Sirvides Autor "Kalda, Tiina" järgi
Näitamisel1 - 11 11-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Arco Transport AS Tsehhi, Slovakkia ja Ungari suundade töö- ja veokorralduse analüüs aastatel 2011-2013(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Dmitritšenko, Timur; Kalda, TiinaLõputöö autor analüüsis Arco Transport AS Ida-Euroopa osakonna Tsehhi, Slovakkia ja Ungari suundi, kaardistas kitsaskohad ja tegi ettepanekud töö efektiivsemaks muutmiseks. Ettevõte saab kasu rakendades ettepanekuid ning muutes ka teised osakonnad efektiivsemaks. Tööjaotuse analüüsist selgus, et kliendid ei saanud veokorraldajatega pidevalt kontakti ning klientide päringutele vastati pika viivitusega. See tekitas klientides usalduse kaotust ning oli kliente, kes vahetasid veoteenuse pakkujat. Veokorraldustööga ülekoormatud veokorraldajad väljastasid klientidele veoteenuse arveid hiljem, kui kaup reaalselt kohale jõudis. See tingis veoteenust pakkuvale ettevõttele rahade hilisemat laekumist, mis omakorda tekitas ettevõttele probleeme alltöö vedajatele õigeaegset arvete tasumist. Selline olukord sundis alltöö vedajaid otsima teisi koostööpartnereid. Töömahu analüüs igas osakonnas annab hea ülevaate veokorraldajate ühtlase töömahu kohta. Ülekoormamata töötajatele jääb rohkem aega tegeleda klienditeenindusega, dokumentatsiooniga ja võlglastega. See ennetab klientide lahkumist konkurentide juurde ning tingib rahade õigeaegset laekumist ja annab ettevõttele võimaluse tasuda õigeaegselt alltöö vedajatele tehtud töö eest. Veokorralduse analüüsist selgus, et puudus nimekiri klientidest, kes veoteenust on tellinud ning puudus süsteem teadmaks millal klient viimati veoteenust tellis ning mis ajast pole enam teenust tellinud. Töömaht oli langenud ning oli vaja leida võimalusi töömahu suurendamiseks. Autor koostas nimekirja klientidest, kes oli veoteenust tellinud uuritavatelt suundadelt ajavahemikus 2011-2013a. Koostöös müügiosakonnaga suheldi iga kliendiga personaalselt ning suudeti tellimuste mahtu suurendada. Klientidega, kellega polnud pikalt juba suheldud ja kellega olid probleemid lahendamata jäänud, lahendati probleemid, mille tulemusena tundsid kliendid end taas väärtuslikuna. Transpordiprogrammi Xspedi lisati funktsioon, mis tuletab meelde, kui klient pole teatud aja jooksul tellimust esitanud, mistõttu saab edaspidi ennetada olukorda, kus klient unustatatakse ära. Töömahu suurendamiseks võeti aktiivselt kasutusele terminaliteenused. Autor koostöös ettevõtte juhiga koostas uue hinnakirja Tsehhi suunal, kus arvutati välja, mis on miinimumhind aluse kohta ning kus oleks veel tasuv kaup terminali korjata. Antud hinnakiri oli algsest soodsam kuid endiselt tasuv, mis ahvatles rohkem kliente veoteenust tellima. Aktiivset terminaliteenuste kasutamist alustati 2012aasta novembrist. Kui 2012 aastal oli Tsehhi, Slovakkia ja Ungari suunal kokku 1369 tehingut, siis 2013 aastal kasvas tehingute arv võrreldes 2012 aastaga sel suunal keskmiselt 14%. 2013 aastal kasvas müügikatte marginaal võrreldes 2012 aastaga keskmiselt 40%. 2014 aasta kuni aprillini oli ühe kuu keskmine tehingute arv võrreldes 2012 aastaga 19% suurem ning ühe kuu keskmine müügikatte marginaal võrreldes 2012 aastaga 66% kõrgem. Kliendi rahulolu uuringust selgus, et kliendid soovivad lühemat tarneaega ning infot tarneaja kohta. Ei olda rahul pretensioonide lahendamise kiiruse ja tulemusega. Võrreldes konkurentidega on veoteenuse hind kallim. Oli kliente, kes soovitasid reklaamida ettevõttel oma terminaliteenuste kasutusvõimalusi. Soovides madalamaid hindu, ei ole võimalik tarneaegu lühemaks teha. Seega tuleb klientidele viisakal ja sõbralikul viisil seda ka selgitada. Ettevõttes tuleks koostada pretensioonide käsitlemise kord, kus juhtkonnast kaasatakse üks kindel isik kes oleks kõikide probleemidega kursis. Registreerida tuleks kõik probleemid ja pretensioonid ning juhtkond peaks neid regulaarselt läbi vaatama ning leidma ennetavaid tegevusi, mis aitaksid vältida tüüpvigu. Juhtkond peaks ka klientidega ühendust võtma suuremate ja tähtsamate probleemsete juhtumite korral, et kindel olla kliendi rahuldava tulemuse saavutamisel. Terminaliteenuste reklaamimiseks soovitab autor kasutada ettevõtte kodulehte, sotsiaalmeediat (Facebook, Twitter jne) ning töötajad saaksid lisada antud info oma elektronkirjade signatuuridesse. Regulaarse kliendi rahulolu uuringuga saab ettevõte silma peal hoida klienditeeninduse tasemel ja infot mida tuleks paremaks muuta.Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti Mereväe laevade kasutatud mootoriõli ning pilsivee tagastuslogistika analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Toom, Martin; Kalda, TiinaKäesoleva lõputöö eesmärk oli analüüsida ja välja selgitada pilsivee ning kasutatud laevade mootoriõli tagastuslogistikat Mereväebaasis. Autor pakkus välja läbitöötanud määrdeaine kasutamise hoonete kütmiseks ja tagastuslogistika korraldamise territooriumil. Püstitati kaks uurimisküsimust: 1. Kas Mereväebaasi infrastruktuur suudab tagada tagastuslogistika korraldamise ohtlike jäätmete realiseerimiseks neid territooriumilt välja viimata? 2. Kas ja kui pika aja jooksul tasuksid ära uue katlamaja investeeringud? Lõputöö teoreetilises osa andis autor ülevaate tagastuslogistika olemusest. Põgusalt peatuti selle tekkelool ning selgitati täpsemalt erinevate osapoolte rolli reversiivses kaupade ja teenuste voogude süsteemis. Uuriti seadusandluse regulatsioone ja kuidas korrektselt käidelda ohtlikke jäätmeid. Ülejäänud osades keskendus autor oma ülestõstatatud küsimuste vastamisele ja arvutuste tegemisele. Uurimismeetodiks oli visuaalne vaatlus, eelarve ja soetatud õlikoguste andmete analüüs. Autor käsitles Mereväebaasi väikesadamana, et oleks hea võrdlusmoment teistele samasugustele või väiksematele laevade struktureeritud peatumiskohtadele. Seepärast kasutas autor vajalike seadmete ja transpordivahendite valikul avalikke portaale ja ei peatunud ega uurinud Kaitseväe pakutavaid võimalusi. Autor välistas pilsiveepuhastusseadme soetamise investeeringu kõrge hinna tõttu ja keskendus põhiliselt vanaõliga kütmise analüüsile. Infrastruktuurilt suudab Mereväebaas tagada ohtlike jäätmete käitlemise ilma neid territooriumilt välja viimata. Hoonete seisukord on rahuldav ja vahemaad samuti lühikesed. Tasuvusanalüüsis selgus investeeringute kasumlikkus, aga suureks riskifaktoriks on vanaõli vähene kogus. Vajamineva ning hetkel saadaval olevate mahtude vahe on ligi kolmekümnekordne. Miinilaevdivisjoni laevastik ei suuda hetkel selliseid nõudmisi täita. Võimalik koostöö teiste sadamatega suudaks olukorda võib-olla lahendada, aga lõputöö raames seda ei uuritud. Uurimustöö eesmärk oli ka tähelepanu pööramine õhusaaste teemadele. Kontrollimatu erinevate kütmise jääkgaaside õhku paiskamine kahjustab meie tervist ja vähendab eluiga keskmiselt rohkem kui kaheksa kuu võrra ning kõige saastatumates linnades ja piirkondades isegi rohkem. Antud lõputöö täitis oma eesmärki, uurimaks ohtlike jäätmete kütmisvõimalusi ja näitas tagastuslogistilise toetussüsteemi olulist rolli. Uuringut saavad kasutada väikesadamad oma infrastruktuuri arenguks ning vajalike arvutuste tegemisel.Nimetus Piiratud juurdepääs Ekspedeerija käsiraamat(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Suursoo, Jüri; Aasjõe, Ülle; Janno, Jelizaveta; Kalda, Tiina; Mägi, Tõnu; Kirsipuu, Viive; Nõuakas, Kati; Tulvi, AinNimetus Piiratud juurdepääs Hangete ja varude juhtimise tõhustamine Eesti Rahvusraamatukogu näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Sepp, Katrin; Kalda, TiinaHankimise ja varude juhtimise prioriteetseks ülesandeks on korraldada mitmesuguste materjalide, toodete ja teenuste soetamist parima hinna ja kvaliteedi suhtena ning nendega mõistlikku ümberkäimist. Eesmärgi täitmiseks on olulise tähtsusega valdkonna terviklik tõrgeteta toimimine. Käesolev töö hõlmas Eesti Rahvusraamatukogu hankekorralduse ja varude juhtimise protsesside probleemide kaardistamist ning ettepanekuid nende kõrvaldamiseks. Uurimustöö tulemusena selgus, et riigihangete läbiviimise kord vajab uuendusi, muuta tuleb hangete ja varude juhtimist. Töö esimeses, teises ja kolmandas peatükis on toodud ülevaade logistika üldpõhimõtetest, Eesti Rahvusraamatukogu kui avalik-õigusliku organisatsiooni juhtimise alustest, varade ja varude juhtimisest ning hanketegevusest. Nimetatud peatükkides on rõhk varade ja varude juhtimise ning hankimise teoreetilistel käsitlustel. Neljandas peatükis kaardistas autor Eesti Rahvusraamatukogu hangete ja varude juhtimise kui toetava tegevusega seotud probleemid selles tegevuses osalevate tipp- ja keskastmejuhtide vaatest ning esitas ettepanekud probleemide kõrvaldamiseks. Töö uurimusküsimusteks olid: 1) Kuidas ja kui hästi on hangete ja varude juhtimine RRis korraldatud? 2) Kas ja kuidas on võimalik muuta hangete ja varude juhtimist RR-is? Uurimustöö meetodina kasutas autor käesoleva lõputöö jaoks koostatud intervjuud ning võrdlevat analüüsi. Uurimismeetodiks on struktureeritud intervjuu, mis viidi läbi üksikintervjuudena. Intervjuude analüüsimisel kasutatud kvalitatiivne meetod keskendus mõistmisele, seletusele ja tõlgendamisele ning vähem kirjeldamisele, mõõtmisele ning defineerimisele. Autoril oli vaja teada saada intervjueeritavate subjektiivset arvamust hanketegevuse korraldamisel, et mõista töötajate vaadet selle valdkonna probleemidele. Intervjuu tulemusi saab vaadelda kui RRi tipp- ja keskastmejuhtide subjektiivseid seisukohti, mis on välja kujunenud praktiliste tegevuste, baasteadmiste ja suhtumise tulemusena. Teoreetiliste aluste ja uurimuse tulemusena koostas autor ettepanekud hanketegevuse paremaks korraldamiseks ning varude juhtimisega seotud kitsaskohtade parandamiseks, millest olulisemad on järgmised: 1. langetada RRi riigihanke korraldamise korras rahalist piirmäära pakkumuste võtmiseks 999 €-lt vähemalt 400 €-ni; 2. koolitada juristi või paari töötajat (näiteks kogude arenduse osakonnast), keda saab nõustajana kaasata kõikidesse riigihangetesse; 3. muuta bürootarvete juhtimine tsentraalseks (et protsessid oleksid jälgitavad, juhitavad, analüüsitavad ja prognoositavad), leida pädev varustaja, kes oleks suuteline koostööd tegema eri valdkondade osakondadega (ettepanek on toodud lisas 2); 4. tutvustada valdkondade juhtidele, osakonnajuhatajatele ja riigihangetes osalevatele töötajatele RRi uuendatud riigihangete korraldamise korda, bürootarvete tellimise juhendit ning varalise vastutuse aluseid. Peale intervjuude läbiviimist on alustatud RRi juhtkonna poolt riigihankete läbiviimise korra täiendamist, isikkosseisu koolitamist ning plaanitakse bürootarvete hankimise auditi läbiviimist.Nimetus Piiratud juurdepääs Kaasaaegse laosüsteemi väljaarendamine Rahvusooper Estonia kostüümilao näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Sakk, Mai; Kalda, TiinaTulenevalt info küllusest on tekkinud ettevõtetel vajadus säilitada informatsiooni digiteeritud kujul. Rahvusooper Estonia kostüümiosakonna aastane toodang ehk laosisend on 400-700 kostüümi, mille ladustamiseks on ette nähtud viis ladu. Neli neist asub peamajas pindalaga 335.9m2 ja viies SuurSõjamäel pindalaga 725,1m2 ja seal ladustatakse teadaolevalt 16 000 artiklit. Kostüümid kajastuvad laoarvestuses senikaua kuni need müüakse või kantakse maha. Laotöö kaasajastamiseks on vaja rakendada automaatne tuvastussüsteem ja selle lahutamatuks osaks on hästi planeeritud infosüsteem mis võimaldab kostüümiosakonna toodangut arhiveerida süstematiseeritult. Ainuüksi uue tehnoloogia rakendamisest soovitud tulemuste saavutamiseks ei piisa - koostöös tehnoloogiaga on vaja ka inimfaktorit. Rahvusooperil on kasutusel etendus- ja kontsertorganisatsioonide põhi- ja tugiteenuste e-lahendus „AIRE“ mille ühe mooduli - kostüümilao digilahenduse arendusprotsessist võttis uurimuse autor osa. Enne IT-süsteemi arendamist selgitati välja ettevõtte eesmärgid ja vajadused ning planeeriti lahendused. Eesmärgiks oli muuta olemasolev kostüümiosakonna digiarhiiv kasutajasõbralikuks, võimaldades kostüümide elutsükli mugavat haldust infosüsteemis. Kasutajamugavuse saavutamiseks tegeleti kostüümiosakonna digilahenduse erinevate funktsionaalsete lahenduste planeerimisega, nagu: arhiivist erinevate tunnuste abil kostüümide või selle osade otsimine; filtreerimisvalikute lisamine otsingu hõlbustamiseks; hulgiselekteerimise võimalus kostüümide asukoha muutmiseks; lisaväljade loomine asukohaaadresside tarbeks kostüümikirjele. Peab looma seose AIRE teiste registritega, mis võimaldab kostüümiväljade automaatset eeltäitmist; lavastusvahendite arvele võtmise aktide ülekandmise võimalust AIREsse, mis elimineerib vajaduse informatsiooni mitmekordselt sisestada; luua liidestus kostüümilaenutuse registriga. Uue tehnoloogia rakendamisel on juhtkonna oluline töö teavitada personali tehnoloogia rakendamisest ning vastutada selle eest, et personali koolitataks sellega töötama. Antud töö teoreetilises osas kujunes autori eelistus tuvastussüsteemi rakendamisel peamiselt kasutajamugavuse aspektist ning eelistatuks osutus RFID süsteem. Töö uurimuse osas, kus autor tutvus praktikute ning erialaspetsialistide nägemusega rakendatavast süsteemist ja sai võrdluse indikatiivsete hinnapakkumiste näol, osutus eelistuslikuks vöötkoodide rakendamine. Ettevõtte huvides on mõistlik rakendada automaatset tuvastussüsteemi mille kulud on madalamad. Uurimusest selgus, et automaatsete tuvastussüsteemide rakendamisel samasse keskkonda on RFID ja vöötkoodi põhise süsteemi hinnavahe kümnekordne. Lisaks uurimuses käsitletud laole on tarvis rakendada valituks osutunud süsteemi ka Rahvusooper Estonia teistes kostüümiladudes ning hilisemalt ka dekoratsiooniosakonna ladudes. Hetkel kasutusel olev ladustamissüsteem on vastavuses töö uurimuse osas selgunud soovitusliku ladustamissüsteemiga. Kostüümiosakonna mahukaimas laos on kasutusel planeerimata ladustamissüsteem mingite ühiste tunnuste alusel kombineeritud ladustamissüsteemiga. Adresseerimissüsteemi planeerimisel pidada nõu laopidajaga ning võtta arvesse temapoolseid soovitusi, markeerides laos juba väljakujunenud mingite ühiste tunnuste alusel liigitatud ladustamisalad. Põhijaotusena, sarnaselt maja aadressidega tänavatel, kasutada paaris ja paarituid numbreid, kasutades laos jaotuse tekkimiseks vahekäiku. Täpsustava asukohana määrata aadressid statsionaarsetele riiulitele ning nende vaheriiulitele. Uue tehnoloogia rakendamisel koolitada personal sellega töötama ning loobuda hetkel kasutusel olevast märkmiku süsteemist, mis tagab ülevaate Suur-Sõjamäe kostüümilaos sisalduvast laopidajale.Nimetus Piiratud juurdepääs Kaupade käsitlemise protsessi efektiivsuse tõstmise võimalused skannertehnoloogia rakendamisel ettevõttes Põldma Kaubanduse AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Saar, Merlin; Kalda, TiinaPaljud tarneahelad kannatavad piiratud läbipaistvuse all. See tähendab, et konkreetse üksuse tegevused ei ole nähtavad kõikidele tarneahela lülidele. Üheks põhjuseks on toimiva infosüsteemi ja -tehnoloogiate puudumine. Infosüsteeme ja -tehnoloogiat kasutatakse tõhusa vahendina, et toetada logistilisi operatsioone. Ettevõttes Põldma Kaubanduse AS on pudelikaelaks infosüsteemi ja -tehnoloogiate puudumine kaupade käsitlemise toimingutes, mis omakorda põhjustab infovoo piiratud liikumise. Lõputöö autor uuris oma töös ettevõtte Põldma Kaubanduse Aktsiaseltsi kaupade käsitlemise tööprotsesse. Tulemusteni jõudmiseks kasutas autor abivahendina uurimisküsimusi, millele ta ka töö koostamise käigus vastused leidis. Püstitatud uurimisküsimused on välja toodud töö sissejuhatuses. Uurimisstrateegiaks oli kombineeritud juhtumiuurimus. Uurimismeetoditena kasutas autor vaatlust, et saada aimu ettevõttes kaupade käsitlemisel toimuvatest tööprotsessidest. Struktureerimata intervjuud olid abiks tuvastamaks ettevõttes kaupade käsilemisel hetkel toimuvad protsessid ning kitsaskohad ning et leida parim infotehnoloogiline lahendus ettevõttele kaupade käsitlemiseks. Mõõtmiste teel jõudis autor järelduseni, et tööprotsessid muutuvad skannertehnoloogiat kasutades kiiremaks. Tuginedes teoreetilises osas kirjutatule võib veel ka järeldada, et ettevõttes toimuvad jaotusveod muutuvad läbipaistvamaks, kuna skannertehnoloogiat kasutades on kõikide kaupade teekonnad ja asukohad jälgitavad, mis omakorda välistab kaupade kadumise. Samuti on oluliseks muudatuseks täpsus ehk vigu esineb vähem, näiteks kaubad ei satu valedele aadressidele. Enam ei esineks ebausaldusväärset kaupade kohaletoimetamist, pikki tarneaegu, lao üle- või puudujääke ning eelnevatest asjaoludest tingitud müügitulu kaotusi. Uurimuses selgus, et infosüsteemi ja –tehnoloogiate puudumise tõttu on kaupade käsilemisega seotud tööprotsessid probleemsed. Protsessid sisaldavad tegevusi, mida saaks muuta kiiremaks, kui kasutusel oleks mobiilne skanner ning samuti on protsessides tegevusi, mis ei ole väärtust loovad ning mida on võimalik protsessidest eemaldada. Kaupade käsitlemise protsessid muutuvad pea 38% kiiremaks, mis tähendab seda, et töötajad saavad seda aega kasutada muudeks olulisteks toiminguteks. Autori poolt väljapakutud skannertehnoloogia ja tarkvaraarenduse tasuvusajaks kujunes 1 aasta ja 8 kuud. Autor andis oma tööga ettevõttele selged põhjendused investeeringu tegemiseks ja loodab, et edasiarenduse ettepanek viiakse ellu.Nimetus Piiratud juurdepääs KLG Eesti AS kunstväärtuste transpordi tasuvusanalüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Toom, Vilmar; Kalda, TiinaKäesoleva lõputöö tulemusena on ettevõttel KLG Eesti AS võimalik otsustada, kuidas laiendada kunstiväärtuste transporditeenuse mahtu. Lõputöö tulemusena selgus, et kunstiväärtuste transporditeenuse osutamise maht on väike ja klientidele pole suudetud teenust piisavalt müüa. Ainult perioodidel, mil teenindati Euroopa kultuuripealinna staatuses olevaid linnasid – Vilnius 2009 aastal ja Tallinn 2011 aastal - suutis ettevõte teenida piisavat kasumit, mis kattis ka varasemate perioodide kahjumid, kui antud teenuse vastu nõudlus oli väiksem. Käesoleva lõputöö allikateks on erinevad kirjandus- ja seadusallikad ning ettevõtte raamatupidamislikud ja finantsilised andmed operatiivsüsteemist. Samuti on suheldud erinevate erialade spetsialistidega ja läbi viidud küsitlus konkureerivate ettevõtete seas õige turuhinna väljaselgitamiseks. Kunstiväärtuste käitlemine ja pakendamine nõuab spetsiifilisi oskusi ja teadmisi, samuti spetsiaalset sõidukit ja inventari pakendite valmistamiseks. Vertikaalanalüüsi tulemusena selgus, et ettevõtte kunstiväärtuste transpordi osakonna püsikulud on võrreldes tuludega liiga kõrged ja kulusid tuleb kärpida. See puudutab eelkõige kontori ja töökoja rendikulusid, samuti esinduskulusid. Kontori rendikulude vähendamiseks tuleb rendipind vahetada väiksema ja soodsama vastu, esinduskulude vähendamiseks peab enne kulu tekitamist hindama selle vajalikkust ja potentsiaalset tasuvust. Kunstiväärtuste transpordi teenuse osutajate hinnavõrdlust puudutava küsitluse tulemusena konkurentide seas selgus, et ettevõtte kunstiväärtuste transpordi hind on turul madalaim. Hinnakujunduses tuleb teha ümberkorraldusi. Kunstiväärtuste transporditeenuste hinda tuleb tõsta minimaalselt 6%, soovituslikult 6-8%, mille tulemusena suudab ettevõte saavutada olukorra, kus teenitakse ka kunstiväärtuste transporditeenuse osutamisest pidevalt kasumit. Kunstiväärtuste pakendamist puudutava küsitluse raames selgus, et spetsiaalpakendeid on võimalik müüa vähemalt 100-150% müügirentaablusega, mistõttu tuleks kindlasti pakendite tootmist KLG Eesti AS’is lisateenusena laiendada ja seda aktiivselt reklaamida ja müüa. Ettevõte teenuste reklaamimiseks 2013 aastal kulusid ei tehtud ja selgus, et antud asjaolu kunstiväärtuste käibele negatiivselt ei mõjunud. Seevastu kinnitub tõsiasi, et kuulumine ICEFAT organisatsiooni on äärmiselt oluline, sest selle liikmete kaudu liigub informatsioon erinevate kunstiväärtuste projektide kohta. Ilma ICEFATi kuulumiseta poleks ettevõttel antud teenuse pakkumisel eelist teiste Eestis asuvate ettevõtete ees, kes sarnast teenust pakuvad. Kokkuvõtvalt järeldatakse töö tulemusena, et KLG Eesti AS’i kunstiväärtuste transpordi osakonnas tuleb alandada püsikulusid, tõsta kunstiväärtuste transpordi teenuse hinda, laiendada spetsiaalpakendite tootmist. Väga oluline on tagada ettevõtte püsimine ICEFAT’i liikmete hulgas ning hoida ja arendada jätkuvalt häid ning usalduslikke suhteid, nii ametlikul kui ka isiklikul tasandil, kunstiväärtuste transpordi klientide seas.Nimetus Piiratud juurdepääs Tagastuslogistika protsessid ning nende analüüs ettevõtte AS Smarten Logistics näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Isotamm, Liisi; Kalda, TiinaTöö on kirjutatud ettevõtte AS Smarten Logistics põhjal. Tegemist on kolmanda osapoole logistikateenuste pakkujaga. Töö eesmärk on kirjeldada ettevõtte jaoks tagastusprotsessid ning kirjelduste alusel koostada voodiagrammid. Lisaks sellele tuleb analüüsida ettevõtte tagastusprotsesse selleks, et saada informatsiooni, kas protsessid on hästi organiseeritud ning välja tuua aspekte, mida oleks võimalik parendada. Töö koosneb teoreetilise tagapõhja tutvustusest, ettevõtte tutvustusest, protsesside kirjeldamisest ja analüüsist ning parendusettepanekutest.Nimetus Piiratud juurdepääs Tagastuslogistika toimingute planeerimine äriklientidele lisandväärtuse pakkumiseks Itella SmartPOST OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Lillepruun, Martin; Kalda, TiinaAntud töö on kirjutatud Itella SmartPOST OÜ ettevõtte põhjal. Itella SmartPOST OÜ on Eesti esimene ja populaarseim iseteeninduslike pakiautomaatide teenuse pakkuja. Lõputöö teema valik tulenes aktuaalsest olukorrast, kus ettevõttel puudub veebikauplustest ja postimüügikataloogidest tellitud, kuid klientide poolt siis tagastatud pakisaadetiste sorteerimiseks, käitlemiseks ja pakendamiseks vajalik süsteem koos inventari, personali, seadmestiku ja töökorraldusega. Sellest tulenevalt on lõputöö eesmärk planeerida ettevõttele tagastuslogistika teenuse osutamiseks vajalikud toimingud, millega saaks tulevikus pakkuda äriklientidele lisandväärtust. Lõputöö teostamiseks on autor kasutanud kvantitatiivset uurimismeetodit ning kasutanud nii teiseseid andmeid ettevõtte andmebaasist kogutud pakisaadetiste statistika näol, kui ka esmaseid andmeid, mis koguti läbi viidud tagastatud paki toimingute läbi viimise mõõtmiste näol. Diplomitöös on planeeritud tagastussaadetiste käitlemise toimingud, kaubakäitleja töökoht ja nende võimalik paigutus ettevõtte kaubaterminalis. Välja on arvutatud vaja minev personali vajadus ja planeeritud projekti kasumlikkus. Antud lõputööst saadav kasu ettevõttele oleks suurenev rahulolu ja lojaalsus nii era- kui ka äriklientide poolt. Samuti muutuks ettevõte äriklientide silmis atraktiivsemaks kuna suudaks pakkuda kahte teenust korraga. Seda transpordi- ja tagastuslogistika teenuse paralleelse pakkumise näol. Samuti suureneks ka ettevõtte kasum.Nimetus Piiratud juurdepääs Tarneahela efektiivsuse tõstmine ettevõttes Kiilung OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Mändla, Karmen; Kalda, TiinaLõputöö teemaks oli „Tarneahela efektiivsuse tõstmine ettevõttes Kiilung OÜ“. Lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada ettevõtte Kiilung OÜ varuosade tarneahelas esinevad kitsaskohad, pakkuda välja omapoolsed parendusettepanekud, mille mõjul muutub kogu ettevõtte tarneahel efektiivsemaks. Eesmärgi saavutamiseks püstitas autor uurimisküsimused, mis aitasid jõuda töö eesmärgini. Uurimisküsimustele aitasid vastata: • esimeses peatükis kirjutatud teooria, • ettevõtte andmebaasidest ning dokumentatsioonist saadud andmed, • struktureerimata intervjuude ning vaatluse tulemusena teostatud varuosade tarneahela ja kitsaskohtade analüüs. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks tuli autoril välja selgitada varuosade tarneahelas esinevad kitsaskohad ning pakkuda välja omapoolsed parendusettepanekud. Esimeseks kitsaskohaks olid varuosade tellimuste laekumine üleüldiselt. Autor leidis lahendused, kuidas vähendada tunduvalt varuosade tellimuste laekumist. Hulgimüüja on ette kirjutanud ranged reeglid puidudefektide parandamiseks ja toodete pakkimiseks, mida ettevõte peab väga hoolikalt järgima. Reegleid järgides jääksid paljud klientide poolt esitatud pretensioonid olemata. Lisaks tuleks toote pakkimisel hoolikalt üle kontrollida kinnitusfurnituuride kogus ning eemaldada paindunud detailid. Samuti peab ettevõte hoolikamalt jälgima, et ei esineks masinas tõrkeid ning seetõttu valesti puuritud avasid. Läbi varuosade tellimuste vähendamise hoiaks ettevõtte kokku kõvasti aega, mis kulub varuosade valmistamisele ning transpordile. Aeg on ettevõtte jaoks taastumatu ressurss, ning seetõttu on väga oluline võimalikult vähe aega kulutada tegevuste peale mis mingit väärtust kogu protsessile ei lisa. Ajakulu vähendamise kaudu ühes konkreetses tarneahela lülis on võimalik kiirendad kogu protsessi tervikuna, vähendada kulusid ning parandada teeninduse taset. Pakkudes kliendile toodet millel ei esine defekte ning pakendist ei puudu vajalikud detailid, tõstab kliendi rahulolu tunduvalt ning ta on valmis ka järgmisel korral oma tellimuse esitama. Teiseks probleemseks kohaks on informatsiooni liikumine tarneahela erinevate lülide vahel. Tellimused ning arved liiguvad e-posti teel, mis on väga ajakulukas ning mitte sugugi turvaline variant. Autor pakkus antud probleemi lahendamiseks välja tellimuste ja dokumentide liikumise elektroonilise andmevahetuse kaudu. Ostes sisse elektroonilise andmevahetuse operaatorite poolt pakutavat teenust. Elektrooniline andmevahetus võimaldab ettevõttel liigutada vajalikku informatsiooni kiiresti ja turvaliselt, tänu sellele tõuseb kogu ettevõtte tarneahela efektiivsus. Tellimused jõuaksid hetkega ühe tarneahela partneri süsteemist teise ning on kindel, et vahepeal ei lähe midagi kaduma. Tellimuse kiire liikumine võimaldab lühendada kogu tellimuse täitmise tsüklit ning pakkuda kliendile tarnekindlust ajalubadusest kinni pidades. Kolmandaks suureks kitsaskohaks kujunes varuosade pikk tarneahel. Hetkel kasutusel olev varuosade saatmise viis on väga pikk ning sellega kaasnevad ettevõttele igakuiselt trahvinõuded. Lisaks trahvide maksmiseks kuluvale rahale, mõjutab ajalubadusest mitte kinni pidamine kliendi rahulolu ning mõjub halvasti ettevõtte mainele. Kitsaskoha eemaldamiseks pakkus autor välja lahenduse, kus mõistlik oleks saata varuosa otse tootmisettevõttest kliendile. Võimalik saavutatav efekt tarneahelale oleks antud variandi puhul suur ajaline võit ning samuti kliendi rahulolu. Ettevõtted kes tagavad oma klientidele rahulolu on edukad ning jäävad lõpuks püsima. Kokkuvõttes suudab ettevõte tänu varuosade tellimuste vähendamise, elektroonilisele andmevahetusele ülemineku ning varuosade tarneahela lühendamise, vähendada tunduvalt ettevõtte ajakulu varuosade saatmisel kliendile. Samuti aitavad autori poolt välja pakutavad parendusettepanekud lühendada tellimuse täitmise tsüklit millega saavutatakse kliendi rahulolu ning tagatakse ettevõttele hea maine. Ettevõte kulutab vähem ressursse tarneahela toimimiseks ning seeläbi muutub tarneahel efektiivsemaks, mis on tänapäeval ettevõtte toimimise võtmeteguriks. Autori hinnangul täitis lõputöö oma eesmärki, kuna välja pakutud parendusettepanekud varuosade tarneahela efektiivistamiseks on ettevõtte jaoks teostatavad ning põhjendatud. Ettepanekute elluviimiseks ei tule teha suuri investeeringuid ning nendest saadav kasu on arvestatava väärtusega. Lähtudes antud lõputöö sisust soovitab autor edaspidiselt täpsemalt analüüsida elektroonilise andmevahetuse juurutamise protsessi ettevõttes ning varuosade otse kliendile saatmise mõju ettevõttele.Nimetus Piiratud juurdepääs Uue plastpakendite kogumissüsteemi väljatöötamine Eesti Pandipakend OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Kuningas, Karl; Kalda, TiinaKäesolev lõputöö valmis Eesti Pandipakend OÜ põhjal, mille eesmärgiks oli välja töödata uus plastpakendite kogumissüsteem Harjumaa kaupluste taarapunktidele. Ettevõte otsis alternatiivi, leidmaks efektiivsemat viisi plastpakendite kogumiseks. Uurimistöö tugineb tagastuslogistika teooriale ning autori diplomieelsele praktika käigus ja selle järgsele toimunud andmete kogumisele, mis kulmineerub autori järeldustega hindamaks uue arendatava kogumissüsteemi hetkeseisundit.