Kaubandusökonoomika
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Kaubandusökonoomika Märksõna "Majandus and ärijuhtimine--Ettevõtlus ja turundus" järgi
Näitamisel1 - 4 4-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti täisealise mehe ostuotsust mõjutavad tegurid habemeajamisvahendite soetamisel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Arna, Rauno; Vahtramäe, EvaLõputöö empiirilises uuringus selgitati välja ja analüüsiti, millised tegurid mõjutavad Eesti täisealise meessoost tarbija ostuotsuseid habemeajamisvahendite soetamisel ning vastavalt sellele tehti hulgi- ja jaekaubandusettevõtetele soovitusi soovitusi habemeajamis-vahendite turundamisel ja peamise sihtgrupi ostuotsuste mõjutamisel. Turunduse eesmärk on rahuldada tarbijate vajadusi ette-võttele kasumlikul moel ning suunab ettevõtet, kuidas peale hinna konkureerida ka teistel alustel. Seetõttu tuleb tunda tarbijat ja tema vajadust ning mõista, kuidas individuaal-sed, psühholoogilised ja situatsiooni tegurid mõjutavad ostuotsust. Teoreetilisest raamistikust lähtuvalt, koostati empiirilise uuringu metoodika 2020. aastal läbiviidud tarbija küsitlusele. Lõputöö empiiriline uuring viidi läbi 2020. aasta märtsis ning sihtgrupiks olid Eesti täisealised meessoost tarbijad. Empiirilise uuringu teostamisel lähtuti teaduslikust meetodist kasutades kvantitatiivset meetodit. Andmekogumise meetodiks valiti küsitluse, kuna uuringus olid olulised sellised tegurid, mida saab uurida tarbija teadlikkuse, teadmiste ja hinnangute põhjal. Kogutud andmeid analüüsiti ja tehti järeldused ning soovitused kaubandusettevõtetele. Empiirilise uuringu tulemustest selgus, et Eesti mehed defineerivad habeme kasvatamist erinevalt. Suure osa Eesti meeste jaoks tähendab habeme kasvatamine planeeritud ja teadlikku tegevust ning habeme loomulik kasvamine ei ole kasvatamine, isegi siis kui habet aetaks kord nädalas või veel harvem. Habeme kasvatamise ja mittekasvatamise tegurid on sarnased, põhinedes isiksusel, elustiili, personaalsusel ning perekonnal. Eesti mees ei ürita silma paista habemeajamisvahendite soetamisel, enamus mehi on oma hoiakutelt pigem konser-vatiivsed ja ratsionaalsed ning lojaalsed tarbijad. Tulenevalt, kas siis sellest või informatsiooni puudusest, Eesti mees näonaha- ja habemehoolduse tooteid (kreem, õli, jmt) väga sageli ei kasuta. Samas kannab Eesti mees aktiivselt hoolt oma keha välimuse eest, kasutades selle hooldamiseks habemeajamisvahendeid, peamiselt raseerijat. Habemeajamisvahendeid soetab peamiselt mees ise ning ostuotsuse tegemisel mõjutab teda toode, selle kvaliteet ja kasutamismugavus, kättesaadavus ja sälivus. Toote personaalses sobimises soovib Eesti mees isiklikult veenduda ning isiklik negatiivne kogemus mõjutab järgnevat ostuotsust väga tugevalt. Habeme kasvatamise ja hooldamise kohta tunnevad paljud mehed huvi ning otsivad erinevaid kanaleid kasutades täiendavat informatsiooni. Peamised mõjutegurid jaekaubanduses ostuotsuse tegemisel Eesti mehe jaoks on kaubandusettevõtte asukoht, seal olev atmosfäär ning sooduskampaaniad ja personaalne pakkumine. Habemeajamivahendite paiknemine ostuteekonnal ning toodete märgatavus suurendavad impulssostu tõenäosust, sest Eesti mehel tekib sageli vajadus toote märkamisega. Kõige enam kasutatavad ja soetatavad tooted on raseerija ning raseerimisvaht-geel, kuid kasutamiselt sagedased on ka pardel ja juukselõikusmasin. Tulenevalt nendest erinevatest mõjuteguritest habemeajamisvahendite ostuotsuse tegemisel, on kaubandusettevõtte jaoks oluline tunda sihttarbijat ja teda mõjutavaid tegureid ning mõista, mida tarbija täiendavalt sooviks või vajaks. Kokkuvõtteks saab öelda, et lõputöö eesmärk täideti ning selgitati välja, millised tegurid mõjutavad jaekaubanduses Eesti täisealise meesoost tarbija ostukäitumist habemeajamisvahendite soetamisel. Empiirilise uuringu tulemused, järeldused ja soovitused edastatakse 2020. aasta augustis Sanitex OÜ Lõuna-Eesti piirkonnajuhile.Nimetus Piiratud juurdepääs Paindlikud töövormid kaubanduses AS Tallinki näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vildersen, Kirsika; Kirikal, HeveLõputöö eesmärk oli välja uurida kas ja kuivõrd kasutab Tallink paindlikke töövorme ning kuidas suhtuvad Tallinki töötajad paindlikesse töövormidesse. Lõputöö autor seadis ühe eesmärgi ning sellest lähtuvalt kolm uurimisülesannet, millele vastasid ankeetküsitluses teatud küsimused. Ankeetküsimustiku tulemuste analüüsi põhjal sooviti teada saada, kas ja milliseid paindlikke töövorme rakendatakse Tallinkis. Empiiriline uuring viidi läbi küsimustikuga ning andmekogumismeetod oli kvantitatiivne. Andmekogumisvahendiks oli ankeetküsitlus. Andmeanalüüsi meetodina kasutati kirjeldavat statistikat. Andmeid töödeldi tabeltöötlusprogrammi Microsoft Exceli abil. Statistiliste andmete analüüsimiseks kasutati aritmeetilise keskmise näitajat (m) ning standardhälvet (SD). Uuringu üldvalimi moodustasid AS Tallinki töötajad. Täielikud ankeedid saad 100lt inimeselt, mis moodustab üldvalimist 100%. Uuringu tulemustele toetudes tehti järeldusi ning esitati ettepanekuid Tallinki töötajate rahulolu suurendamiseks ja motiveerimiseks. Tööalast tegevust toetava keskkonna loomiseks on oluline oma töötajate soovide ja arvamustega arvestamine, tööülesannete täitmisel otsustusvõimaluse andmine.Nimetus Piiratud juurdepääs Tarbija ostukäitumise mõjutamine kaupluses Mohito(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Huik, Moonika; Vahtramäe, EvaTarbija ostukäitumine on tingitud inimese teadlikest kui ka alateadlikest vajadustest. Vajadus omakorda tekitab inimeses motivatsiooni, mis paneb inimese tegutsema. Töös on kirjeldatud ka motivatsiooniteooriat Abraham Maslow’i vajaduste hierarhiat. Soodsamaid ja igapäevases kasutuses olevaid kaupu ostetakse kergekäelisemalt kui kallimaid ja pikaajalisemaid tooteid. Iga inimese ostukäitumine on erinev, kuna iga inimene tajub asju erinev. Tarbija ostukäitumise mõjutamiseks on väga palju erinevaid võimalusi ja kriteeriume mida peaksid ettevõtted silmas pidama. Eelkõige peavad ettevõtted olema kursis, et kõik saab alguse sellest, kuidas inimesed tajuvad enda ümber olevat keskkonda. Inimesed tajuvad keskkonda läbi oma varasemate kogemuste ja teadmiste, nad leiavad mälestustest sarnasusi. Meeletajusid arvesse võttes on väga oluline see mida inimene näeb, kuuleb, haistab, kombib ja maitseb. Väga suur tähtsus on ka kaupluse kujundamisel, sest hea kaupluse kujundus kõneleb tarbijale nii mõndagi. Samuti loob meeleolu ja inspiratsiooni. Kujundus peab olema heas värvitoonis, sest värv mõjutab inimest väga suurel määral. Üheks suuremaiks klientide ostukäitumise mõjutajaks on kaupluses klienditeenindaja. Tema selgitab välja klientide vajadused ja leiab vajadustele lahendused. Ta on isik, kes on koha peal, kes on ettevõtte nägu ja temal on kõige suurem mõju veenda ja abistada klienti. Kliendi teekonna määramiseks paigutatakse kaupu erinevate reeglite järgi, mis lihtsustavad klientidel kaupu leida ja kätte saad. Tänu müüja heale veenmisoskusele otsustab klient kas sooritab ostu või mitte.Teema probleem seisneb selles, et ettevõtted ei pööra piisavalt tähelepanu sellele kuidas klientide ostukäitumist mõjutada. Merli Prangeli sõnul toimub ettevõtetes hoolimatus, töötajad paigutavad kaupa sinna kuhu juhtub. Ettevõtted ei oska kujundada kauplust inspireerivaks. Probleem seisneb ka ettevõtjates, kes ei keskendu piisavalt palju klienditeenindusele. Ettevõtjad on suunanud suurem osa tähelepanust tootele, kuid tegelikkuses kasum tuleb müügist.Uurimisobjektiks on tegurid, mille abil saab tarbija ostukäitumist mõjutada LPP Estonia ettevõtte Mohito jaekaupluses. Käsitletakse probleemi, mis seisneb Merli Prangeli sõnul selles, et ettevõtted ei kasuta piisavalt palju jaekaubanduses ostukäitumist mõjutavaid vahendeid, et tarbija ostukäitumist parandada, suunata või mõjutada. Lõputöö eesmärk on välja selgitada Mohito kauplustes klientide ostukäitumist mõjutavad tegurid. Uurimustöö on vajalik selleks, et teha ettepanekuid Mohito jaekaupluse klientide ostukäitumise mõjutamiseks. Lõputöö eesmärgi täitmiseks on püstitatud järgmised ülesanded: 1) selgitada teoreetilistele allikatele tuginedes välja erinevad võimalused tarbijate ostukäitumise mõjutamiseks ja ostukäitumuslikud tegurid jaekaubanduslikus tarbimises; 2) kaardistada Mohito jaekaupluste klientide ostukäitumist mõjutavad tegurid; 3) teha järeldusi ja esitada LPP Estonia OÜ ettevõttele ettepanekuid Mohito jaekaupluste klientide ostukäitumise mõjutamiseks. Lõputöö koosneb neljast peatükist, kus esimeses on välja toodud tarbija ostukäitumise olemus. Kirjeldab millest tingitult erineb tarbija ostukäitumine. Teises peatükis on kirjeldatud tarbija ostukäitumise mõjutegureid, mida peab silmas pidama nii alustav kui ka toimiv ettevõte. Kolmas peatükk hõlmab lõputöö metoodikat, kus on selgitatud andmete kogumise ja analüüsimise viise. Neljas peatükk tutvustab ettevõtet ja turundustegevust. Kõne all olevas peatükis on ka analüüsitud Mohito jaekaupluse kliendiküsitluse tulemusi, tehtud järeldused ja ettepanekud LPP Estonia OÜ ettevõttele.Nimetus Piiratud juurdepääs Turunduse ja müügiedenduse võimalused läänemaa Circle K kütuse jaeketis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Järv, Anne; Vahtramäe, EvaEmpiiriline uuring viidi läbi välja selgitamaks Läänemaa kütusekettide tarbijate seas turunduse- ja müügiedendamise võimalusi Läänemaa Circle K teenindusjaamas. Konkurents kütuse jaeketis on väga tihe, mis paneb erinevaid kütuse jaekette võitlema iga kliendi eest. Oluline on eristuda konkurendist, kuna kütusehind on kõigil sarnane. Iga ettevõte võitleb iga kliendi eest, sest tarbijal on palju erinevaid ostuvõimalusi, kuna turg on pakkujatest küllastunud. Klientide ootuste täitmiseks on oluline tunda nii tarbijate tarbimise- ka ostmisetrende, mis ajaga aina muutuvad. Ettevõte peab üllatama tarbijaid uute toodete, teenuste ja mugavamate lahendustega. Oluline on pakkuda kliendile lisaväärtust, võita kliendi usaldus ning pakkuda ostuprotsessis positiivset emotsiooni, mis viib kliendi korduvostuni ja temast saab püsiklient. Teistest eristumiseks ja äriedu saavutamiseks kütuse jaeketis on oluline kasutada õigeid turunduskanaleid ja müügiedenduse meetmeid. Suur osa turundusest on liikunud interneti avarustesse ning turundajatel on vaja muutustega kohaneda, arvestades ka põlvkonna erisusi. Oluline on võita tarbija tähelepanu, kuid seda on aina raskem teha, kuna kanalite rohkus suure infomüra taustal on tekitanud olukorra, kus tarbijal on raske eristada oluline olulisemast. Tarbijatel on tekkinud reklaamipimedus, mis omakorda raskendab tähelepanu võitmist. Ettevõttel tuleb olla aktiivne erinevates sotsiaalmeedia kanalites ning olla alati nähtav ning kättesaadav. Empiiriline uuring viidi läbi kvantitatiivselt, kaardistades Läänemaa kütuseketi tarbijate ootusi, ostuharjumusi ja hinnanguid. Uuringust selgus, et Läänemaa tarbija hindab eelkõige mugavust. Teenindusjaama asukoht on valiku tegemisel tema jaoks kõige määravam, seega kütuseketi eeliseks on omada võimalikult lai võrgustik ja suur kaetus üle Eesti ning kütusetankla asukoht peab jääma tarbija teele ning peab olema tagatud mugav ligipääs ning parkimisvõimalus. Samuti oluline roll on ka hinnasoodustuse kampaaniatel ning toodete sortimendi mitmekesisusel. Oodatakse suuremaid sooduspakkumisi ning eriti just kütusele. Läänemaa tarbijad peavad oluliseks kütusetanklate korrashoidu ja puhtust, samuti on tähtsaks kvaliteet nii toodetes, teenustes kui ka klienditeeninduses. Samas ei pea enamus kliente oluliseks kaubamärki ja tarbijamänge, mis oli oluline vaid noorematele vastajatele, millest saab järeldada, et peab olema planeeritud kampaaniate sihitus. Läänemaa Circle K teenindusjaama külastab enim 31–50-aastased kliendid. Peamiseks soovituseks Circle K Läänemaa piirkonna müügijaama edendamiseks on korraldada lokaalseid sortimendi- ja sooduspakkumisi, mis on kohandatud vastavalt kohalike tarbijate eelistustele ja vajadustele; korraldada rohkem enim oodatuid hinnasoodustuskampaaniad kütusele või kombineeritud kampaaniad, kus ostes ühe toote, saab teise soodsamalt või tasuta; sihtida reklaami regiooniti ning reklaamida tooteid ja teenuseid ka Facebook´is kohalikus Haapsalu & Läänemaa grupis, kus on esindatud 85,5% Läänemaa elanikkonnast; suurendada teenindusjaamas välireklaami atraktiivsust; lisada sortimenti rohkem värskeid puu- ja juurvilju ning ka pakendamata toite; pakkuda võimalust täita klaasipesuvedelikku tankurist ja korraldada soovituskampaaniad ettevõtte usalduse ja teadlikkuse tõstmiseks. Lõputöö eesmärk ja ülesanded said täidetud ning analüüsiti kütuseketi Circle K turundustegevuse ja müügiedendamise võimalusi. Empiirilise uuringu tulemused, järeldused ja soovitused edastatakse 2020. aasta juunis Circle K Eesti AS jaemüügi Läänemaa piirkonnajuhile.