Naisterõivaste paljundusskeemi väljatöötamine suurusnumbritele 46-54, Mosaic kaubamärgi põhjal

Kuupäev

2015

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputöö teema on seotud ettevõtte vajaduste ja soovidega võtta arutluse alla arendamine Mosaic kaubamärgi naisterõivaste suurusskaala kuni suuruseni 54 Skandinaavia standardi järgi. Täidlusaste C mis tähendab puusa ja rinnaümbermõõtude vahet 8 cm. Antud hetkel tegeleb kaubamärk Mosaic naisterõivaste disainimise ja tootmisega skaalas 32-48, jälgides ühtset paljundusreeglit kõikide nimetatud suurusnumbrite tootmiseks. Erinevatelt turgudelt saadud tagasiside põhjal on klientide nõudlus ja soov veelgi suuremate suurusnumbrite järgi. Sellest lähtuvalt on Mosaic võtnud arutlusele suuremate suurusnumbrite väljatöötamiseks skaalas 46-54, mis peaks rahuldama turgude soovi. Skaala alumiseks punktiks on valitud suurus 46, mis on tuletatud analüüsides vastavalt mõõtude tabeleid ja konkurentide suurusnumbrite skaalasid. Antud töö tähtsamaks punktiks on tavapärasest erineva paljundusskeemi välja töötamine. Praeguse paljundusskeemi aluseks on võetud Soome Tekstiili ja Rõivatootmise Liidu poolt väljatöötatud tüüpfiguuri tabel, kus figuuri mõõtusid on kohandatud vastavalt Mosiaci istuvusmodellile, ettevõtte nägemusele ja kogemusele. Ettevõtte soov on jätkata eelmainitud tüüpfiguuri tabelit kasutamist ka suuremate suuruste puhul, keskendudes ainult vahemikule 46-54. Suurema skaala figuuri põhimõõdud on võetud kasutusele ilma muutusi tegemata, töötamaks välja baaspaljundusskeemi. Moekohaseid mõõtusid on kohandatud vastavalt ettevõtte konstruktorite pikaajalise töökogemuse jooksul välja kujunenud tõdedele. Esialgne paljundusskeem on välja töötatud baasmudelile, milleks on valitud naiste klassikaline kostüümjakk. Baasmudeli valik on tehtud tuginedes Mosaici kaubamärgi sõnastatud eesmärkidele, pakkuda naistele suurepärase istuvuse ja kestva kvaliteediga aegumatut rõivastust. Lisaks paljundusskeemile on töötatud välja naiste kostüümjakk Merkel, baassuurusega 48. Kirjeldatud on toote õmblemiseks kasutatud materjale, õmblustehnoloogiat ja toote majanduslikke parameetreid, samuti kvaliteedistandardeid, mis on kooskõlas AS Baltika nõuetega. Baasmudel koos paljundusskeemiga on esialgne arendustöö, millele ettevõte saab tulevikus teha omad parendused, mudeli tootmisesse võtmiseks.


Main part of thesis is enclosed basic pattern grading system for womenswear sizes 46-54. Writing is completed cooperation with Mosaic brand, owned by AS Baltika Group, who is one of major apparel manufacturer in Estonia. Mosaic offers good and stylish everyday fashion since 2006, for women and men. First part of thesis is about introduction, describing the market demands and main assignment. Mosaic is able to offer womenswear in sizes 32-48, using unitary grading system for all sizes. But an increase in market demand for even bigger sizes was the main assignment to take in consideration developing bigger sizes in scale 46-54. Updated grading system was needed. A new updated grading system is based on Scandinavian standards of women’s body measurement chart, in view of corpulence C. Scale 46-54 is chosen due the basic body measurement chart breaking point between size 44 and size 46. For choosing the biggest size 54, market demand and competitor size charts are considered as well. Also basic model – women’s costume jacket in size 48 C is described. Second part of the writing is about women’s costume jacket basic pattern construction and pattern modifications, which is suitable for corpulent women. All measurements for basic pattern are taken from the Scandinavian measurement standard chart. Updated pattern grading system is made for the costume jacket, keeping in mind Mosaic peculiarities and pattern makers experiences. Short overview is about seam allowances and sewing pattern creation, also technical description for factory, how to produce the costume jacket most efficiently. Final part of thesis is about fabric and thread consumption calculation, markers and bill of materials. For conclusions, is discussed for size charts and patterns grading to offer well fitted and quality clothing for bigger sizes, satisfying markets demand in the course of time. An outcome of thesis is pattern grading development for women’s sizes 46-54. Mosaic can take the development work into consideration as base and make their own improvements to get the final result, which is suitable for the company.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide