Logistikainstituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Logistikainstituut Märksõna "Economy and Management--Economic Analysis" järgi
Näitamisel1 - 7 7-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ettevõtte jätkusuutlikkuse hindamine AS VKG Transport näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Vorobieva, Darja; Kirsipuu, ViiveAntud töös hinnatakse ettevõtte jätkusuutlikkust VKG Transport AS näitel. Ettevõtte VKG Transport AS kuulub Viru Keemia Grupp kontserni; osutab auto- ja raudteevedude teenuseid, millest 70% moodustavad kontsernisisesed teenused. Viru Keemia Grupp kontsernil on raskused seoses nafta hinna langusega: pandi seisma õlitehased ning koondati inimesi. Töös analüüsitakse ettevõtte põhinäitajaid, positsioon turul ning finantsnäitajaid. Põhinäitajate analüüside tulemused näitavad, et ettevõtte käive on pidevalt kasvanud alatest aastast 2010 kuni 2013. aastani. Alates aastast 2014 aga langes 24%. Raudtee veomahud perioodil 2012-2014 kasvasid, mis on seotud uute VKG õli- ja lubjatehaste ehitamisega ning tootmise alustamisega. Kui vaadata ettevõtte auto- ja raudteeveoteenuste osakaalu kogu käibest, siis maanteetranspordi osa käibest oli igal aastal suurem kui raudteetranspordi osa. Alates 2014.a lõpetas VKG Transport AS raudteevagunite rendile andmise teenust, mis oli käive ja kasumi suure languse põhjuseks.Nimetus Avatud juurdepääs Investeeringute analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid. Üliõpilane oskab sisestada andmeid ning kasutada Exceli valemeid ja finantsfunktsioone ärisimulatsioonide koostamiseks;oskab planeerida laene ja nende tagasimaksmist, prognoosida investeeringute tulevasi rahavooge, tasuvust ja finantsnäitajaid;oskab leida parima alternatiivse variandi, mängides läbi erinevaid majandussituatsioone what if-põhimõttel tarkvara abil, mis genereerib automaatselt vastuseid oodatavatele tulemustele ja äriseisudele. Tunnetab sügavamalt üksikute majandusnäitajate omavahelisi seoseid.Nimetus Piiratud juurdepääs Iseteeninduslikku infrastruktuuri omava ettevõtte loomise võimalused Eesti pakiveoturul(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Keler, Erich; Nõuakas, KatiPakiveoturu mahud kasvavad kiiresti nii Eestis kui ka globaalselt. Peamine kasvutegur jõudsalt arenev e-kaubandus. Pakiautomaaditeenuse pakkujad on Eestis arendanud välja kolm eraldiseisvat pakiautomaatide võrgustikku. Eelpool nimetatud võrgustikud toimivad suurel määral paralleelselt ja katavad sama nõudlust. Ühtlasi on võrgustike operaatorid sunnitud läbilaskevõime kasvatamiseks suurendama võrgustikes olevate pakiautomaatide arvu, mis on loonud olukorra, kus oluliste liiklussõlmede ja linna tähendusega tõmbekohtade ümbruskonnas olevate pakiautomaatide arv on kasvanud kaheksani. See omakorda tekitab klientides segadust ja peamine argument – pakiautomaatide kasutusmugavus on kaotamas oma kaalu. Pakiveoturu mahu tulevikuprognoosid näitavad kasvutempo jätkumist. Aastaks 2027 ületab pakiveoturu maht 25 miljoni paki piiri. Olemasolevate pakiautomaatide võrgustike läbilaskevõime ei võimalda teenusepakkujatel tulevikunõudlust ära teenindada. Turul olevate kapilahtrite arv peab nõudluse teenindamiseks suurenema ligi kaks korda so 120 000ni. Selle numbri saavutamiseks on pakiveoturu jaoks antud lõputöö tulemuste kohaselt parim võimalik suund tarnijaneutraalse, suure mahutavuse, efektiivse, tuntud ja käidavatele asukohtadele keskendunud pakiautomaatide taristu loomine. Töö autori hinnangul on lõputöö eesmärgiks toodud küsimus saanud positiivse vastuse. Lisaks peamisele eesmärgile said vastatud kõik sekundaarsed küsimused. Kõrvalproduktidena saadud andmed ja järeldused on oluliseks sisendiks edaspidistele analüüsidele. Lõputöö koostamisel õnnestus autoril hoida erapooletut ning objektiivset vaatenurka turul esineva probleemi käsitlemisel.Nimetus Avatud juurdepääs Päevaraamatu arvutipõhine mudel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid: üliõpilane õpib orienteeruma raamatupidamise mõistetes ja terminoloogias. Oskab täita päevaraamatut, oskab leida omavahel korrespondeeruvaid kontosid. Oskab siduda päevaraamatut, kontosid ja koostatavat bilannssi.Nimetus Avatud juurdepääs Palgakulude analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Mištšenko, AndreiÕpiväljundid: Üliõpilane oskab leida ettevõtjat huvitavat toodete kriitilist kogust, millest alates uute seadmete või tootmisliini kasutamine vähendab tootmiskulusid ja suurendab kasumit baasvariandiga võrreldes. Oskab vastata küsimusele, milline variant plaanitud tootekoguse puhul on kasulikum (optimaalsem) ja millise tootekoguse korral ta end ära tasub. Oskab leida muutujate algväärtusi, mis annavad konkurentsis püsimiseks soovitud tulemusi ning tasuvad end ära antud äritsükli faasis.Nimetus Piiratud juurdepääs Remondibaasi omava transpordiettevõte analüüs võrreldes alternatiividega(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Reinhold, Tiit; Õige, AlarTöös on analüüsitud transpordiettevõte Canter Invest OÜ 2013 aasta kulude jaotumist, et välja selgitada konkreetne kulu transpordivahendite ekspluatatsioonis hoidmiseks, seda tehtud 2013 aasta raamatupidamislike algdokumentide alusel, et saada teada sõidukite individuaalsed kulud, välja tuua remonditöökoja kulud ning nende tekkepõhjus. Osaühing Canter Invest on ettevõte, mis kasutab sisse ostetavat raamatupidamisteenust ning sellepärast lõi autor elektroonilise andmebaasi andmete töötlemiseks, mida saab jooksvalt täiendada. Kuna arveid kasutati eelnevalt ainult raamatupidamislikeks toiminguteks, tuli teatud kulude puhul kasutada keskmisi väärtusi ühiku kohta. Tulevikus võiks pidevalt andmebaasi täiendada, pidades kulutekitaja täpset arvestust. Ettevõtte majandusanalüüsist tulenevate andmete põhjal on näha, et nõuete laekumise aeg on kolme aastaga kasvanud 25 päevalt 49 päevani. Enda kohustuste (töötasud, kütus, varuosad, maksud jne.) tasumise aeg arvete põhjal maksimaalselt 30 päeva. Osaühing Canter Invest põhitegevus on jaotusvedu temperatuuri režiimi tagavate autodega, siis püüdis töö autor leida alternatiivseid lahendusi, mis võimaldaksid ettevõttel pühenduda tegevusele, mis toob 98-99% müügitulu. Hetkel antud keskmine veoteenuse kilomeetri hind, mida ettevõte saab ei võimalda töös pakutud alternatiivsete lahendustega. Võrreldes erinevate varijantide remondi ja hoolduskulusid jõudis autor järeldusele, et antud situatsioonis on majanduslikult mõistlik olemasoleva remondibaasi rekonstrueerimine. Ettevõte teenuse müügimahu kasvades on autode arv suurenenud koos sellega remondi ja hoolduse vajaduse maht järjest kasvab, selleks on ettevõte kohandanud kaarhalli ja palganud autode hoolduse-ja remonditöid teostava personali. Eelduseks ongi töötajad, kes on aastaid ettevõttes töötanud ja tunnevad autoparki. Aja jooksul on suurenenud töötajate arv ühelt neljale, kuid töökoja pindala pole suurenenud. Autoripoolseks lahenduseks on pakutud uue tööposti loomine hetkel laona kasutuses olevasse kaarhalli ossa. Tehtud on selleks vajalikud tehnoloogilised ja majanduslikud arvutused. Arvutused näitavad, et palgafondi suurendamata, mis oli 2013 aastal 89% töökoja kuludest, on võimalik lisa tööposti loomisega ja uute seadmetega kasutusele võtuga tagada lisa müügitulu ettevõttele. Investeeringute tasuvus ajaks kujuneks üks aasta ja kümme kuud.Nimetus Avatud juurdepääs