E-poe komplekteerimise optimeerimine ELP Logistics OÜ näitel

Kuupäev

2021-05-12

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputöö on koostatud teemal „E-poe komplekteerimise optimeerimine ELP Logistics OÜ näitel“. Antud lõputöö käigus autor uuris ja kaardistas hetkeolukorda tellimuste komplekteerimise protsessis ELP Logistics OÜ-s. Lõputöö eesmärk oli leida lahendused e-poe tellimuste komplekteerimise optimeerimiseks, kuivõrd e-kaubanduse mahud on märkimisväärselt kasvanud. Oluliseks kitsaskohaks on suur tellimuste arv ja kauba erinevad asukohad üle lao, mis põhjustavad komplekteerimise käigus palju asjatut kõndimist. Töö esimeses pooles toob autor välja e-poe võidukäigu ja sellest tuleneva vajaduse muuta seniseid tööprotsesse. Esimeses etapis kogus autor kokku antud valdkonda puudutava ettevõttesisese statistika ja kaardistas hetkeolukorra ja tööprotsessid. Statistikast on võimalik järeldada, et tellimuste maht on kordades kasvanud. Võrreldes 2016. aasta märtsiga oli 2021. aasta märtsis üle viie korra rohkem tellimusi päevas. Arvestades selle aasta märtsikuu erandlikkust, on töö autor välja toonud ka võrdlused teiste kuudega ning leidnud, et 2020. septembris oli üle kahe korra rohkem tellimusi kui 2019. septembris. Antud muutuses nägi autor võimalust, kus ettevõtte saab oma protsesse üle vaadata ja saavutada arvestatava ajalise võidu. Teises etapis tutvus autor erinevate meetoditega, kuidas ja millega saab tööprotsesse täiustada ja leida optimaalsemaid lahendusi. Töö autor teeb ettepaneku hakata tellimusi käsitlema rühmkomplekteerimismeetodil ja rühma moodustamisel kasutada optimaalse tee leidmise algoritmi. Kuna tellimuste mahud on aastatega olnud kindlas kasvavas trendis, on võimalik tööprotsessi tõhustamisega saavutada märkimisväärne ajaline võit. Kolmandaks teostati mõõtmised ja sellest tulenevalt sai teha ka konkreetsed ettepanekuid parenduste sisseviimiseks. Tänases viroloogilises olukorras tuleb kaubanduses pakkuda võimalikult kliendisõbralikke müügikanaleid, hästi organiseeritud e-pood annab selleks hea võimaluse, pakkudes kliendile turvalist ja mugavat ostukogemust ja aidates müüjal raskes majanduslikus seisus ellu jääda. Seega on laoprotsesside ajakohasus ja tõrgeteta töötamine ärikriitiline. Rakendades autori poolt pakutud ettepanekut viia sisse rühmkomplekteerimine, väheneb tunduvalt komplekteerija poolt kõnnitav vahemaa. Toimingud muutuvad kiiremaks ja sellest võidavad nii töötajad kui tööandja. Komplekteerimisprotsessis on võimalik noppimine ja pakkimisalale toimetamine muuta kolm korda efektiivsemaks, mis hoiab igatöötaja puhul igapäevaselt kokku 2,3 tundi tööajast. Antud hetkel on tegu teoreetilise analüüsiga, mis saab peagi loodetavasti praktilise käigu. Muudatuse elluviimisel on võimalik tööandjal saavutatud ajavõitu rakendada teiste klientide toiminguid teostades.


The aim of this thesis is to optimize the e-shop order picking process. In this thesis the author researched, collected data, mapped the order picking process today, whether there is a need and opportunity for optimization. The thesis brings out some of algorithms to use in the process of making work more efficient in the warehouse. The need for optimization is due to the success and large growth of e-commerce volumes in recent years. The motivation of the thesis is the author's interest in finding better solutions for more efficient organization of warehousing. Optimization solutions are studied and practically measured on the example of ELP Logistics OÜ. Today, assembly is built on orders placed by stores, which are on average 100 - 300 lines. The order structure of the e-shop is completely different, with an average of 2.65 lines and 3.08 pieces per order. In the first half of the thesis, the author highlights the success of the e-store and the consequent need to change the current work processes. In the first stage, the author collected the company's internal statistics in this field and mapped the current situation and work processes. It can be concluded from the statistics that the volume of orders has increased several times. Which brings out the biggest bottleneck – the large number of orders and the different locations of the goods across the warehouse, causes a lot of unnecessary walking during assembly. Compared to March 2016, there were more than 5 times more orders per day in March 2021. Considering the exceptional nature of the month of March of this year, the author of the work has also pointed out comparisons with other months, and in September 2020 there were more than 2 times more orders than in September 2019. In this change, the author saw an opportunity where the company can review its processes and achieve considerable time savings. In the second stage, the author studied different methods of how and with what improvements can be applied into work processes to use more optimal solutions. The author proposes to introduce group assembly and to use the algorithm of finding the optimal path when forming a group. As e-shop volumes have been on a steady growing trend over the years, it is possible to achieve a significant time gain by streamlining this process. Thirdly, the measurements were carried out and a concrete proposal for improvements could be made as a result. With the corona virus currently affecting everyone, customer-friendly sales channels, wellorganized e-shop offerings that offer the customer a safe and convenient shopping experience are the tools to help sellers survive in a difficult financial situation. The smooth, modern, optimized warehouse processes must support this. By implementing the method proposed by the author to apply group order picking solution, the distance walked by the assembler is considerably reduced. Operations become faster and both workers and the employer benefit. In the order picking process, picking and delivery to the packaging area can be made 3 times more efficient, which saves 2,3 hours of working time per day for one employee. This is a theoretical analysis, which will hopefully soon be put into practice. When implementing the change, it is possible for the employer to apply the time gained to performing the actions of other clients.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Transport

Viide

Kollektsioonid