Lõputööd (AT)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (AT) Autor "Andronov, Sergei" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs FEST13 esiratta velgede projekteerimine ja valmistamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Andronov, Sergei; Soomlais, StenKäesolev töö keskendus Formula Student võistlusauto FEST13 esivelgede projekteerimisele, analüüsimisele ning valmistamisele. Lõputöö eesmärgiks oli valmistada piirangutele ja nõuetele vastav konstruktsioon, mida saab rakendada FEST13 võistlusautol. Autori poolt püstitatud uurimisülesanded said täidetud: töös on antud ülevaade erinevatele velje lahendustele; valitud uus konstruktsioon ja kirjeldatud selle teostus; läbiviidud jõudude arvutused ning selle alusel tehtud mudeli tugevusanalüüsil. Lõpuks sai mudel reaalselt valmis ning viidi ka tehnilistele tingimustele vastavusele. Käesoleva töö probleemiks oli eelmise hooaja velje väike kodarate vaheline pindala. Probleemi lahendamiseks tuli leida selline konstruktsioon, mis parandaks seda parameetrit. Läbitöötatud teoreetilise materjali põhjal jõuti järeldusele, et hüdriid või täissüsinik kiust konstruktsiooni ei ole võimalik rakendada nii tehnoloogilistel kui ka majanduslikel põhjustel. Ostutooteid, mis vastavad soovitud parameetritele, samuti ei leitud. Valiti kolmeosaline osandatav konstruktsioon, mille pöiad olid ostutoode ja veljetsenter lõigati CNC tehnoloogia abil ühest toorikust. Püstitatud eesmärgi saavutamiseks tuli leida lahendusi mitmetele tehnilistele probleemidele: kinnitus kaldpinna kaudu, kinnitusavade paiknemine ning keermestamine. Veljetsentrit arendati mitme etapina ning igal etapil tehti FEM analüüsi tulemuse põhjal muudatusi. Projekteerimise käigus esines konstruktsioonilisi probleeme ning edukalt leiti neile lahendused. Selle kõige tulemusena õnnestus kõik olulisemaid parameetrid säilitada, kuid kodaratevahelist pindala suurendada 260 % võrra. Kui konstruktsioon sai valmis esines ka mõningaid puuduseid: keeruline tootmine; kaalu ei säästetud; suurem mass jaotatud väga kaugele velje tsentrist, millega kaasneb ratta inertsi suurenemine. Ajapikku võivad ka tekkida probleemid velje hermeetilisusega. Pöia ja tsentri vahele tuleb panna elastne hürmeetik, mitte liim, mille tardudes tekivad praod ja rõhk rehvi sees langeb.