Lõputööd (TI)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (TI) Autor "Anderson, Helger" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Operatsioonisüsteemide kasutus ja lõppkasutaja teadlikkus süsteemide võimalustest(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Anderson, Helger; Rebane, MeelisLõputöö kannab pealkirja “Operatsioonisüsteemide kasutus ja lõppkasutaja teadlikkus süsteemide võimalustest”. Lõputöö on kirjutatud eesti keeles ja koosneb 44. leheküljest, 3. peatükist, 1 pildist, 8. diagrammist ja ingliskeelsest kokkuvõttest. Töös on viiteid 27 allikale. Käesoleva lõputöö teema põhineb hiljutistel uuringutel ja uudistel, mis käsitlevad operatsioonisüsteeme ning seda, kuidas kasutajad haldavad süsteeme, süsteemiuuendusi ja tarkvara vananemist. Sageli tuleb on teavet selle kohta, kuidas tuleks uue süsteemiversiooni ilmumisel käsitseda. Sellest hoolimata kuuleme endiselt, kuidas kasutajad kasutavad vanu süsteeme ja seetõttu seisavad nad silmitsi erinevate probleemidega. Selle lõputöö eesmärk on välja selgitada, miks kasutajad pole alla laadinud uusimaid tarkvara versioone, millised probleemid on neil uue tarkvaraga olnud ja mis võiks olla lahendus sellele kasvavale probleemile. Lõputöö koosneb kolmest peatükist. Esimeses peatükis käsitletakse operatsioonisüsteemide ajalugu ja kuidas see on inimesi mõjutanud, selgitades välja ka erinevused süsteemide vahel, rakendused erinevates keskkondades ja enim kasutatud operatsioonisüsteemide hinnakujundus. Teine peatükk koosneb empiirilise uuringu metoodikast ja kolmas peatükk empiirilises uuringus saadud tulemuste analüüsist. Uuriti selleks, et mõista, mida operatsioonisüsteemi värskendus peaks tegema, kas mõni teenus lahendaks probleemid, kuidas kasutajad haldavad oma süsteeme erinevat tüüpi riistvaral ja kui hästi nad teavad, mida hiljutine värskendus nende seadmele tegi. Andmete kogumiseks kasutati veebipõhist uuringut. 100 inimest vastas ja tulemused näitasid, et kuigi paljudel on eri tüüpi riistvara, ei taha nad kasutada mõnda muud teenust, mis värskendab nende süsteeme automaatselt. Paljud tunnistasid, et tarkvarauuendus mõjutas nende riistvara halvasti. Samuti juhiti tähelepanu sellele, et kasutajad teavad, mida värskendused tavaliselt teevad, ja nende ootuses värskendustele peaks olema protsesside kiirendamine ja turvaaukude parandamine.