Kombineeritud vedude arenguvõimalused Rail Baltic näitel

Kuupäev

2021-05-12

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Antud lõputöö eesmärgiks oli uurida Eesti autovedajatelt, milline on nende huvi vedada oma veokeid Rail Baltica poolt loodaval raudteel, kui palju peaksid nad majanduslikult teenima, et kombineeritud transport oleks atraktiivne ning milliseid kitsaskohti nad näevad RO-LA lahendusel. Tänapäeva Euroopas on kõige populaarsem transpordiviis maanteetransport oma paindlikkuse, madala veohinna ning kvaliteetse veoteenusega. See kõik, aga tuleb keskkonna arvelt, sest fossiilsete kütuste põletamine ei ole jätkusuutlik igavesti. Euroopa Liidu transpordipoliitika kohaselt tahetakse leevendada erinevate meetmetega maanteetranspordi osakaalu ja suunata suurem osa kaupadest maanteelt raudteele. Tõstes raudteevedude paindlikkust, ehitades parema süsteemi ja infrastruktuuri, kasvab ka kombineeritud vedude osakaal transpordisektoris.Lõputöös on välja toodud küsitlus mis viidi läbi autovedajate hulgas, et saada teada nende seisukohad ning soovitud sääst kombineeritud transpordil. Lisaks koostas autor näidisveo Tallinnast Varssavi, kasutades esimesel veoskeemil ainult maanteevedu. Teisel veoskeemil hetke maantee- ja raudteetranspordi kombineeritud vedu. kolmandal ja ühtlasi ka viimasel veoskeemil, kasutatakse Rail Baltica poolt loodavat trassi ning küsitlusest välja tulnud autovedajate kilomeetritariifi.


The purpose of this final work was to examine the interests of Estonian road carriers to transport their trucks on the railways created by Rail Baltica, how much they should serve economically, so that combined transport is attractive and what bottlenecks they see in the RO-LA solution.In today's Europe, road transport is the most popular mode of transport with its flexibility, low transport price and high quality transport services. All this, but comes at the expense of the environment, because burning fossil fuels is not sustainable forever. According to the European Union's transport policy, the aim is to mitigate the proportion of road transport by means of various measures and direct the majority of goods from road to rail. By increasing the flexibility of rail transport, building a better system and infrastructure, the share of combined transport in the transport sector also increases. The final work shows a survey conducted among road hauliers to find out their views and the desired savings in combined transport. In addition, the author prepared a model shipment from Tallinn to Warsaw using only road transport in the first mode of transport. In the second scheme, the combined transport of the moment by road and rail. The third and also last traction scheme uses the route that will be built by Rail Baltica and the kilometre tariff, that was suggested by road hauliers.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Transport

Viide

Kollektsioonid