Raudteeülesõidukoha punase tule kaamera andmete põhjal sõidukijuhtide liikluskäitumise analüüs

Kuupäev

2021-05-12

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Käesoleva lõputöö teema on „Raudteeülesõidukoha punase tule kaamerate andmete põhjal sõidukijuhtide liikluskäitumise analüüs“. Pilootprojekti raames Nõmme raudteeülesõidukohale paigaldati punase tule kaamerad. Olukorra analüüsimiseks valiti 14-päevane periood 01.01.2021 kuni 14.03.2021. Esimene asi, mis tähelepanu köidab, on väga suur rikkumiste arv. Nimetatud ajavahemiku jooksul salvestasid punase tule kaamerad üle 1900 rikkumise. Kõige levinum rikkumise tüüp on ülesõidufooride keelavast signaalist läbi sõitmine (ülesõidufooride keelava signaali eiramine). Punase tule kaamerate andmeid analüüsiti põhjalikult. Analüüsi tulemused näitasid, et rikkumiste arv ei sõltu rongiliikluse intensiivsusest. Kõige rohkem rikuvad juhid raudteeülesõidu ületamise reegleid õhtul kell 18.00-19.00 ja pärast kella 22.00. Sel ajal rongide arv väheneb, kuid rikkumiste arv suureneb järsult. Autor arvab, et autojuhid rikuvad enamasti reegleid seetõttu, et tunnevad end karistamatutena. Kuna politsei ei saa juhtide käitumist iga päev jälgida, tuleb tiheda liiklusega ülesõidudele paigaldada punase tule kaamerad. Suurbritannia kogemus näitab, et punase tule kaamerate paigaldamine ülesõidukohtadele võib rikkumiste arvu vähendada kuni 93%, sellepärast kiireim ja tõhusaim meetod rikkumiste arvu vähendamiseks, on autori arvates õigusaktide muutmine ja punase tule kaamerate paigaldamine.


The following Analysis of Drivers Behavior based on Data from Red Light Safety Enforcement Cameras at Railway Crossings aims to research and analyze the behavior of the drivers on the level crossings.

Currently, AS "Eesti Raudtee" is investing heavily in infrastructure in order to increase the speed of passenger trains up to 140-160 km / h in the nearest future. In this regard, the topic of the safety on the level crossings is especially important.

According to RSSB, Estonia is on the first place among the EU countries in the number of collisions at level crossings per 1,000 kilometers of railways.

The purpose of this research is to find out how drivers behave themselves on the level crossings, to find out the causes of inappropriate behavior and to identify methods that will help to reduce the number of violations and, as a result, to reduce the number of collisions at level crossings.

First RLSE cameras in Tallinn, were installed at „Nõmme“ level crossing. The period from 03/01/21 to 03/14/2021 was selected for the analysis.

RLSE camara has been recorded more than 1,900 violations durinf these 14 days. The analysis showed that most violations usually occur during the evening rush hour and at night.

In the course of this research, the author has made the conclusion that the main causes of violations are: • carelessness of the drivers • lack of discipline • impunity After analyzing the situation and experience of other countries, the author offers to use the following methods to reduce the number of violations: • to improve the driving culture of the drivers • to equip all crossings where there is a movement of passenger trains with automatic barriers • to toughen up administrative measures against violators • to install RLSE cameras at level crossings in order to controll offenders.

The experience of the UK's national rail operator Network Rail has shown that the installation of RLSE cameras reduces the number of violations at level crossings by up to 93%. Therefore, according to the author`s opinion, the installation of RLSE cameras and toughening penalties for violations is currently the fastest and the most effective way to reduce the number of violations on the level crossings in Estonia.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Transport

Viide