Arhitektuuriinstituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Arhitektuuriinstituut Autor "Benrot, Kadri" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Balti jaama bussiterminal(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Benrot, Kadri; Hayashi, Tomomi; Kaur TalpsepDiplomitöö “Balti jaama bussiterminal” eesmärgiks oli luua Balti jaama maakonna liinibussidele multifunktsionaalne, esinduslik ning reisijasõbralik hoone, olles seejuures mugavalt ühendatud raudteejaama, Elroni rongide lõpp-peatuse, trammide ning linnaliinibussidega, mis kõik moodustavad Balti jaamast ühistranspordi sõlmpunkti. Diplomitöö raames oli vaja lahendada ka regionaalliinide bussipargi uus logistiline lahendus seoses terminali loomisega. Olemasolev olukord ei suuda hetkel rahuldada reisijate vajadusi oma ebapraktilise ja aegunud lahendusega ning samuti ei ole praegune keskkond Tallinna linnaruumis atraktiivne ega kaasaegne. Väljapakutud arhitektuurne maht arvestab Balti jaama piirkonna tulevikuvisiooniga ning võtab arvesse linnaväljaku kujundamist. Sellest tingitult on arhitektuurne maht esinduslik ning monumentaalne. Terminalihoone ammutab inspiratsiooni kõrvalhoonete arhitektuursetest eripäradest, sobitudes seejuures ümbritseva keskkonnaga ning olles samas suursugune ja silmapaistev. Asendiplaaniliselt on lahendus minimalistlik ning asetseb paralleelselt lähirongide ootepaviljoniga, jättes hoonete vahele ruumi ka tulevikus kujunevale linnaväljakule. Hoone on paigutatud piki krunti põhja-lõuna suunaliselt, olles eraldajaks tänavaliiklejate ja liinibusside alale, kuid samas tagades reisijale kiire ühenduse teiste ühistranspordi liikidega. Hoonesisene liikumine on lihtne ning mugav, et vältida liikumistakistuste teket. Kõik teenindavad ruumid on paigutatud hoone keskele, jättes reisijale hoone “südame” ümber perimetraalse liikumisvõimaluse, mis samuti avab vaated ka kõikides väliskeskkonna suundades. Sellise ülesehitusega on reisijatel ülevaade nii ümbritsevast kui ka bussijaama ootealast. Hästi organiseeritud transpordisõlmed, mis arvestavad reisija ajalisi nõudlusi ja mugavust, on kasutajasõbralikud ning suudavad konkurentsi pakkuda eratranspordile, mis omalt poolt vähendab suurlinnas autokoormust ning tagab kvaliteetse linnakeskkonna.