kes on kohanenud ja uuendused omaks võtnud, saavad tööga hästi hakkama, kaasa arvatud vanemad taksojuhid, kes varem ei olnud nutiseadmetega kokku puutunud. Hankijast on saanud ettevõttele usaldusväärne partner, kellega tehakse kahepoolset koostööd, et süsteemi edasi arendada ja veelgi paremaks muuta. Autor arvab, et töös püstitatud eesmärgid on täidetud, sest saadud tulemus on reaalselt ettevõttes rakendust leidnud, kaasa toonud efektiivsema tööprotsessi ning parandanud töökeskkonda, muutnud selle stressivabamaks.Nimetus Avatud juurdepääs Nimetus Piiratud juurdepääs Lao tootlikkuse ja efektiivsuse tõstmise võimalused AS Infotark lao näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Soome, Eliise; Tulvi, AinLõputöö kirjutamisel oli autori eesmärgiks analüüsida AS Infotark kesklao tegevusi, nende juhtimist, tööprotsesse ja tulemusi ning võimalusel pakkuda välja lahendused veelgi edukamaks töö korraldamiseks. Antud lõputöö esimeses peatükis toob autor välja olulisi aspekte laonduse efektiivsuse tõstmiseks ning mitmete autorite nägemuse soovitud tulemuse saavutamiseks. Teises peatükis kirjeldatakse üldiselt AS Infotark ettevõtet ning tööd. Kolmandas peatükis tutvustatakse lähemalt kesklao tööd, kuidas hetkel erinevad laotööprotsessid läbi viiakse ning mis on töö tulemuseks. Viimases peatükis analüüsitakse laotöö tulemusi ning pakutakse välja võimalusi tulemuste parendamiseks põhiliselt vähendades ajakulu, vigade tekkimise võimalust komplekteerimisel ja toodete paigutust laos.