Moetööstus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Moetööstus Märksõna "Clothing and Textiles--Design--Apparel Collections" järgi
Näitamisel1 - 13 13-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Elavmale kostüümide kavandamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Kivistik, Jane; Raud, Rita; Peets, TeeleDiplomitöö eesmärgiks oli valmistada Tallinna Tehnikakõrgkooli 100. aastapäeva ja Paul Kerese 100. sünnipäeva tähistamise raames välja kuulutatud elavmale konkursi käigus välja valitud Jane Kivistiku kavandite järgi elavmale kostüümid. Töö on valminud Jane Kivistiku ja Rita Raua ühistööna, mille käigus on välja töötatud 6 mudelit – 3 naiste kostüümi - ettur, ratsu ja lipp ning 3 meeste kostüümi - vanker, oda ja kuningas. Elavmale kostüümide konstrueerimise ja tehnoloogilise töötlemise juures oli oluline, et kostüümid hoiaksid hästi vormi ning sarnaneksid võimalikult palju Jane Kivistiku poolt loodud moejoonistele. Olulisteks punktideks oli materjali valik ning malendite trükk detailidele. Samuti tuli silmas pidada, et kostüümid oleksid seljas mugavad ning et oleks kiire ja lihtne riietuda. Diplomitöö on üles ehitatud etapiviisiliselt, et anda toodete valmimise protsessist terviklik ülevaade. Töö esimene peatükk hõlmab elavmale kollektsiooni lähteülesannet ning mudelite kavandamist. Välja on toodud toodete kavandamise käik lõplike moejoonistega. Iga mudeli kohta on esitatud tehniline joonis koos kirjeldusega. Peatükis on laiemalt kirjeldatud ka materjali valikut, mis on antud kostüümide loomisel üks olulisemaid nüansse. Teine peatükk on suunatud konstruktsioonile. Elavmale kostüümide valmistamisel on kasutatud M.Müller & Sohn konstrueerimise metoodikat ning mõõtude tabeleid. Mudelite konstrueerimisel on valitud baassuuruseks M. Peatüki teises pooles on välja toodud põhilõigetele asetatud moekohased lõiked ning lõigete täpsustamine, mis näitab lõigete omavahelist kokkusobivust. Mudelite tehnoloogia on välja toodud kolmandas peatükis. Joonisena on näidatud mudelite tehnoloogiliste sõlmede läbilõiked, millele järgneb mudelite valmistamise tehnoloogilise järjekorra kirjeldus ning kasutatud seadmete ning trükimeetodi valik. Neljas peatükk käsitleb originaallekaalide valmistamist baassuurusele. Koostatud on lekaalide loetelu, andmaks ülevaate lekaalide ja detailide arvust vastavalt mudelile. Lekaalidele on lisatud õmblusvarud, mis on igal mudelil 1 cm kogu toote ulatuses. Valmislekaalidele on antud tehniline paljundus, suuruses S-L, mis on välja toodud paljunduskeemina. Lekaalid ja paljundused on loodud programmis Lectra Modaris ning järgnevalt töödeldud programmiga Lectra Kaledo Style. Viies peatükk hõlmab paigutusjooniseid igale mudelile ning kombineeritud paigutusi ühe malepartii kohta. Paigutuste juures on tabelina välja toodud kanga kulu ning kanga kasutamise efektiivsus vastavalt mudelile. Peatüki teises pooles on välja arvutatud kanga-, niidi- ja takjapaela kulu ühe malepartii kohta. Viimane peatükk keskendub majanduslikule osale, kus on välja toodud kostüümide hinna kujunemine. Arvutatud on ühe malepartii maksumus, mis sisaldab materjali, trüki ning õmblusteenuse hinda, võttes arvesse erinevaid trüki meetodeid. Töö käigus on suudetud luua vormi hoidvad kostüümid vastavalt Jane Kivistiku kavanditele.Nimetus Piiratud juurdepääs Esinemiskostüümide loomine ansamblile Estraadiraadio(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Tiivits, Getter; Niedrais, Madeleine; Peets, Teele; Lea MurumaaLõputöö eesmärk oli välja töötada esinemisriided ansamblile Estraadiraadio, sealhulgas välja mõelda disain, konstrueerida lõiked, valida materjalid ning teha tootmiseks vajalikud tehnilised ettevalmistused. Lõputöö teema olulisus seisnes selles, et kohalikul rõivaturul puuduvad muusikutele spetsialiseerunud rõivatootjad ning välismaistes e-poodides pakutavad vähesed esinemisriided ei vasta kvaliteedilt ja väljanägemiselt kliendi ootustele. Sellest tulenevalt on omanäolisust otsivatel üksikartistidel ja muusikalistel koosseisudel ainuke võimalus lasta teha oma esinemisrõivad eritellimustööna. Kliendiga suheldes jäid märksõnadena kõlama eelkõige “estraad” ja “diskolik sädelus”, millele tuginedes valmis ansambli kaheksale liikmele kokku 18 toodet neljast tootegrupist: meeste valge triiksärk, mida kaunistavad pintsakukangaga samas toonis ilupaelad särgi esiosal või varrukatel, mustad viigipüksid, hõbedase läikega hall pintsak ja vest. Kollektsiooni joonistamisel ja materjalide valikul võttis disainer arvesse muusikute lavalise asetuse, mängitavad instrumendid ning liikumismugavuse. Nii näiteks moodustavad kolm kõrvuti seisvat puhkpillimängijat ilupaelte asukoha poolest omaette komplekti, moodustades siiski kogu ülejäänud ansambliga ühtse terviku, või mõjutas ilupaela paiknemist mängitav pill - bassimängijal särgi varrukal, et ennetada liigset kulumist pilli kandepaelaega ja trummaril esiosas, sest muud kohad on tal visuaalselt varjatud. Veel mängis olulist rolli kasutatava kanga efektsus, kergestihooldatavus ning mittekortsumine. Triiksärgi kangas on puuvillane polüestri sisaldusega kangas, mis on vähekortsuv, hingav ja nahasõbralik. Viigipükse jaoks valiti 100% villane kangas, mis on hästivormitav ning vähese kortsumise tõttu kergestihooldatav. Pintsaku ja vesti kanga kiulises koostises on 100% polüestrit. Kangas valiti selle efektse väljanägemise pärast – kliendi sooviks oli saada toode, mis oleks sädelev ning diskolik. Siinkohal kaaluti ka litrilise kanga kasutamist, kuid määravaks sai asjaolu, et trikotaažkangast on lihtsam töödelda. Pintsaku ja vesti materjal on küllaltki õhuke, seega on dubleeritud kõik toote põhimaterjalist detailid terves ulatuses. Kogu projekti käigus tegid töö autorid klientidega pidevat kööstööd, tänu millele saadi kasulikku sisendit muusikute varasematest kogemustest näiteks materjalide ning ka sobivate ja mittesobivate esemete kohta. Selle tulemusena valmis omanäoline 18-esemeline kollektsioon, mis annab ansamblile erilise visuaalse identiteedi.Nimetus Piiratud juurdepääs Kapselkollektsiooni kleidimudelite väljatöötamine Supermoon OÜ-le(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Pilv, Saskia; Kuusk, MargitAntud lõputöö tulemusena on väljatöötatud 2020 kapselkollektsiooni kahe kleidi mudelid koostöös disainer Marit Ilisoniga ettevõttele Supermoon OÜ. Väljatöötatud kleitide mudelid on DR62 ja DR63. Tegemist on baasmudelitega, mis on valminud unifitseerimise põhimõtteid järgides. Mudelite piha esi- ja seljaosa detaile, seelikuosa ja varrukaid on võimalik omavahel eriilmeliste mudelite saavutamiseks kombineerida. Lisaks antud töös väljatöötatud baasmudelitele on võimalik detaile omavahel kombineerides luua kuus erinevat mudelite variatsiooni. Mudelite väljatöötamine sai alguse Marit Ilisoni kollektsiooni visanditest, millelt on välja valitud töö jätkamiseks kahe kleidi mudelid. Vastavalt mudelite tegumoele on valitud põhilõike konstrueerimiseks M.Müller & Sohn metoodikat järgides naiste õlale toetuva kleidi ja üheosalise varruka põhilõige. Põhilõige on konstrueeritud käsitsi suurusnumbrile IT42, mille puhul vastab rinnaümbermõõdule 92 cm. Lõigete istuvuse kontrollimiseks on läbi viidud esimene maketi proov. Pärast seda on lõiked digitaliseeritud arvutiprogrammis Optitex PDS 18, kus põhilõike baasil on modelleeritud unifitseerimise aluseks olevad baaslõiked. Teine maketi proov toimus baaslõigete istuvuse ja soovitud tegumoe saavutamise kontrollimiseks. Valminud mudelite lekaalidele on teostatud progammis Optitex PDS 18 tehniline paljundus, mille tulemusena valmisid baassuurusest IT42 suuremad ja väiksemad suurusnumbrid IT38-IT48. Suurustele IT38 ja IT48 keskmise kangakulu leidmiseks ühe toote kohta on tehtud kombineeritud paigutused põhimaterjalidele ja liimiriietele. Toodete õmblemiseks on kasutatud põhikangana digitrükitud 100% viskooskreppi, millel on Marit Ilisoni disainitud muster. Praegu turul olevatest kangatrüki tehnoloogiatest on digitrükk kõige loodust säästvam, tekitades oma protsessis vähem jäätmeid ja kasutades vähem vett kui näiteks siiditrükk või rotatsioonitrükk. Kangas on pärit Marit Ilisoni loovateljee arhiivist 2017 kollektsiooni II ülejäägina. Selline olemasolevate materjalide ärakasutamine on üks jätkusuutlikkest põhimõtetest, mille järgi Marit Ilisoni loovateljees tööd tehakse. Töö raames valmis õmmeldud kleidimudelid DR62 ja DR63 on ettevõttele esiknäidised ning nende puhul tehakse veel edasist tootearendust. Uute kleidimudelite tootearenduse puhul on oluline, et pärast esimeste näidistoodete valmimist kantaks kleite reaalselt igapäevaelus, et saada tagasisidet näiteks istuvuse ja mugavuse kohta ning saadud tagasiside põhjal mudeleid paremaks muuta.Nimetus Piiratud juurdepääs Kleitide kavandamine O-figuuriga naistele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Raav, Sandra; Peets, TeeleLõputöö eesmärk oli välja arendada ettevõttele Four Flavor GmbH erinvate lõikeliste lahendustega kleite O-figuuriga naistele. Töö valmistamisel kasutati erinevaid erialaseid tarkvaraprogramme. Tehniliste ja läbilõikejooniste joonestamiseks Lectra Kaledo Style programmi, lõigete konstrueerimiseks, tehniliseks paljundamiseks, paigutusjoonisteks ning 3D prototüüpide loomiseks Optitex PDS 15 programmi. Töö käigus kavandati kolm mudelit, võttes arvesse O-figuurile omast keha keskosa täidlust ning soovituslikke stiilinõuandeid. Töös tutvustati nelja erinevat kehatüüpi, neist kõige enam töös käsitlevat O-tüüpi. Toodi välja stiilinõuandeid kõhukale figuurile ning kirjeldati detailselt arendatavaid mudeleid. Analüüsiti 16 O-figuuriga naise mõõte ning jõuti järeldusele, et O-kehatüübile mudeleid arendades tuleb arvesse võtta vajadust suurendada vööümbermõõtu 4 cm võrra. Vastavalt M. Müller & Sohn meetodile konstrueeriti kehaosa ja varruka põhilõiked, millest tuletati unifitseeritud moekohased lõiked. Valmistati lekaalid ning tehniline paljundus suurustes 42-50. Kavanditele valmistati töö käigus ka 3D prototüübid. Töös arvestati nii kanga- kui niidikulu.Nimetus Piiratud juurdepääs Kollektsiooni loomine alustavale ettevõttele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Sinimägi, Sabine; Kuusk, Margit; Anneli TuiLõputöö eesmärgiks oli valmistada rõivakollektsioon Eestis alustavale alternatiivmoe brändile. Kokku valmis seitse erinevat toodet, millest kahte mudelit, jakk „Robin“ ja püksid „Rode“, on kajastatud töös. Kollektsiooni loomiseks oli vajalik kõigepealt välja selgitada kellele antud tooted suunatud on ja missugused on nende inimeste vajadused. Järgnes põhjalik disainimine ja tegumoodide välja selgitamine, mille käigus toimus ka materjalide valik. Töö on jagatud neljaks suuremaks peatükiks, kus igapeatüki all kirjeldatakse erinevat protsessi mis toimub mudelite valmimiseks. Esimeses peatükis on räägitud kellele loodud tooted suunatud on, kus on saadud inspiratsiooni ja kuidas on toimunud kollektsiooni kavandamine. Välja on toodud mudelite „Robin“ ja „Rode“ tehnilised kirjeldused koos joonistega. Teine peatükk keskendub põhi- ja moekohaste lõigete välja töötamisele. Peatükis on räägitud aluseks võetud konstrueerimissüsteemist, lahti on seletatud kuidas toimub lõigete täpsustamine ja kontroll. Peatükk lõpeb kirjeldava tehnoloogilise osa ja läbilõikejoonistega. Kolmandas peatükis on räägitud kuidas on valmistaud lekaalid ja millistel alustel on koostatud paljundusskeemid. Välja on toodud mudel „Robin“ lekaalid ning mudelitele „Robin“ ja „Rode“ on koostatud paljundusskeemid põhi- ja abimaterjalidele. Mudelile „Robin“ on koostatud mõõtude kontrollimiseks valmis toote mõõtude tabel. Et oleks hea ülevaade toodetest, on mudelitele „Robin“ ja „Rode“ koostatud tootekaardid. Töö lõpeb materjalide kulu arvestusega ja mudelite omahinna kujunemisega. Mudelitele „Robin“ ja „Rode“ on koostatud paigutusjoonised, arvutatud on välja kui palju kulub põhi- ja abimaterjale. Eraldi on välja toodud niidikulu arvutamine. Lõputöö eesmärk sai täidetud. Valmis kollektsioon, mis on omapärane. Kollektsiooni eristab massmoe toodangust huvitav lõikeline lahendus ja hoolikalt valitud materjalid.Nimetus Piiratud juurdepääs Laste balletirõivaste kollektsiooni loomine Kamilla OÜ-le(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Daniševskaja, Maria; Peets, TeeleDiplomitöö põhiliseks eesmärgiks oli luua uus julge ja eripärane kollektsioon väikestele balleriinidele esinemiste jaoks. Kõigepealt oli uuritud, millised olid eelistused ja tihti esinevad probleemid balletirõivaste juures. Selleks olid intervjueeritud erinevate Tallinna ballettikoolide treenerid. Kollektsioon oli läbi arutatud Kamilla OÜ juhiga ning oli määratud kollektsiooni põhikangas. Autori poolt olid pakutud mitu erinevat varianti, millest olid valitud 4 trikood ja 3 seelikud. Väikese kollektsiooni eripäraks on esiteks erk põhivärv ja teiseks, on kasutatud sublimaattrükki, mis annab kostüümidele individuaalse lähenemise rõivaste dekoreerimisel.Nimetus Piiratud juurdepääs Laste iluuisutamis rõivaste kollektsiooni loomine Kamilla OÜ-le(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Kurik, Eda; Jõemägi, Laura; Teele PeetsKäesoleva lõputöö lähteülesandeks oli luua ettevõttele Kamilla OÜ iluuisutajate võistluskleitide kollektsioon. Lõputöös on kirjeldatud kollektsiooni TUISK valmimist. Kollektsioon koosneb kuuest kleidist, millest poolte pealismaterjaliks on samet ja teised mudelid on prinditud mustriga. Töö valmis kasutades väga mitmeid erinevaid erialaseid arvutiprogramme. Lisaks erialastele programmidele tuli kasutada ka pilditöötlusprogramme, et luua kolmele kollektsiooni kuuluvale kleidile isikupärane muster. Toodete kaunistamine prinditud mustriga hoiab oluliselt kokku toote töötlemise aega, mis omakorda aitab toote hinda madalamal hoida. Töös on välja toodud lõike konstrueerimine vastavalt W. Aldrichi metoodikale. Põhilõikest modelleeriti H. Joseph-Armstrongi metoodika eeskujul moekohane tuletus. Saadud modelleeritud lõikele tehti kaks erinevast pealismaterjalist maketti. Tehtud proovide alusel parandati lõiked – üks komplekt sametist mudelite ja teine prinditud mustriga mudelite jaoks. Parandatud lõigetele komplektidele tehti tehniline dokumentatsioon, prindifailid ja tehniline paljundus suurustesse 116, 128, 140, 152 ja 164. Tooted prinditi ettevõttes Kuup3 ja õmmeldi Kamilla OÜs. Toote hinna kujundamiseks arvestati välja iga mudeli tootmiseks tehtud kulutused. Lisaks materjalidele arvestati kulude hulka ka õmbleja töötasu, materjalide transport, ettevõtte üldkulud ja kasum.Nimetus Piiratud juurdepääs Mustrilise kudumi kollektsiooni loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Lamerson Maask, Sibille; Kuusk, MargitKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli uurida lähteülesandeks oleva kootud eseme arendamiseks vajalike tehnoloogiate ja protsesside teoreetilist ja praktilist osa ning luua saadud info põhjal arendusprotsessi käigus lõpptarbijale mõeldud tehnoloogiliselt ja esteetiliselt sobiv valmistoode, mille tulemusena valmis Suzani tikanditest inspireeritud kudumite kollektsioon. Lõputöö raames uuriti esmalt kudumite tehnoloogia ja tootmise erinevaid võimalusi Eestis ning lähtuvalt saadud sisendist loodi unikaalne kudumismuster ja valmistati esikmudel erinevatest värvikombinatsioonidega kudum kardigan nimega Fleur. Töö autor tutvus põhjalikult kudumite tootmise tehnoloogiaga ettevõttes Kirinord OÜ. Ettevõttest omandatud teadmiste baasil valiti sobivad materjalid ning loodi tootmiseks sobiv kudum ning disainiti kudumite tootmistehnoloogiat arvestades toodetele kudumismuster. Kudumi kollektsiooni esikmudeli tootmiseks valiti Meriglio tehasest segulõng sisaldusega 50% peenmeriinovill ja 50% akrüül. Kudumi põhivärvideks valiti roosa ja must. Kudumismustri jaoks valiti roosal taustal valge ja mustal taustal must ja sinine. Katsetati lisaks roosa värvile halli lõnga mustriks. Toodangu planeerimiseks valmistati tootekaardid mille mõõdutabeli loomiseks kasutati Skandinaavia mõõdusüsteemi N-2001 normaalkehatüüpi pikkusega 168. Valmistabelis on möödud valmis toote pealt ja skeem kuidas mööte võtta. Lõputöö raames antakse soovitused koduseks hoolduseks. Töö käigus arvutati mudelite omahind, mis sisaldab lõnga, kupongi kudumise ja kokku õmblemise kulu ning abimaterjalide kulu nagu niit, pidepael, taskukott. Omahind sisaldab varjatud kulusid nagu toote arendusega kaasnevaid kulud. Lisaks reklaamfotode tegemist ja hiljem tuleb lisada toote markeerimiseks tulenevad kulud. Selleks, et toodangut oleks lihtsam müüa, korraldati turundusplaani ellu viimise toetamiseks fotosessioon mille käigus valmisid toodetest reklaampildid.Nimetus Piiratud juurdepääs Naiste aiandustöörõivad(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Servet, Joanna-Eliisa; Peets, TeeleKäesoleva lõputöö eesmärk on välja töötada tänapäevaste aiandustöörõivaste mudelid naistele. Kavandati kaks mudelit – tunkepüksid Eliisa ja jakk Mia. Eelkõige on suunatud töörõivad aednikule – materjal on õhuke ning mudelite detailide puhul on mõeldud vastavate iseloomulike töövõtete peale. Mudelitest Eliisa ja Mia valmisid tehnilised kirjeldused, joonised, lekaalid, paljundused ja paigutused kangale. Mudelite kohta arvutati välja põhi- ja abimaterjalide kulu ning toote omahind.Nimetus Piiratud juurdepääs Omanimelise rõivakollektsiooni loomine Denim Dreamile(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Peters, Susanna; Traumann, AdaLõputöö eesmärk oli anda ülevaade rõivakollektsiooni loomisest. Kollektsioon loodi Sihtasutuse Denim Dream moedisaineri 5000-eurose stipendiumi abil, mis pidi katma kõik kulud. Kollektsioonis valmis 15 erinevat toodet, sealhulgas kleidid, seelikud, pluusid ja jakid. Tooteid müüakse alates 1. septembrist 2016 kuni 28. veebruarini 2017 Denim Dreami Rocca al Mare kaupluses. Kollektsiooni loomine oli erialaselt väga suur väljakutse. Igal noorel moedisaineril on peale disainimise ka palju muid ülesandeid, mille tõttu on tegevus mitmekihiline ning killustatud. Ajaliselt võttis kogu projekt aega ligikaudu pool aastat. Kuna tegemist oli esmakordse disainimisprojektiga, ei sujunud kõik plaanitu veatult ja esimese korraga. Nagu iga kollektsiooni luues, oli ka selle puhul esimene ülesanne selgitada välja sihtklient – pigem kiire elutempoga haritud naine, kes soovib olla isikupärane. Kuna Denim Dreami kauplused pakuvad pigem vabaajarõivaid, siis oli eesmärk mitte konkureerida ning seega sai antud kollektsioon loodud pidulikum. Inspiratsiooniks oli avangard stiil, kõrgmood ning lillemotiivid. Tegemist on sügis talvise kollektsiooniga ning seega on esindatud pigem tumedamad toonid. Siluetid on naiselikult liibuvad, kuid esineb ka koheva alaosaga tooteid. Igal rõivaesemel on Susanna Petersi kaubamärgi metallist logo. Toodete materjalid valiti maailma ühelt suurimalt tekstiili- ja kangamessilt, Pariisis toimuvalt Premier Visionilt, mille külastuse käigus leiti mitmeid partnereid. Pärast kangaste ja furnituuride tellimist oli järgmiseks sammuks lõigete konstrueerimine, mis ei õnnestunud kohe esimesel korral. Lõiked telliti suuruses 36, kuid pärast prototüüpide valmistamist selgus, et tegelik suurus oli pigem 38–40. Probleemi lahendamiseks valmistati uued prototüübid. See aga tähendas lisakulu, millega esialgses eelarves ei oldud arvestatud. Näidiskollektsioon valmis 1. maiks 2016, seejärel andsid Denim Dreami ostujuhid tagasisidet, mida muuta, et tooted paremini müüks. Samuti soovitati toota kokku 80 toodet (30 toodet rohkem, kui plaanitud), et saaks kollektsiooni paigutada tervele seinale, mitte ainult mõnele stangele, nagu algul mõeldud oli. Kas on võimalik leida lisafinantseeringut 30 tootele jaoks, ei ole veel teada, Parendatud näidised valmivad 15. juuniks ja müügivalmis kollektsioon peab valmima hiljemalt 30. augustiks, kuna juba 1. septembrist 2016 on tooted kaupluses müügil. Lõputööd on laiemalt võimalik kasutada selleks, et saada teadmisi, kuidas rõivakollektsiooni loomist plaanida ja ellu viia.�Nimetus Piiratud juurdepääs Õmblusettevõtte ARIESK OÜ loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Riiel, Kerttu; Riiel, ElmarÕmblusettevõtte äriplaan.Nimetus Piiratud juurdepääs Särkpluuskleitide arendus Pohjanheimo Moemajale(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Beljaev, Krete; Peets, Teele; Ülle PohjanheimoTehnilise Disaini tudengi lõputöö teemal "Särkpluuskleitide arendus Pohjanheimo Moemajale"Nimetus Piiratud juurdepääs Zero-waste ehk jääkideta disaini meetodil rõivakomplekti loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Worth, Katre; Tuulik, Diana; Teele PeetsLõputöö eesmärgiks on luua zero-waste meetodil valmistatud rõivakomplekt, mille kavandamisel, tehnoloogia valikul ja lõike konstrueerimisel oleks arvestatud valitud kanga tehnilisi parameetreid ja omadusi. Lisaks on autori sooviks kanga valikul järgida zero-waste põhimõtteid ning kasutada kangast, mille kiutaime kasvatamine ja kiuks töötlemine kulutaks minimaalselt vett ja taimekaitsevahendeid ning samas saaks peale kiu eraldamist järelejäävad taimeosad muul otstarbel realiseerida, et väärtustada kogu ressurssi ning vältida jääkide teket. Lõputöö käigus valmis kolmest tootest koosnev rõivakomplekt, kuhu kuuluvad mantel, püksid ja pluus. Rõivad on üks-suurus-sobib-kõigile stiilis ning kõigi kolme toote kanga kasutamisefektiivsus on 100%. Komplekt on inspireeritud Eesti rahvarõivaste püstkraega särkidest ning kiilude kastutamisest kaelakaares, käeaugukaares ning istmikuõmbluse vahel. Tooted on avaralõikelised ning minimalistlikud, koosnedes võimalikult väikesest arvust lekaalidest ning õmblustest. Kõik kasutatavad materjalid on looduslikku päritolu rõhutamaks komplekt naturaalsust. Töö koosneb kuuest sisulisest peatükist, milles esimeses on lahatud zero-waste olemust – selle tähendust moetööstuses, ajalugu ning tulevikku, antud moesuuna viljelejaid ning loetletud on jääkideta disaini kitsaskohti. Peatükk tõstatab küsimuse, miks praktiseerivad zero-waste meetodit vaid üksikud disainerid ning see pole leidnud teed tänavamoodi, millele töö vältel üritatakse ka vastust leida. Teise peatükiga algab ühtlasi ka komplekt kavandamise protsess, mis esialgu käsitleb kanga valiku põhimõtteid ning põhjendab otsust kasutada nõgese kangast, mis on vastavuses zero-waste põhimõtetega. Peatükk annab ülevaate nõgese kasvatamisest kiutaimena ning võrdleb nõgese kiudu rohkem tuntumate lina ja kanepiga. Peale kanga valikut toimub mudelite välja töötamine, mis arvestab oletatava sihtgrupi soove ning vajadusi. Peatükk lõpeb komplektis kasutatavate materjalide loeteluga. Kolmandas peatükis toimub lõigete konstrueerimine ning paigutusjooniste tegemine. See kõik on tehtud konstrueerimisprogrammiga Modaris V7R2. Peatükk annab ülevaate konstrueerimisel kasutatavatest tehnikatest ning metoodikatest. Lahti on seletatud lõike valmistamise põhimõtted ning paigutusskeemid. Peatükk lõpeb lekaalide loetelu ning illustreerivate joonistega. Neljas peatükk kirjeldab toodete valmistamisel kasutatud tehnoloogiat, mida illustreerivad joonised läbilõigetest ning nende asukohtadest toodetel. Loetletud on õmbluse ja viimistlemise juures kasutatavad seadmed ning samuti arvutatud igale tootele materjalikulu (kanga- ja niidikulu). Viies peatükk võrdleb erinevate zero-waste meetodit viljelevate moeloojate loomingut ning antud lõputöö jooksul valminud tooteid. Tabel annab ülevaate erinevatest tehnikatest, mida zero-waste meetodi puhul on võimalik kasutada ning kirjeldab, disainerite erinevat lähenemist antud moesuunale. Järelduste peatükk kajastab töö jooksul tekkinud küsimusi ning arutelu teemasid, pakkudes välja omapoolseid lahendusi või andes ideid uuteks uurimuste teemadeks. Töö eesmärk valmistada zero-waste meetodil põhinev rõivakomplekt arvestades kanga omadustega sai täidetud.