Lõputööd (KÖ)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (KÖ) Autor "Arujõe, Inga" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Voodite segmendi arendamine AS ON24 e-kaupluses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-03) Arujõe, Inga; Maasik, LiinaLõputöö teemaks on voodite segmendi arendamine ON24 e-kaupluses. Koroonaviirusest tingitud e-kaubanduse kasvu kinnitab iga kevadine Kantar Emori e-kaubanduse trendiuuring. Kui 2019. aastal oli internetist kaupu ostnud 73% elanikest, siis 2020. aastal oli internetist ostnud juba 92% elanikest. Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät märkis, et Eesti e-kaubanduse mahu hüppelist tõusu oli märgata 2020. aasta aprillis. Võrreldes 2019. aasta sama ajaga, sooritati läbi poodide ligi kaks korda enam oste. E-poodide hüppeline kasv on seadnud jaekauplused valikute ette, kus e-keskkondade arendamisega võib jääda kõrvale kategooriate arendamine nii nagu seda tehakse tavakauplustes. Lõputöö eesmärk oli välja selgitada voodite segmendi arendamise võimalused ON24 Sisustuskaubamaja e-poes lähtuvalt kategooria juhtimise põhimõtetest segmendi kasumi suurendamiseks. Ülesanneteks oli teoreetilise tausta kirjeldamine kategooria juhtimisest e- kaupluste kategooriate analüüsimiseks ja arendamiseks. Lisaks valiti sobiv metoodika ja koguti andmed ON24 Sisustuskaubamaja voodite kategooria kohta ning tehti ettepanekud voodite segmendi kasumi suurendamiseks. Empiirilise uuringu lähenemisviis oli deduktiivne. Uuring viidi läbi juhtumiuuringuna, kus uurimisobjektis olid ON24 Sisustuskaubamaja kategooriad ja alamkategooriad. Kui 2020. aastal üldiselt kategooriate müük kasvas, siis voodite ja madratsite alamkategooria müük kasvas prognoositust vähem. Ettevõttes viidi läbi kategooriate, alamkategooriate ning voodite segmendi analüüs, et välja selgitada võimalused voodite segmendi kasumi suurendamiseks. Teostati ka kodulehe vaatlus ja dokumendi vaatlus, mida analüüsiti kirjeldava statistikaga. Koguti 2019-2020. aastate müügiandmeid, mille analüüsimisel kasutati kvantitatiivset meetodit. Teoreetilistest lähtekohtadest selgus, et kategooriad on planeeritud valede põhimõtete järgi ning tehti ettepanek kategooriate parendamiseks, et tooted oleksid tarbijatele lihtsasti leitavad ning ettevõttel endal lihtsam analüüsida. Voodite segmendi müügi ja kasumi suurendamiseks on vaja rakendada hanke- ja tarnestrateegiat ning turundusstrateegiatest elevuse loomist ja ostjate voolu tekitamise ning makseprotsessi taktikat, jälgida ka kodulehe toimimist ja liiklust. C grupi toodetele tuleks teha aktiivsemalt orgaanilist reklaami, et need jõuaksid A ja B grupi toodete hulka. Lõputöö eesmärk ja ülesanded said täidetud.