Lõputööd (ET)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (ET) Autor "Borovik, Martin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Elektriauto aku laadimine pukseerimise käigus läbi regenereeriva pidurdussüsteemi(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-11) Borovik, Martin; Vaher, KristoKäesolevas lõputöös analüüsiti efektiivse regeneratiiv pidurisüsteemi rakendamist, mis põhineb üldisel pool täissilla inverteriga PMSM-i jaoks. Regeneratiivne pidurdamine on viis, kuidas võtta auto aeglustamise käigus raisatud energia ja kasutada seda auto akude laadimiseks. Tavalisel autol raiskab pidurdamine lihtsalt energiat, kuid regeneratiivse pidurdamise korral on võimalik osa energiat taaskasutada. Probleemiks aku sagedane laadimine ja tühjendamine vähendab aku eluiga. Nende vältimiseks lisame süsteemi superkondensaatori, kuna nad võivad tühjeneda ja laadida paljude tsüklite jooksul ilma jõudluse halvenemiseta, mis aitab aku eluiga pikendada. Ultra kondensaatori valimise põhjus on see, et see suudab salvestada 20 korda rohkem energiat kui elektrolüütkondensaatorid. Kiirenduse ajal võimaldab võimendustoiming kondensaatoril tühjeneda kuni läviväärtuseni. Aeglustuse ajal laseb regenereeriv regenereeriv buck-töö kondensaatoril laadida. Salvestades taaskasutatud energia akusse, aidab see laiendada sõiduki ulatust ja toetada ka järsku kiirendust võimendusahela abil. Regenertiivne pidurdust saab hõlpsasti reguleerida pidurdusjõu tugevusega, reguleerides gaasipedaali asendit. Lisaks regeneraiivsele pidurdusele, peamiseks abiks on dünaamilised pidurid, kui auto vajab äkilist pidurdust. Pukseerides elektriautot on võimalik regenereedida märkimisväärset energiat. Kavandatav meetod sobib eriti suuremate kaubaautode jaoks, kuna need on ettenähtud suurtemate raskuste vedamiseks. Meie pakutud süsteem lahendaks probleemi, saavutades parem kütusekulu, vähendades samal ajal heitgaase heitkogused. Taastuvatel pidurdustel on hea potentsiaal sõiduulatuse laiendamiseks. Mõned muud piirangud regenereerimise terminid on aku laetuse seisund ja regenereerimisvõime elektrimootorite ja generaatorite konfiguratsioonis. Aku tööea pikendamiseks on soovitatav akut mitte üle laadida ega alla laadida. Seega aegadel, kui aku laetuse olek on maksimaalsel piiril, regenereerimine pole võimalik. Siinkohal peab tähele panema, et pukseerimisel on see aga võimalik ning väga suur oht akule. Sellepärast kasutusjuhendi manuaalis on selgelt välja toodud, et pukseerida ei tohi veetava silla maapinnal asetsetult, vaid peab olema treileril. Kasutades pukeerimisel regeneratiivse pidurdamise strateegiat oleks huvitav tänapäeva elektri- ja hübriidtootjatele, kes soovivad müüki kiirendada, kuna hind on vaid natuke kõrgem, kui tavalistel sõidukitel. Küsitluses selgus, et paljud kliendid oleksid sellisest süsteemist huvitatud. Elektriauto insenerid peaksid uuendama tarkvarasid ja muutma sellise protsessi ohutumaks.