Lõputööd (OK)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (OK) Autor "Jürgens, Kerttily" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Väliskeskkonna tegurid ja riskide hindamine ettevõtte „X“ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2025-01-10) Sokolov, Helena; Jürgens, KerttilyKäesolev lõputöö keskendus sellele, kuidas ettevõtte „X“ saaks tuvastada ja hinnata väliskeskkonnast tulenevaid tegureid ja riske nii, et tagada oma unikaalse toote edukus Taani turul. Lõputöö eesmärk oli leida praktilised viisid, kuidas maandada kõrgeid väliskeskkonnast tulenevaid riske ja säilitada ettevõtte konkurentsieelis. Alljärgnevalt on vastused uurimistöö kolmele peamisele küsimusele. Millised väliskeskkonna tegurid mõjutavad kõige enam ettevõtte „X“ toodet? • Sotsiaalne tegur: läbipaistvuse ja selge kommunikatsiooni puudus võib vähendada tarbijate usaldust toote vastu. • Tehnoloogiline tegur: küberkuritegevuse kasv, mis seab ohtu nii klientide andmed kui ka ettevõtte maine. • Juriidilised tegurid: tööseaduste, tarbijakaitse ja isikuandmete kaitse rikkumine, mis võib viia trahvideni, kohtuvaidlusteni ja mainekahjuni. Need riskid on hinnatud eriti kriitilisteks, sest nende realiseerumine mõjutaks otseselt müüki, ettevõtte usaldusväärsust ja isegi jätkusuutlikkust Taani turul. Millised on väliskeskkonna teguritest tulenevad riskitasemed? • Kõige kõrgem ehk punased riskid (tase >5-9) on juriidilised tegurid, mille keskmine riskitase oli 6. Sinna hulka kuulub tööseaduste, tarbijakaitse ja isikuandmete kaitse rikkumine. • Keskmise ehk kollaste riskide (tase >2,5-5) juurde kuuluvad sotsiaalsed tegurid (riskitase 3,3). Siinjuures on riskiteguriks Taani turg, kus eelistatakse ettevõtetelt läbipaistvat, jätkusuutlikku ja sotsiaalset vastutustundlikku käitumist. Tehnoloogilised tegurid (riskitase 4,3), kus riskideks kõrge digitaliseeritus, küberohud ja keskkonnaalased regulatsioonid tehnoloogias. Majanduslikud tegurid (riskitase 3,5), kus riskid on madal töötuse määr ja inflatsioonitõus. • Madalate ehk roheliste riskide (tase ≤2,5) juurde kuuluvad keskkonnaalased tegurid (riskitase 2,3), kus riskideks on Taani ranged keskkonnanormid, sõltuvus imporditud toorainest ja mittekeskkonnasõbralike materjalide kasutamine. Poliitilised tegurid (riskitase 1), kus riskiteguriks on stabiilsed maksumäärad. Eetilised tegurid (riskitase 1), kus riskideks on jätkusuutlikkuse põhimõtted ja pikaajalised suhted Taani ärikultuuris. Demograafilised tegurid (riskitase 1,3), kus riskideks on vananev rahvastik, sooline tasakaal ja vähenev tööealiste inimeste arv. Kõrgeim riskitase on juriidilistel teguritel, mis vajavad tähelepanu ning kiireid maandamismeetmeid. Sotsiaalsed, tehnoloogilised ja majanduslikud riskid on mõõdukal tasemel ning vajavad pidevat jälgimist. Keskkonnaalased, poliitilised, eetilised ja 36 demograafilised tegurid on madala prioriteediga ning nendega piisab tavalisest jälgimisest ja valmisolekust reageerida, kui vajadus tekib. Kuidas säilitada ettevõtte „X“ konkurentsieelis? Ettevõtte „X“ positsioneerib end eristumisstrateegia alusel, kus ta pakub keskkonnasõbralikku ja disainilt mitmekesist toodet, mille peamisteks konkurentsieelisteks on toote unikaalsus, kvaliteetne klienditeenindus ja tugev veebinähtavus. Konkurentsivõime säilitamiseks on soovitatav ettevõttel „X“: • Brändi tuntuse ja nähtavuse hoidmine veebis: järjepidev turundus ning brändi loo jutustamine aitavad säilitada nähtavust otsingutulemustes ja tugevdavad emotsionaalset sidet klientidega. • Kliendisuhete arendamine: püsikliendi pakkumised või soodustused, tagasiside kogumine ja klientide soovide arvestamine toodete arendamisel suurendavad klientide rahulolu ja kordusoste. • Toodete ja teenuste suurendamine: täiendavate toodete või teenuste lisamine, mis tugevdavad põhitoodet pakub kliendile lisaväärtust. • Turu- ja konkurentsianalüüs: pidev turutrendide jälgimine ning konkurentide tegevuse analüüs aitavad tuvastada uusi eristumisvõimalusi ja ennetada riske. • Koostöö mõjuisikute ja ettevõtetega: teha koostööd mõjuisikutega võib aidata jõuda laiema publikuni ning lisaks partnerlussuhted teiste ettevõtetega loovad ühtsust ja suurendavad brändi tuntust. Lõpetuseks aitas käesolev lõputöö tuvastada ja hinnata kõige olulisemaid väliskeskkonnast tulenevaid tegureid ja sellega kaasnevaid riske, mis võivad ettevõte „X“ toodet Taani turul ohustada. Ühtlasi pakub töö lahendusi ja soovitusi, kuidas neid riske maandada ning kuidas tugevdada eristumisstrateegiat, et säilitada pikaajaline konkurentsieelis. Läbipaistvuse suurendamine, küberturvalisuse tugevdamine ning juriidiliste nõuete täpne täitmine on võtmetegurid, mis aitavad ettevõttel „X“ säilitada jätkusuutlikku kasvu ja usaldusväärsust Taani turul.