Lõputööd (MO, TD, RR)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (MO, TD, RR) Autor "Ada, Traumann" järgi
Näitamisel1 - 3 3-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Digitaalse printimise tehnoloogia kasutamine T-särkide disainkollektsiooni loomise eesmärgil(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Gumennik, Natalja; Ada, TraumannLõputöö eesmärk oli tuua turule T-särkide kollektsioon, mis eristub pereväärtusi ühendava disainpildiga kasutades kaasaegset DTG trükkimise tehnoloogiat. Põhiline ülesanne oli planeerida autori ettevõttele T-särgi disainide kollektsiooni. Turule tulek ja lõplik kollektsiooni koostamine toimuvad hiljem, selleks kasutades uurimistöö protsessis saadud teoreetiliseid teadmisi, samuti arvestades trüki värvipüsivuse katse tulemusi ja hinnakalkulatsiooni numbreid. Antud lõputöö on selleks põhjalik ja vajalik eeltöö. Esimeses teoreetilises osas selgitati turuanalüüsi mõisteid nagu turu-uuring, sihtgrupp, konkurendid ja nišš. Uuriti kes on autori ettevõtte jaoks konkurendid turul, koostati potentsiaalse kliendi profiil ja selgitati kuidas nendeni jõuda ning mis hinnaga tooteid pakkuda. Nišiturg on hetkel vaba. Põhiline sihtgrupp on Eestis elavad pered lastega. Peamine turustuskanal on e-pood ja sotsiaalmeedias grupid. Teises teoreetilises osas käsitleti disaini väljatöötamise mõisteid, väljatöötati brändi disaini elemendid nagu logo, kirjatüüp ja värvid. Otsiti parimaid inspiratsiooniallikaid. Analüüsiti toote disaini, materjale ja stiili, tuginedes raamatutest kogutud teoreetilistele materjalidele. Koostati globaalsete-, makro- ja moedisaini trendide ülevaade, kasutades usaldusväärseid allikaid trendide prognoosimise valdkonnas. Käsitleti hinnakujundamise põhireegleid ja kirjeldati hinnaklasse. Toote hinnaklassiks on valitud keskmine. Vastavalt trendidele ja prognoosidele, tarbijad ootavad tootjate poolt rohkem käsitööd ja mugavaid riideid. Kolmandas uurimistöö osas kirjeldati trükkimismeetodite protsesse. Toodi välja siiditrüki, kuumpresstrüki ja DTG trüki võimalused ja iseärasused. Koostati printimismeetodite võrdlustabel ja tehti järeldusi ning selgitati, miks autori äritegevuseks sobib kõige rohkem DTG trükkimismeetod. Siiditrüki tehnoloogia on usaldusväärne ja odav, võrreldes DTG trükitehnoloogiaga, kuid sobib ainult suurtele kogustele ja sobib väikse värvide arvuga piltide printimiseks. DTG printeri trükk on käega katsudes pehme ja sobib väikelastele ning allergikutele. Empiirilises osas valmistati tootenäidised ning katsetati trüki värvipüsivust laboris. Viidi läbi kaks Rahvusvahelise Standardiorganisatsiooni ISO standartidele vastavat testi: värvipüsivus pesus ja värvipüsivus hõõrdumisele. Analüüsiti tulemusi ja jõuti järeldustele, et hõõrdumistesti tulemused on rahuldavad ja pesutesti tulemused on head. Pesus trükk üldjuhul ei pleeki, hinne 5 ja ainult polüestrist kangale must tint andis värvi, hinne 4/5. Kangatrükk ise kaotas värvi, hinne oli 4. Kuivhõõrdumisel trüki värvimuutust praktiliselt ei esinenud ja hinne oli 4/5. Testkanga värvumise hinded olid 3/4 koe- ja 4 lõimesuunas. Märghõõrdumisel tulemused on halvemad, testitav kangas on muutnud värvi ja hinded olid 3 nii koe- kui ka lõime suunas. Värvumise hinded olid 2/3 koe- ja 1/2 lõime suunas hõõrdumisel. Viimases lõputöö osas kalkuleeriti kollektsiooni hinda printeri ostmise ja sisseostetava trükiteenusega. Jõuti järeldusele, et on mõistlik soetada endale printer, kuid vajaliku summa puudumisel võib esimestel tegutsemisaastatel trükiteenust sisse osta. Ostetud printer tasub end ära 1 – 1,5 aasta pärast. DTG printeri tasuvus on võimalik saavutada 211 laste ja 421 täiskasvanu T-särgi müügiga. Töö käigus kogutud ja töödeldud teoreetiline materjal, läbi viidud ja analüüsitud tootenäidiste katsetamised ning koostatud hinnakalkulatsioon olid vajalikud ja kasulikud uurimistöö põhieesmärgi saavutamiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Tarbijauuring rõivaste parandusteenuse arendamiseks Chula Vista OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Maire, Alber; Ada, TraumannKäesoleva uurimistöö „Tarbijauuring rõivaste parandusteenuse arendamiseks Chula Vista OÜ näitel“ eesmärk oli välja selgitada kui populaarne on tarbijale rõivaste parandusteenuse kasutamine ja antud teenuse arendamise vajalikkus. Uurimistöös selgitati välja tarbijate käitumine erinevate parandust vajavate rõivadetailide puhul, parandusteenust pakkuvate ettevõtete teenuse kasutamisel ning tarbijate arvamus äriideele õmblusbuss. Seega on uurimistöös saadud tulemused suunatud eelkõige Chula Vista OÜ-le, mis selgitavad välja tarbija populaarsuse rõivaste parandusteenuse kasutamisel ning ettevõtte äriidee õmblusbuss elujõulisuse. Töö esimene peatükk andis teavet uurimistöö teoreetilisest osa, selgitades välja teenuse olemuse, mille osutamine on üks peamine väärtusi lisav ettevõtte tegevus ning nõuandeid teenuse arendamise protsessis. Samuti selgitati töö uuritavat teemat rõivaste parandusteenust, kui ühest jätkusuutlikkust viisist, mille kasutamisele võtmist peavad tänapäeval silmas üha enam disainerid ning kiirmoe rõivakaubandusettevõtted. Võttes kasutusele erinevaid võimalusi toodete parandamiseks, motiveerides sellega ka tarbijaid parandusteenust kasutama. Uurimistöö teine pool andis ülevaate ettevõttest ning läbi viidud uuringust. Ettevõte Chula Vista OÜ on loodud 2013. aastal, mille omanik ja ainuke liige on Tuule Soosaar, kes alustava ettevõtjana alles otsib oma kindlat suunda. Hetkel tegutseb ettevõtte kahel ärimudelid B2B ehk ärikliendilt ärikliendile suunatud, kus tegeletakse lõigete konstrueerimise, disaini, tootearenduse, näidiste õmblemise ja väikeste seeriate tootmisega. Samuti B2C ärimudeliga ehk ärikliendilt erakliendile suunatud, kus pakutakse väga kõrgel tasemel rätsepatööd ja tekstiiltoodete parandust. Tarbijauuring rõivaste parandusteenuse arendamiseks viidi läbi 21. märts 2017- 30. aprill .2017 internetiküsitluse põhjal. Küsitlusankeet, kus oli esitatud kokku 17 küsimust, saadeti laiali valimile, mis moodustus lumepalli meetodiga ning mida jagati sotsiaalvõrgustikus Facebook ja erinevates foorumites teemat puudutavatel kontaktidele. Vastajaid oli kokku 122, enamus Harjumaalt, kelle vastuste põhjal saadi tulemused ettevõtte sihtgrupist ning tarbijate käitumise kohta rõivadetailide parandamisel. Samuti hinnangu rõivaste parandusteenust pakkuva ettevõtte teenuse kohta ning äriideele õmblusbuss. Seega 122-st uuringus osalenust on huvitatud rõivaste parandamisest ja parandusteenuse kasutamisest 98 naist ning 24 meest, millest võib järeldada, et antud teema kõnetab mõlemaid osapooli. Enamus uuringus osalenutest oli Harjumaalt ning suurematest linnadest nagu Tartumaa ning Pärnumaa, vanuses 20-59, millest võib järeldada, et vastajad jäävad ettevõtte sihtrühma, kelle tulemustega saab arvestada ettevõtte teenuse arendamise jaoks. Uurimistulemustest selgus, et tarbija vajadus oma rõivaeset parandada/kohendada tekib kõige rohkem paar korda aastas, kui korralik riideese vajab väikest parandust. Samuti üllatavaks tulemuseks oli see, et enamus uuringus osalenutest oskavad elementaarseid rõivaste parandustöid nagu haagi/nööbi paigaldus või väikeste aukude ja rebendite parandused. Siiski leiab suuremalt jaolt parandust vajav või kulunud rõivaese tee prügikasti, kuna taaskasutusse viiakse tavaliselt korralik toode ning rõivaste parandusteenust pakkuva ettevõtte poole pöördumine tuleb kulukam kui riideese ise väärt on. Rõivaste parandusteenust pakkuva ettevõtte poole pöördutakse vaid hinnalisema esemega või kui puuduvad vajalikud oskused ja töövahendid. Positiivne tulemus oli see, et vastanutest 89,5% olid rahule jäänud kasutatud ettevõtte teenusega, mis näitab, et seal töötavad antud ala spetsialistid. Samuti on pakutava teenuse juures oluline tarbijale teenuse kvaliteet, ettevõtte asukoht ning teenuse kiirus. Uuringutulemustest selgus veel, et vastajad on nõus maksma erinevate parandustööde teenuste eest valdavalt 10-25 € ning sellest suurema summa keerukamate tööde puhul, näiteks toote voodri vahetus või aegunud riideesmele uue elu andmine. Uurimistulemustest selgus, et ettevõtte äriideed õmblusbuss ehk ratastel õmblus- ja parandusteenused, pooldas enamus uuringus osalenust. Leiti, et antud teenus oleks kiire elutempo juures mugav lahendus, mis samas vajaks veel läbimõtlemist, kus antud teenusega logistiliselt asetseda ning milline oleks tarbijale taskukohane teenuste hinnakiri. Toetudes uuringu tulemustele võib öelda, et tööle püstitatud eesmärk täitis ennast ja saadud tulemustega saab hinnata tarbija populaarsust rõivaste parandamisel ja parandusteenuse kasutamisel ning ettevõtte Chula Vista OÜ äriidee õmblusbuss elujõulisust.Nimetus Piiratud juurdepääs Tekstiilist juuksekaunistuste kvaliteedi probleemide uurimine Pioneering Retail Group OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Saare, Eveli; Ada, TraumannKäesoleva lõputöö kirjutamiseks on võetud aluseks Pioneering Retail Group OÜ. Lõputöös käsitletakse Pioneering Retail Group OÜ toodete kvaliteediga seonduvaid probleeme. Uuritakse kolme kuu jooksul kauplustes ja laos tekkinud praaktooteid, nende probleeme ning leitakse tõenäolised toodete praagiks muutumise põhjused. Tänapäeval on konkurents tihe igas eluvaldkonnas, nii ka jaemüügikettides. Kuna ka Pioneering Retail Group OÜ-l on ettevõtteid, kes pakuvad konkurentsi, siis antud lõputöö käigus sooviti vähenada praaktoodete arvu kauplustes, selleks et klientideni jõuaks kvaliteetsem toode ning et ettevõte püsiks jätkuvalt konkurentsis. Lõputöös käigus sooviti leida lahendus, kuidas praaktoodete hulka kauplustes vähendada. Töö teoreetiline osa on jagatud kaheks. Esimeses osas tehakse ülevaade protsessi kvaliteedist. Protsessi kvaliteedi osas räägitakse üldiselt organisatsioonide ja ettevõtete protsessidest. Tuginedes teooriale, tuuakse välja protsess, kus Pioneering Retail Group OÜ-l on puudujääke. Teises osas tehakse ülevaade toodete kvaliteedist. Tuuakse välja, mille alusel saab kvaliteeti määrata ning räägitakse ka levinumatest defektidest ning õmbluskvaliteeti mõjutatavatest teguritest. Lõputöös käsitletakse nii kvalitatiivset kui ka kvantitatiivset uurimismeetodit. Kvalitatiivset uurimusmeetodit on kasutatud klientidele koostatud kvaliteediuuringus. Kvaliteediuuringus on kasutatud elektroonilist ankeetküsitlust, seega hüpotees tööle on saadud läbi kvalitatiivse uuringu. Kvaliteediuuringu käigus selgus, et kliendid on üldjuhul Expressionsi kauplustes pakutavate toodetega rahul. Kõige probleemsemaks toodegrupiks osutus juuksekaunistused. Selgus ka see, et kliendid on küll üldjuhul toodete kvaliteediga rahul, kuid neil on esinenud praaktooteid ning nad on arvamusel, et ettevõte peab praaktoodete eest ka vastutuse võtma. Vastanute hulgas, kellel on praaktoodet esinenud, on ka alati oma probleemile lahenduse leidnud ning nad on olnud ettevõtte poolt pakutava lahendusega rahul. Kvaliteediuuringule järgnes kvantitatiivselt probleemi uurimine. Kvantitatiivselt probleemi lahendamiseks on kasutatud andmete töötlemisel matemaatilist statistikat. Empiiriline uuring, mille alusel on matemaatilist statistikat tehtud, on kasutatud vaatlust. Vaatlust on kasutatud kolme kuu jooksul. Tulemuste kirja panemiseks, andmete analüüsimiseks ja tulpdiagrammide esitamiseks on kasutatud tabelaruvutusprogrammi Microsoft Excel 2013. Andmete võrdlemiseks, et saada ülevaade praaktoodete kogusest, on kasutatud protsendi arvutamist. Vaatluse käigus selgus, et kaupluses tekib väga palju praaki ning praaktooted on tingitud sellest, et toodang, mida ettevõte partnerriigist tellib, on halva kavliteediga. Teise põhjusena, mida saab pidada praaktoodete tekke põhjuseks, on klientide ebakorrektne toodete käsitlemine. Samuti toob üsna palju kliente praaktooted kauplustesse tagasi, mis on tegelikult halb tulemus, sest see võib jätta klientidele halva mulje kvaliteedist. Sellest saab järeldada, et tegelikult suur hulk tooteid juba tuleb praagina, kuid praaktooted avastatakse alles kaupluses või avastavad kliendid, kes on juba toote ostnud ning on toonud praaktooted kauplustesse tagasi. Käesoleva lõputöö käigus saadud tulemusi arvestades töötati välja lõputöö koostamise ajal autori poolt välja mõeldud sekkumisprogramm. Vaatluse kolmandal kuul rakendati sekkumisprogrammi laos. Tänu sellele, et vaatluse kolmandal kuul võeti laos kasutusele sekkumisprogramm, tuvastati kauplustes vähem praaktooteid kui ilma sekkumisprogrammita. Samuti toodi kolmandal kuul vähem praaktooteid kauplustesse tagasi kui eelneval kahel kuul. Kuna ettevõttel puudub taoline sekkumisprogramm, koostati ettevõttele sekkumisprogrammi juhend. Tuginedes uuringute käigus saadud tulemustele, koostati ettevõttele kolm parendusettepanekut. Kuna ettevõttel puudus eelmainitud sekkumisprogramm, tuuakse ühe parendusettepanekuna välja sekkumisprogrammi kasutuselevõtt. Sekkumisprogrammi järjepidev kasutamine vähendaks praaktoodete arvu minimaalseks. Kauplustes oleks ainult klientide poolt ebakorrekse käsitelmise käigus tekkinud praaktooted. Lõputöö koostaja on arvamusel, et parendusettepanekute arvesse võtmine, osaliselt või täielikult, vähendaks Pioneering Retail Group OÜ Expressionsi kauplustes müüdavate toodete hulgas praaktooteid.