Lõputööd (AT)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (AT) Autor "Andresen , Sven" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Nissan 200SX driftiauto tagavedrustuse projekteerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Õisma, Siim; Andresen , SvenEnamik projekti eesmärke said täideti etteseatud piirangute sees. Kinemaatika analüüs näitas, et vedrustuse kinemaatika tuli projekteerida täiesti erinevaks mõõdetust ja see andis ka vabaduse kasutada erinevaid ühendusi hoobade jaoks käänmiku pool, mis vähendas oluliselt vedrustamata massi. Uus käänmik ja õõtshoovad kaaluvad kokku 4,9kg, mis on märkimisväärne tulemus, kuna enne kaalusid need detailid kokku 9,8kg. Vedrustuse kinemaatikas vähendati põikikalde muutumust kere rullamise ja vertikaalliikumise suhtes, vähendati parasiitroolimist ja optimeeriti rullamiskeskme kõrgust. Uus vedrustuse kinemaatika muudab auto juhitavuse neutraalseks ja suurendab rehvi sidestust teekattega sellepärast, et kontakt pindala teekattega on nüüd suurem ja sirgema muutuskõveraga Parasiitroolimise nullimine 50mm vedrustuse kokkuliikumisel ja 40mm lahkuliikumisel aitab auto juhitavust stabiiliseerida. Anti-squat parameeter vähenes 0,8%, selle kõver on nüüd lineaarsem, mis tagab ka lineaarsema rehvide haardejõu. Pidurisüsteem käänmiku küljes tuleb asendada sama auto uuema mudeli (1994-1999 Nissan 200SX) omaga, et säiliks seisupidur, mis on driftiautole oluline lihtsustamaks külgsuunalise läbilibisemise alustamist ja juhtimist. Projekti eelarve läks küll lõhki 207 euroga, kuid seda ei olnud palju sellise eesmärgiga projekti puhul, mida lahendatakse esmakordselt. Kõige aeganõudvam osa projektist oli käänmiku disaini optimeerimine, kuid tulemused õigustavad investeeritud aega. Sarnast toodet on võimalik osta, kuid projekt oli kindlasti väärt ettevõtmist, kuna juurdeõpitud teadmiste hulk on suur, raha säästeti üle 1000 € võrreldes valmis asja ostmisega. Projekti võib minu arvates lugeda õnnestunuks.