Lõputööd (KÖ)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (KÖ) Autor "Annus-Anijärv, Laivi" järgi
Näitamisel1 - 2 2-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Tarbijaohtude ennetamine e-kaubanduses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-10) Nõmmik, Lis Marye; Annus-Anijärv, LaiviLõputöö käigus selgus, et kõige rohkem pöördutakse tarbijavaidluste komisjoni poole põhjustel, et kaupleja ei võimalda tarbijal kasutada 14-päevast lepingust taganemisõigust või ostja on tellitud toote eest maksnud, kuid toode kunagi temani ei jõudnudki ning kaupleja ei tagastanud tarbijale raha. Lõputöö käigus selgus, et eeltoodud ohte on võimalik ennetada mitmel viisil. Ennetusmeetoditeks on: • kontrollida alati enne e-kauplusest ostu sooritamist, et e-kaupluse haldajaks oleks juriidiline isik, sest nagu selgus, ei saa tarbija eraisikult ostes 14- päeva jooksul lepingust taganeda ega saa pöörduda probleemi korral Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve ameti poole; • tutvuda e-kaupluse müügitingimustega ja selgitada välja, millistel juhtudel ei ole võimalik ostetud kaupa tagastada; • tuleb teha kindlaks, et ettevõttel oleks e-kaupluses olemas kontaktandmed, et tarbijal oleks vajadusel võimalik e-kauplusega ühendust võtta; • e-kaupluse usaldusväärsust peaks näitama „usaldusväärse ostukoha“ usaldusmärgise olemasolu, mis küll ei pruugi tagada iga kord 100%-list kindlust. Nimekiri e-kauplustest, millel on antud usaldusmärgis, on leitav E-kaubanduse liidu koduleheküljelt; • tutvuda ebaausate kauplemisvõtetega, et neid vajadusel läbi näha ning sooduspakkumisi liiga tõsiselt mitte võtta. Ankeetküsitluse käigus selgus, et enamik küsitlusele vastanud tarbijatest teevad ohtude ennetamiseks eeltööd harva või mitte kunagi. Näiteks 58% vastanutest teevad harva või mitte kunagi selgeks, kas nad ostavad kaupa e-kauplusest, mida haldab juriidiline isik või eraisik. Samuti tutvub 53,8% vastanutest vaid harvadel juhtudel enne ostu sooritamise e-kaupluse ostu- ja müügitingimustega ning 26,3% vastanutest ei tee seda kunagi. „Turvalise ostukoha“ usaldusmärgise olemasolu kontrollib alati või tihti vaid 26% vastanutest. Samuti ei uuri 48,8% vastanutest, kas ettevõttel on kehtivad maksuvõlad või mitte ning 31,3% uurivad harva. Moodi arvutades selgus, et küsitlusele vastamisele kasutati kõige enam vastusevariante „harva“ ja „mitte kunagi“. Samuti selgus Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve spetsialistidega tehtud intervjuus, et sel aastal on tarbijavaidluse osakaal suurenenud. Peamised probleemid e-kaubanduses on – tarbija ei uuri, kellele ta ostu sooritades ülekande teeb, usutakse liialt sooduspakkumisi, ei kontrollita, kas kaup ostetakse juriidiliselt isikult või eraisikult. Järeldusena saab öelda, et tarbijate ohtude ennetamismeetodite rakendamise olukord praktikas on peaaegu olematu. Pea iga väite puhul ankeetküsitluses olid ülekaalus vastusevariandid „harva“ ja „mitte kunagi“. Kuna ennetusmeetodite rakendamine praktikas on peaaegu olematu, siis jätkuvad samad probleemid e-kaubanduses ka edaspidi.Nimetus Piiratud juurdepääs Töö- ja puhkeaja korraldus Aldar Market kaupluses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-10) Plaks, Piret; Annus-Anijärv, LaiviLõputöö teemaks on töö- ja puhkeaja korraldamine ühes konkreetses kaubandusettevõttes. Tõstatatud on probleem, et töötajatele ei tagata piisavalt puhkeaega ja tööpäevad on lubatust pikemad. Kaubanduses on üha rohkem probleeme, sest töötajatel on nii pikad tööpäevad ja nad ei tohi pause teha. See tekitab töötajates väsimust, mis on otseselt seotud tööga seotud stressiga. Väsinud inimene veedab sama töö tegemiseks palju rohkem aega kui puhanud töötaja. Seetõttu kannatab töö kvaliteet. Kuni 12-tunnised tööpäevad on kaubanduses tavalised, sageli füüsiliselt koormavates töökohtades. Liigne töökoormus aga ohustab töötaja tervist ja kehale taastumiseks eraldatud ebapiisav aeg vähendab pikas perspektiivis inimese töövõimet ning see võib viia ka kutsehaigusteni. Seetõttu on väga oluline, et kommertstöötajate töö- ja puhkeaeg oleks korraldatud seaduslikult. Lõputöö eesmärk on tutvustada töö- ja puhkeaja korralduse õiguslikke aluseid ja nende sisu, tuua välja praktikas levinumaid probleeme. Analüüsige töö- ja puhkeaja korraldust ühes poes ning tuvastage töötajate suhtes töö- ja puhkeajaga seotud rikkumisi. Tulemuste põhjal esitada järeldused ja vajadusel teha ettevõttele töölepingu seaduse kohaselt ettepanekud töö- ja puhkeaja korraldamiseks kaupluses. Lõputöö uurimine viiakse läbi Aldar Eesti OÜ kaupluses Laekveres. Empiirilise uuringu eesmärk on osaühing Aldar Eesti Laekvere poes välja selgitada töö- ja puhkeaja korralduse vastavus töölepingu seadusele. Empiiriline uuring viiakse läbi kvantitatiivse meetodi abil. Andmeid kogutakse uuringu kaudu. Ankeet on koostatud avaldustega nii töötajatele kui ka juhile. Lõputöös kasutatakse andmekogumis meetodina peamiselt küsimustikku. Kaupluses tehakse ka dokumendikontroll, kus tutvutakse tööajagraafiku ja töökorralduse reeglitega. Andmeid võrreldakse vaatluse teel. Uuringu tulemusi võrreldakse seaduste ja teoorias toodud valdkonna spetsialistide kommentaaridega. Ankeetküsitluse tulemuste analüüsimiseks kasutatakse kirjeldavat statistikat. Arvutatakse aritmeetiline keskmine ja standardhälve. Uuringust selgus, et Aldari Market kaupluses pole töö- ja puhkeaja korraldamisega probleeme. Kuid sai selgeks, et töötajad võiksid rohkem teada saada töö- ja puhkeaja seadusest. Selgus, et töötajad ei tea täpselt, millise tööajaarvestuse alusel nad töötavad, mis näitab, et töölepingu sisust pole aru saadud või pole seda üldse lugeda. Riigipühale eelneval päeval ei luba tööandja kolme tunni võrra lühemat tööpäeva, mis võib põhjustada ületunde. See võib olla üks peamisi kitsaskohti, mida tööandja võiks üle vaadata. Ülejäänud tulemused olid positiivsed ning töötajad on töö- ja puhkeaja korraldusega rahul. Üldiselt peaks tööandja kaupluse töö korraldamisel tegema kõik endast oleneva, et kogu süsteem toimiks ja kõigil ettevõttes oleks hea seal olla ja töötada. Kogu töö sujuvus algab juhatusest ja siis, kui ettevõtte juhtfiguurid saavad aru, et parim idee on hoida ettevõttes töötavad töötajad üksteisega parimas sümbioosis, kus kõik tunnevad olulist lüli ja on hinnatud. Töötajad on iga ettevõtte nägu ja kui kaupluse töö- ja puhkeaeg on korraldatud nii, et töötaja pole väsinud ega stressis, siis aga antakse see klientidele edasi ja see hoiab ka ettevõtte mainet.