Logistikainstituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Logistikainstituut Autor "Agalarovi, Mark" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Raudteejaama teedearengu rekonstrueerimine Tallinn-Kopli jaama näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Agalarovi, Mark; Ojala, Rita; Oksana RagozinaKäesolevas töös on analüüsitud Tallinna jaama Kopli rajooni raudteede kasutamise intensiivsust perioodil 2006 kuni 2016, kõrvutades teede kasutust ja veomahtude statistilisi andmeid. Põhilisteks andmeteks oli Tallinna jaama Kopli rajooni tehnokorraldusakt, mis kajastab jaama võimekust, ühelt poolt, ning AS EVR Cargo andmebaasist saadud kaubavedude mahtude statistilised näitajad, teiselt poolt. Kopli rajooni läbinud kauba veomahud on vähenenud nimetatud kümneaastase perioodi jooksul 76% võrra. Arvestades majandusolukorda ja kaubavedude tendentse eeskätt raudteeveos, kus suurimaks kaubaartikliks olid naftatooted, mille mahud on juba vähearvestatavad, ei ole oodata raudteeveomahu kasvu. See omakorda tähendab, et Kopli rajooni teid suure tõenäosusega ei hakata kasutama oluliselt suuremal määra kui 2016 aasta lõpu seisuga. 2016 aasta lõpu seisuga oli Kopli rajooni kõigist teedest kasutusel 36%, mis viitab sellele, et suur osa teedest on kasutuseta. Need kaks tendentsi kokku võimaldavad järeldada, et suur osa Kopli rajooni teedest on võimalik demonteerida, ilma et see ohustaks kuidagi jaama kaubavoogude läbilaskevõimet. Jaama rekonstrueerimise ettepanekus on peamiseks tegevused kasutuskõlbmatute ja kasutult seisvate teede demonteerimine. Selle alla lähevad tervikuna vana sorteerpark ja väljapanekupark. Sorteerpargis on tarvis alles jätta ainult üks tee, mis viib Miinisadama rajooni. Vastuvõtu-ärasaatepargis saab demonteerida kaks teed ning alles jätta 4 peateed. Sorteer- ja ärasaatepark on ainus park, mis saab püsima jääda praeguses seisus. Teede demonteerimine hõlmab ka kõigi nendel teedel paiknevate fooride ning muude rajatiste likvideerimist. Lisaks on vaja asendada osad ebavajalikud pöörmed (sh nendega seotud foorid), mis paiknevad allesjäävatel teedel ja viivad demonteeritavatele teedele, tavaliste rööbastega.