Kaubandusökonoomika
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Kaubandusökonoomika Autor "Heve, Kirikal" järgi
Näitamisel1 - 2 2-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti ja Saksamaa jaekaubanduse käivete võrdlusanalüüs Covid-19 tingimustes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-11) Kõrre, Joonas; Heve, KirikalLõputöö eesmärk on selgitada välja muutused Eesti ja Saksamaa jaekaubanduse käibe dünaamikale COVID-19 epideemia tingimustes, et parendada valmisolekut sarnastes kriisides toimetulekuks jaekaubanduses. Empiirilise uuringu tulemusel selgus, et nii Eestis kui Saksamaal oli COVID-19 epideemia piirangutel jaekaubanduse käivetele oluline mõju. Muutused inimeste igapäevases töökorralduses tähendasid, et nii tööl kui koolis hakati käima läbi virtuaalsete meetmete, millel omakorda oli mõju arvutite ja nende lisaseadmete müügikäivetele, kuna hakati ostma oluliselt rohkem süle- ja lauaarvuteid, klaviatuure, hiiri ning muid vajalikke seadmeid. Uuringus selgus ka, et piirangute ajal kasvasid Eestis müügikäibed Saksamaaga võrreldes oluliselt kiiremini side- ja koduseadmete kaubagrupis, kuna need olid samuti vajalikud kaugtöö tegemiseks. 2020 aasta kevadel aprillis ja mais toimus hüppeline e-kaubanduse kasv. Käivete erinevust Saksamaaga oli II kv 32% võrdlusaasta suhtes. Suurest erinevusest ja Eesti järsemast käibekasvust oli võimalik järeldada, et Eesti e-kaubandus tervikuna ning siinsed tarbijad olid paremini valmis kasutama sisseostude tegemiseks interneti keskkondasid, kui seda olid Saksamaa tarbijad. Analüüsis ilmnes ka, et Eestlased hakkasid riide- ja tekstiilikaupu ostma Saksamaa inimestest palju varem. Sellele aitas kaasa asjaolu, et paljud riidekaupluste kettidel on täna Eestis oma e-poed. 2020 aasta teises pooles oli indeksaasta suhtes Eesti ja Saksamaa jaekauplustes selles kategoorias ca 30%.Nimetus Piiratud juurdepääs Tööandja bränd personali värbamisel ettevõttes Abc Supermarkets AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Mahlapuu, Laura-Maria; Heve, KirikalKäesoleva lõputöö eesmärk oli välja selgitada tööandja sisemise ja välimise brändi rakendamise võimalused ettevõttes Abc Supermarkets AS. Selle saavutamiseks püstitas autor uurimisülesanded. Esmalt anti teoreetiline ülevaade kirjanduse põhjal personali värbamisest ja tööandja brändist ja toodi välja seosed tööandja brändi ja personali värbamise vahel. Tööandja brändi võib käsitleda kui ettevõttepoolset lubadust, mis annab praegustele kui potentsiaalsele töötajatele infot ettevõtte käitumise kohta tööandjana. Seeläbi suurendab tööandja bränd tööotsijate ja töötajate kindlustunnet. Teiseks viidi läbi empiiriline uuringu, mille vajadus tulenes Abc Supermarketsi vähesest tuntusest võrreldes teiste konkureerivate jaekaubandusettevõtetega , milleks on Selver, Rimi, Maxima. Uuringu läbiviimiseks kaardistati tööandja brändi roll personali värbamisel ettevõttes Abc Supermarkets AS. Läbiviimiseks valis töö autor kvantitatiivse uurimismeetodi ja ankeetküsitluse vormi. Küsimustiku valimiks olid sisemiste brändingu tegurite puhul Abc Supermarkets AS töötajad ja välimise brändingu puhul Tallinna Tööstushariduskeskuse ja Tallinna Teeninduskooli õpilased. Lõpliku valimi moodustasid 51 Abc Supermarketsi töötajad ja 24 kutsekooli õpilast. Uuringu tulemustest selgus, et kõige kõrgemini hindavad Abc Supermarketsi ettevõtte töötajad meeskonna tegurit ja kõige madalamalt ettevõtte pakutavad hüved tegurit. Uuringu tulemusi analüüsides ilmes, et kontori ja kaupluse töötajate hinnangud tööandja sisemise brändi teguritele erinevad. Ning seega tuleks läheneda erinevate ametikohtade töötajatele erinevat, et tagada töötajate motivatsioon. Samuti tuleks Abc Supermarketsil rohkem pöörata tähelepanu tööandja brändi kuvamisele, mis aitab vähendada värbamiskulusid ja tagab töötajate suurema pühendumuse . Välimise tööandja brändi uuring tulemustest ilmnes, et infot tulevase tööandja kohta otsitakse internetiportaalidest. Tulevastele potentsiaalsetel töötajatele on oluline, et tööandja hindaks ja väärtustaks nende töötulemusi ja maksaks konkurentsivõimelist töötasu. Kutsekooli õpilased ei pea oluliseks, et tulevane tööandja oleks rahvusvaheliselt tuntud. Uuringu tulemuste põhjal tehtud ettepanekud ja järeldused edastab töö autor Abc Supermarketsi AS-i juhtkonnale tööandja brändi arendamiseks.