Lõputööd (AT)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (AT) Autor "Andresen, Mario" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Elektriautode kasutus Tallinnas ja lähiümbruses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Võõras, Mario; Andresen, MarioAntud töös vaadeldi nii elektriauto Citroën C-zero ehitust, mis on praktiliselt sama auto, mis Mitsubishi i-MIEV. Peatükis käsitleti ohutusega seotud komponente nagu näiteks ohutusvarustus, kuid on antud ülevaade ka detailide ja sõlmede ehitusest ja tööpõhimõtetest, kus vaadeldud on just detaile, mida sisepõlemismootoriga autodel ei ole. Teine osa tööst hõlmas 60. elektriautot, mille läbisõidud 2013. aasta jooksul kuude kaupa on välja toodud (lisa 1). Seejärel on juba võimalik teha järeldusi ja üldistusi. Nagu selgus, on elektriautode koormatus küllaltki erinev sellele juhivad tähelepanu graafikud (sele 22, sele 23, sele 24), millest joonistub välja ka autode ebaühtlane kasutus võrreldes teiste samasuguste autodega.. Näiteks 15 enim sõitnud autot läbivad keskmiselt kuus 654,5 km samas kui 15 vähim sõitnud autot läbivad keskmiselt vaid 129 km kuus, mis teeb rohkem kui viie kordse läbisõidu vahe. Teine tendents, mis välja joonistub on, et autod sõidavad rohkem mai ja oktoobri kuus, mida võib seletada sobivama õhutemperatuuriga, kus soojenduse ja jahutamise kasutamis vajadus ei ole nii vajalik, kui näiteks jaanuari, juuli, augusti ja detsembri kuudes kus ilmnesid väiksemad läbisõidud. Teine põhjus peitub aga ka rohkem sõidetud päevade arvus oktoobri kuus. Järgmise võeti vaatluse alla juba 13. auto päevased läbisõidud, samas jättes arvutustest välja kõik 0 km läbisõidud, kuna pole teada põhjuseid miks auto ei sõitnud. Graafikud (sele 24...sele 37) näitavad, et ka päevade lõikes on läbisõidud küllaltki varieeruvad, samas selgus ka, et keskmiselt läbib valimis kasutatud elektriauto 26,3 km päevas, võrdluseks enim sõitnud auto 835 BHB läbis keskmiselt 56,79 km päevas ja vähim sõitnud auto 499 BHC vaid 7,2 km päevas. Selline läbisõit võrreldes tootjapoolse lubatuga (150 km) tähendab, et autol peaks jääma piisav sõidu kilomeetrite varu päevas, et öösel sõiduaku täis laadida. Samas tootja pole oma testrajal kasutanud ei soojenudst ega jahutust, arvestades sinna juurde ka ebasobivast õhutemperatuurist tingitud soojenduse või jahutuse kasutamisvajaduse, lisaks ka linna liikluse, kus esineb liiklusseisakuid (keskmine kiirus 16 km/h), kasutades maksimaalset soojendust langeb võimalik läbisõit vaid 40 kilomeetrini. [13] Viimase alapeatükina, arvutati keskmine kilomeetri hind, 0,01823 eurot. Ehk saja kilomeetri peale 1,823 eurot, samas ei ole arvestatud laadimiskadusid. Koos laadimiskadudega jääb saja kilomeetri hinnanguline maksumus vahemikku 2...2,19 eurot. Kuna andmeid töödeldes selgus, et 10 autot 482-st ei sõitnud aastaga ühtki kilomeetrit ja samas Saaremaakonnas kasutatav auto 839 BGR (mis on vaid üks näide) läbis aastaga 48385 km, lisades sinna juurde ka antud tööst ilmnenud erinevused autode kasutamise osas, oleks mõistlik leida ka vähem sõitnud autodele ja üldse seisvatele autodele rakendus. Näiteks tuleks kindlasti vähendada eelpool mainitud Saaremaakonna auto koormust. Kuna liitium-ion aku mis autot edasi liigutab kaotab olenamata sellest kas autot kasutatakse või mitte jäädavalt mahtuvust, tuleks ikkagi autodele ka kasutus sõitmise näol leida.