Lõputööd (LK ja RT)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (LK ja RT) Autor "Balatski, Sergei" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Raudteeülesõidukoha punase tule kaamera andmete põhjal sõidukijuhtide liikluskäitumise analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-12) Balatski, Sergei; Viisalu, TarviKäesoleva lõputöö teema on „Raudteeülesõidukoha punase tule kaamerate andmete põhjal sõidukijuhtide liikluskäitumise analüüs“. Pilootprojekti raames Nõmme raudteeülesõidukohale paigaldati punase tule kaamerad. Olukorra analüüsimiseks valiti 14-päevane periood 01.01.2021 kuni 14.03.2021. Esimene asi, mis tähelepanu köidab, on väga suur rikkumiste arv. Nimetatud ajavahemiku jooksul salvestasid punase tule kaamerad üle 1900 rikkumise. Kõige levinum rikkumise tüüp on ülesõidufooride keelavast signaalist läbi sõitmine (ülesõidufooride keelava signaali eiramine). Punase tule kaamerate andmeid analüüsiti põhjalikult. Analüüsi tulemused näitasid, et rikkumiste arv ei sõltu rongiliikluse intensiivsusest. Kõige rohkem rikuvad juhid raudteeülesõidu ületamise reegleid õhtul kell 18.00-19.00 ja pärast kella 22.00. Sel ajal rongide arv väheneb, kuid rikkumiste arv suureneb järsult. Autor arvab, et autojuhid rikuvad enamasti reegleid seetõttu, et tunnevad end karistamatutena. Kuna politsei ei saa juhtide käitumist iga päev jälgida, tuleb tiheda liiklusega ülesõidudele paigaldada punase tule kaamerad. Suurbritannia kogemus näitab, et punase tule kaamerate paigaldamine ülesõidukohtadele võib rikkumiste arvu vähendada kuni 93%, sellepärast kiireim ja tõhusaim meetod rikkumiste arvu vähendamiseks, on autori arvates õigusaktide muutmine ja punase tule kaamerate paigaldamine.