Moetööstus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Moetööstus Märksõna "Clothing and Textiles--Design--Drawing and Painting" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Omanimelise rõivakollektsiooni loomine Denim Dreamile(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Peters, Susanna; Traumann, AdaLõputöö eesmärk oli anda ülevaade rõivakollektsiooni loomisest. Kollektsioon loodi Sihtasutuse Denim Dream moedisaineri 5000-eurose stipendiumi abil, mis pidi katma kõik kulud. Kollektsioonis valmis 15 erinevat toodet, sealhulgas kleidid, seelikud, pluusid ja jakid. Tooteid müüakse alates 1. septembrist 2016 kuni 28. veebruarini 2017 Denim Dreami Rocca al Mare kaupluses. Kollektsiooni loomine oli erialaselt väga suur väljakutse. Igal noorel moedisaineril on peale disainimise ka palju muid ülesandeid, mille tõttu on tegevus mitmekihiline ning killustatud. Ajaliselt võttis kogu projekt aega ligikaudu pool aastat. Kuna tegemist oli esmakordse disainimisprojektiga, ei sujunud kõik plaanitu veatult ja esimese korraga. Nagu iga kollektsiooni luues, oli ka selle puhul esimene ülesanne selgitada välja sihtklient – pigem kiire elutempoga haritud naine, kes soovib olla isikupärane. Kuna Denim Dreami kauplused pakuvad pigem vabaajarõivaid, siis oli eesmärk mitte konkureerida ning seega sai antud kollektsioon loodud pidulikum. Inspiratsiooniks oli avangard stiil, kõrgmood ning lillemotiivid. Tegemist on sügis talvise kollektsiooniga ning seega on esindatud pigem tumedamad toonid. Siluetid on naiselikult liibuvad, kuid esineb ka koheva alaosaga tooteid. Igal rõivaesemel on Susanna Petersi kaubamärgi metallist logo. Toodete materjalid valiti maailma ühelt suurimalt tekstiili- ja kangamessilt, Pariisis toimuvalt Premier Visionilt, mille külastuse käigus leiti mitmeid partnereid. Pärast kangaste ja furnituuride tellimist oli järgmiseks sammuks lõigete konstrueerimine, mis ei õnnestunud kohe esimesel korral. Lõiked telliti suuruses 36, kuid pärast prototüüpide valmistamist selgus, et tegelik suurus oli pigem 38–40. Probleemi lahendamiseks valmistati uued prototüübid. See aga tähendas lisakulu, millega esialgses eelarves ei oldud arvestatud. Näidiskollektsioon valmis 1. maiks 2016, seejärel andsid Denim Dreami ostujuhid tagasisidet, mida muuta, et tooted paremini müüks. Samuti soovitati toota kokku 80 toodet (30 toodet rohkem, kui plaanitud), et saaks kollektsiooni paigutada tervele seinale, mitte ainult mõnele stangele, nagu algul mõeldud oli. Kas on võimalik leida lisafinantseeringut 30 tootele jaoks, ei ole veel teada, Parendatud näidised valmivad 15. juuniks ja müügivalmis kollektsioon peab valmima hiljemalt 30. augustiks, kuna juba 1. septembrist 2016 on tooted kaupluses müügil. Lõputööd on laiemalt võimalik kasutada selleks, et saada teadmisi, kuidas rõivakollektsiooni loomist plaanida ja ellu viia.�