Logistikainstituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Logistikainstituut Autor "Agukas, Alar" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Kaubaterminali efektiivsuse tõstmine DSV Estonia AS uue terminaliplaani näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Agukas, Alar; Saremat, TarmoDSV Estonia on kasvav logistikaettevõte, mis võib oma tegevust veelgi laiendada. Seda eesmärki silmas pidades tuleb tagada tõhus töökorraldus ja suutlikkus teenindada suuremaid kaubamahtusid. Praegu on selle peamiseks takistuseks terminali suurus. Tavaline lahendus on palgata rohkem töötajaid, kellel on suurem töökoormus, kuid ühel hetkel see ammendub ja pole jätkusuutlik ruumi tõttu, sest kaubamahud ei mahu füüsiliselt terminali pinnale ära. Seega on probleemi lahendamiseks vaja teada terminali efektiivsuse suurendamise võimalusi uue terminaliplaani näitel. Lõputöö esimeses peatükis andis autor ülevaate kaubaterminali olulisusest tarneahelas, käitlusseadmetest, ristilaadimise olemusest ning selle positiivsetest ja negatiivsetest külgedest, samuti kaubaterminali protsesside optimeerimise võimalustest ning kaubaterminali planeerimise olulistest aspektidest. Lõputöö teise peatüki raames kaardistati kaubaterminali läbivate treilerite arv ja saadetiste arv. Samuti kaardistati erikäitlemist nõudvate saadetiste arv. Lisaks analüüsiti tööprotsesse, laadimissildade kasutust ja töötajate tööaega. Eeltoodu tulemusel jõudis autor järeldustele, et kasvavate kaubamahtude juures ei suudeta hetkel kasutatavas terminalis tagada kõrget kvaliteeti. Näiteks on saadetiste paigutamine terminalis praegusel ajal terminali töötajate otsustada, puudub kindel kord ja süsteem. Lisaks tekivad laadimissildade juures ummikud, Eesti siseste jaotusvedude juhid ootavad laadimiseks vaba laadimissilda tihtipeale rohkem kui pool tundi. Samuti ei ole olemasoleva tööjõu hulga juures võimalik täita tööülesandeid ettenähtud töötundidega. Kokkuvõttes leiab autor, et lõputöö tõestas uuritava probleemi olemasolu ja täitis selle eesmärgi. Autori soovituseks oleks kaaluda uue kaubaterminali kasutuselevõttu, kus oleks eraldi vastuvõtu- ja laadimisalad, samuti tsoonid, kuhu kaupa paigutada, et lihtsustada vajalike kaupade käitlemist. Lisaks tuleks luua ka kindel laadimissildade kasutuskord, mille tulemusena väheneksid ummikud laadimissildade juures. Autor hinnangul oleks uue terminaliplaani kasutuselevõtmisel võimalik jätkata terminali tööd sama arvu töötajatega, kuna uus plaan tõstaks laadimiskiiruseid. Uurimistöö probleemile lahenduseks välja pakutud kavandatav uus terminaliplaan aitab DSV Estonia AS-il toime tulla kasvavate kaubamahtudega ja olla turul konkurentsivõimeline.