Virtuaalne töökorraldus Eesti riigiasutuste ja eraettevõtete võrdluses

Kuupäev

2021-05-10

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Kaubandusökonoomika õppekava lõputöö "Virtuaalne töökorraldus Eesti riigiasutuste ja eraettevõtete võrdluses" pikkus koos lisadega on 63 lehekülge, sisaldades 14 joonist.

Meie tööelu on muutunud üha virtuaalsemaks ja võrgus tehtava töö hulk on kogu maailmas hüppeliselt kasvanud tänu COVID-19 pandeemiale. Seoses olukorraga on lõputöö eesmärk anda teoreetiline ülevaade virtuaalse töökorralduse olemusest ning veebiküsitlusega kaardistada virtuaalse töökorralduse hetkeseis Eesti organisatsioonides. 108 vastajaga veebiuuringus kasutati kvantitatiivset deduktiivset uurimismeetodit ja see viidi läbi Google Formsi abil. Ankeedis olevatele väidetele (välja arvatud statistilised küsimused ja I osa) sai vastata Likerti skaalal. Uuringu tulemused näitavad, et töötajad nii eraettevõtetes kui ka riigiasutustes, soovivad jätkata virtuaalse töö kombineerimist tööga kontoris. Uuringust selgus ka, et peaaegu pooltel organisatsioonidel, eriti eraettevõtetel, pole selgelt määratletud virtuaalse töökorralduse juhiseid, kuid samas leidsid paljud töötajad, et veebisuhtlus on tööinfo edastamiseks piisavalt turvaline, mistõttu võib töötajate hinnang turvalisuse kohta erineda tööandja hinnangust. Uuringust selgus, et peaaegu kolmveerand töötajatest tunneb end virtuaalselt töötades vähem oma töökoha ja kolleegidega emotsionaalselt seotuna. Töötajad leiavad ka, et virtuaalne töö ei paranda nende karjäärivõimalusi ja virtuaalne töö muudab nad organisatsioonis vähem nähtavaks. Juhid peavad seega teadlikult rohkem märkama ja tunnustama oma alluvaid, kes töötavad virtuaalsete kanalite kaudu. Ligi pooled küsitlusele vastanutest kinnitavad, et pole viimase kuu jooksul oma virtuaalse töö kohta tagasisidet saanud ja paljud neist olid ka arvamusel, et virtuaalse kanali kaudu antud tagasisidest ei piisa. Pea 30% vastanutest ei olnud oma pereprobleemide tõttu kindlad, et nad saavad täna panustada töösse sama palju kui enne COVID-19 pandeemiat. Olukord võib töötajate jaoks olla väga stressirohke, seetõttu peavad juhid töötajate stressi leevendamiseks tegema suuremaid pingutusi.

Kokkuvõtteks võib öelda, et virtuaalne töökorraldus on täna Eestis muutuste tuules. Prioriteedid on paljudes organisatsioonides juba täidetud (nt töötajate toetamine virtuaalseks tööks vajalike töövahenditega), kuid edasi tuleb arendada mitmeid tähtsaid teemasid, näiteks virtuaalse töökorralduse jaoks tõhusate reeglite ja juhiste loomine ning motiveerimise ja tagasiside andmise parem korraldus.


The following thesis, Virtual work organization in comparison of Estonian private and state institutions, is compiled as a thesis for Commercial Economics curriculum. The length of the work with appendices is 63 pages including 14 graphs. Our working life has become more and more virtual and the amount of work done online has increased exponentially around the world due to the COVID-19 virus outbreak. The goal of this thesis is to provide a theoretical overview of the nature of virtual work organization in Estonia and to map the current situation of virtual work organization in Estonian private and state institutions with an online survey. The survey with 108 respondents used a quantitative deductive research method and was conducted using the Google Forms. The statements in the questionnaire (excluding statistical questions and Part I) were designed for answering on a Likert scale. The results of the survey show that employees in both types of organizations want to continue to combine virtual work with a work in a office. Almost half of the companies (especially in private companies) do not have clearly defined virtual work organization guidelines, but at the same time many employees found that instant messaging is safe enough to transmit work information, so the employees' assessment about security may be different from employer's assessment. The survey found that almost three-quarters of employees feel moderately or less emotionally connected to their workplace and colleagues when they work virtually. Employees also find that virtual work do not enhance their career prospects and that virtual work makes them less visible in the organization. Managers need to consciously notice and recognize more their employees who work via virtual channels to keep employees motivated. Almost half of the respondents to the survey state that they have not received feedback on their virtual work in the last month and many of them were also on the opinion that the feedback given through the virtual channel is not enough. Almost thirty percent of the respondents were not sure that they are able to contribute to work today to the same extent as before the COVID-19 pandemic because working home while all Your family is home, is really hard. The situation can be very stressful for employees, so managers need to make greater efforts to alleviate employee stress. Finally, it can be said that virtual work organization today is in the process of change in Estonia. Some priorities have already been met in many organizations, but a number of deeper issues need to be further developed, such as creating effective rules and guidelines for virtual work and also motivation and feedback need better organization.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Economy and Management

Viide