Kaubandusökonoomika
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Kaubandusökonoomika Autor "Borgmann, Pille-Triin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti tarbijate ja e-kauplejate hinnangud e-kaupluste eelistele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-03-03) Borgmann, Pille-Triin; Vahtramäe, EvaLõputöö on koostatud teemale Eesti tarbijate ja e-kauplejate hinnangud e-kaupluste eelistele. Töö koosneb 54 leheküljest, 13 joonisest ja kolmest lisast. Lõputöö eesmärk on analüüsida Eesti e-kaupluste eeliseid tarbijate ja e-kauplejate hinnangutena, et teha ettepanekuid Eesti e-kaupluste müügi edendamiseks. Eesti e-kaubanduse maht on aastatega aina suurenev ning kliendid on sellega seoses ootamas ka e-kaupmeestelt mugavamaid võimalusi ostlemiseks, kuid probleemiks osutub Eesti e-kaupluste mitte nõuetele vastamine. Uurimistöö empiirilise osa loomiseks oli oluline luua teoreetiline raamistik e-kaubanduse ja kaupluse olemusest, Eesti e-tarbijate ostukäitumisest ning hetkel enimkasutatavate eeliste kohta veebikauplustes. Empiiriline uuring jagunes kaheks: viidi läbi intervjuud veebikaupmeestega ja samuti viidi läbi ka küsimustik Eesti e-tarbijate seas. Eestis on kokku 6000 e-kauplust, kellest 2022. aasta seisuga kuulub E-kaubanduse Liitu vaid 400 veebikauplust. Empiirilise uuringu e-kauplejate intervjuu valimisse kuulus 10% üldkogumist, ehk 40 e-poodi. Lõplikusse valimisse osutus 15 e-kauplust, kellest kõik kuuluvad järgmiste kaubakategooriate edasimüüjateks: toidu-, tööstus- ja riidekaubad. E-tarbijate uuringu lõplikusse valimisse kuulus 100 e-tarbijat, kes kasutavad erinevaid ostu- ja müügigruppe. Empiirilise uuringu läbiviimisel kasutati kvantitatiivse ja kvalitatiivse uurimismeetodi kombineerimist. E-kauplejate uuringu analüüsimisel kasutati kirjeldavat statistikat. Küsitluse läbiviimiseks kasutati sihipärast valimit – küsitlused edastati konkreetsetele kaupmeestele ning viidi läbi kas telefoni või e-maili teel. Tarbijaküsitluse analüüsi tehes kasutati andmete analüüsimisel arvulisi suuruseid ning protsente. Küsitluse läbiviimiseks kasutati mugavusvalimit, kus vastajad olid juhuslikud. Küsitlus viidi läbi Connect.ee keskkonnas, pärast mida tulemusi analüüsiti MS Excel programmis läbi illustratsioonide. Lõputööle püstitatud eesmärk sai täidetud ning on loodud teoreetiline raamistik tarbijatest ja e-kaupluste eelistest erinevaid allikaid kasutades. Samuti on kirjeldatud ka lõputöö metoodikat. Tehtud on autoripoolsed järeldused ja ettepanekud e-kaupluste müükide edendamiseks.