Kaubandusökonoomika
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Kaubandusökonoomika Autor "Aavik, Andra" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Sotsiaalmeedia kasutamine Eesti kaubandusettevõtete turundustegevuses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-10) Aavik, Andra; Vahtramäe, EvaLõputöö uurimisobjektiks oli ettevõtete sotsiaalmeedia turundustegevus Eesti kaubandusettevõtetes. Lõputöö akadeemiline nimi on „Sotsiaalmeedia kasutamine Eesti kaubandusettevõtete turundustegevuses“. Lõputöö esimese ülesandena loodi teoreetiline raamistik sotsiaalmeedia kasutamise kohta kaubandusettevõtetes. Toodi välja turundustegevuses sotsiaalmeedia kasutamise teooria, sotsiaalmeedia kanalid, kus teha turundustegevust ning kuidas mõõta selle efektiivsust. Teoreetilisest uurimisülesandest selgus, et sotsiaalmeedia turundus ehk lühendina SMM on kommunikatsioonivahend, mis on üsnagi kooskõlas reklaamiga. Sotsiaalmeedias turundamine kokkuvõtvalt hõlmab enda all strateegiate koostamist, nende teostamist ning seejärel klientidega suhtlemist. Sotsiaalmeedia kasutamine ei ole keeruline, kuid seda tuleb teha professionaalselt jättes kliendile tunde, et tema poole pöördutakse personaalselt. Täna, 21. sajandil ei ole sotsiaalmeedia kasutamine enam pea kellelegi võõras. Peamisteks sotsiaalmeedia kanaliteks, kus tehakse kaubandustööd on Facebook, YouTube, Instagram ja ka viimasel ajal kuulsust koguv Tik Tok. Sotsiaalmeedia annab kauplejatele vabaduse, ettevõttele võimaluse läheneda kiiremini oma sihtgrupini, turule annab võimaluse laieneda ning tarbijale annab võimaluse teha suurema valiku seast oma otsuse. Sotsiaalmeedia on loonud kaubandusele igati soodsad võimalused ja seda nii tarbija kui kaupleja jaoks. Lõputöö empiirilise uuringu teostamiseks viidi läbi küsitlus ajavahemikul 03.03.2020 kuni 03.04.2020 ja andmete kogumisel kasutati internetikeskkonda SurveyHero. Osalenud ettevõtteid oli kokku 32. Küsitluse peamine vastaja oli mikroettevõte. Suurettevõtteid osales küsitluses kokku neli, mis tõi omakorda head võrdlusmomendid. Kõige rohkem oli küsitluses ettevõtteid, kes on tegutsenud 20 ja rohkem aastat, mis andis tulemustele kogemustega vastuseid. Osales ka ettevõtteid, kes on eksisteerinud kaks kuni neli kuud ning, kellel esialgu ei olegi tulemusi, mida üldse analüüsida. Sellised ettevõtted vastasid olemasoleva infol ning tuleviku eesmärkide põhjal. Uuringu tulemuste põhjal saab väita, et sotsiaalmeedia on ettevõtete puhul saanud tavaliseks ning seda kasutatakse ettevõtte paremaks reklaamimiseks. Üle poolte vastanutest on kasutanud sotsiaalmeediat turundamiseks viis ja rohkem aastat. Kõige populaarsem turunduskanal on Facebook, sest seda peetakse edukaks ristturunduse paigaks. Jätkuvad Instagram ja Google+, kuid olulisel kohal peetakse tänapäeval ka LinkedIn’i. Parimaks turundusmeetmeks saab tunnistada hinnakampaaniad. Kuid kliente tõmbab ka edukalt mõjuisikud (influencerid), kes toodavad kvaliteetset sisu ning on ise ka usaldusväärsed. Võrdväärse tulemuse andsid ka sooduskoodid. Sotsiaalmeedias reklaamimise tulemusel on toimunud ettevõtetes kõige rohkem klientide arvu tõus. Seejärel sama tulemuse andsid brändi nime populariseerimine ja müügitulu tõus. Sarnaselt ka edasi on tõusujoones ettevõtetel kodulehe ja poe külastamine, püsiklientide tekkimine ja päringute saamine. See tähendab seda, et sotsiaalmeedia annab ettevõttele juurde huvi ja usaldust tekitama olukorda, kus klient sooritab ostu. Turundustegevust mõõdetakse ettevõtetes erinevate programmidega ning seejärel analüüsitakse. Kõige rohkem ettevõtted analüüsivad turundustegevust müügitulemuste põhjal. Sotsiaalmeedia turundus kuulub turundusevaldkonda, millest ka selgub, et vastanud ettevõtetes tegeleb sotsiaalmeediaga turundusjuht või turundusspetsialist. Ettepanekute põhjal saab välja tuua, et ettevõtted eelistaksid palgatud professionaalset isikut, kes tegeleks sotsiaalmeediaga. Sellisel juhul jääks turundusinimestele rohkem aega tegeleda turundustööga ja sotsiaalmeediasse sisuloomisega tegeleks keegi teine, kes olekski sellise suunitlusega. Uuringu tulemuste selgus, et kõige suuremaks probleemiks sotsiaalmeedia turundamise juures ongi tööjõupuudus/ajapuudus klientidele vastamisel. Sotsiaalmeedias turundamisel on oluline võti. See loob ettevõttele maine, kuidas on sisu organiseeritud ning kuidas on inimestele püütud oma tooted või teenust pakkuda. Valitud kogumise ja analüüsimise meetodid empiirilise uuringu teostamiseks võimaldasid saada ülevaate ja analüüsida kaubandusettevõtete turundustegevust sotsiaalmeedias. Lõputöö eesmärk ja uurimisülesanded said täidetud. Läbi viidud küsitluse käigus selgitati välja, millised on sotsiaalmeedia turundustegevused, turundusmõõdikud, turundusega tekkinud probleemid ning ettepanekud, kuidas probleeme lahendada ja vältida.