Autoettevõtte tööaja kasutuse analüüs margiteeninduse näitel
Kuupäev
Autorid
Väljaande pealkiri
Väljaande ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Kokkuvõte
Käesolev lõputöö on kirjutatud teemal „Autoettevõtte tööaja kasutuse analüüs ühe margiteeninduse näitel“. Antud autobrändi sõidukid on praktilised, kompaktsed, kontsentreeritud, võimsad ja jõulised. Iga auto on ainulaadne oma klassis – alates kujundusest kuni pakutava tehnika ja lisavarustuseni. Autod pakuvad emotsioone ja sellised autod on paljudele kujunenud elustiiliks, need on teedel sportlikud ja väga dünaamilised. Lõputöös püstitatud teeside abil uuriti, kuidas saaks ettevõttes tehtavaid hooldustööde kvaliteeti tõsta. Teostati küsimustik, vaadeldi hetke olukorda ja selgitati murekohad efektiivsuse tõstmiseks. Analüüsiti tehnikute tehtud ja müüdud tunde. Uurimusest selgus, et töökollektiiv on meeldiv, töökeskkond on väga hea, üle võiks vaadata töökorralduste organiseerimise, töökäsud võiks olla selgemini lahti mõtestatud ja kommunikatsioon operatiivsem, seda just hooldusnõunike, tehnikute ja laotöötajate vahel. Töötajad andsid küsimustikus mõista, et on suutelisemad töötama ka suurema koormusega. Efektiivsust aitaks tõsta tööülesannete üle vaatamine ja koormuste võrdsem jagamine. Broneerimisel võiks vaadelda programmidest auto ajalugu, et aega ratsionaalsemalt planeerida. Kindalasti aitab ka põhjalikum suhtlus kliendiga, vältida lisatöödele kuluvat aega ja laoseisude mitmekesistamine, sest tarned võtavad taas lisaaja, kliendi kohene informeerimine tekkinud lisatöödest ja nõusoleku saamine st kiire suhtlemine kliendiga. Tööde ajaliselt täpseteks teostamiseks sõidukite kallal tuleks tehnikutele üle korrata ajahaldus programmi kasutamise tähtsus. Lõputöös välja toodud lahendused aitaksid vältida tekkinud situatsioone. Lahendused aitaks kaasa töötajate igapäeva tööülesannete sujumisele, tõstaks tehnikute produktiivsust ning parandaks töötajate vahelisi suhteid. Lõputööd antud autoettevõttes oli uurida ja kirjutada huvitav, töös püstitatud teesid selgitasid välja, et antud ettevõttes on olemas võimalused tööaja paremaks kasutamiseks ja klientide paremaks teenindamiseks. Küll aga tuleks teha muudatusi, et töökojal oleks rohkem tööd, ühe suure muutusena pakub töö autor välja laiendada klientuuri, pakkuda remonti ja hooldust ka mõnele teisele sõiduki margile. Antud esinduse näol on tegemist Eesti ühe tippmudeli esindusega, kõige tähtsamal kohal on klietide ja töötajate rahulolu, seda ka mainekas ettevõte soovib saavutada.
SUMMARY The topic of this Diploma Thesis is “Analysis of an Employee´s Usage of Working Hours in the Example of a Car Brand Service Representative”. The vehicles of the car brand concerned are practical, compact, concentrated and powerful. Every car is unique in it’s class – from design to the technologies and accessories offered. The cars offer emotions and such vehicles have become a lifestyle for many people, they are very sporty and dynamic on the road. The sports car principle – bringing the urban to the speedway and the power of sports to the everyday life. Hypotheses were set in the Diploma Thesis to research how the quality of maintenance works in the company could be improved. A questionnaire was prepared, the current situation was observed and problem areas were determined, in order to increase the efficiency. The work hours performed and sold were analysed. The research indicated that the personnel is composed of pleasant people, the work environment is very good, the organisation of work orders could be revised, work orders could be more clearly detailed and communication could be more operative, particularly between service advisors, technicians and warehouse employees. Employees indicated in the questionnaire that they could also work at higher loads. Efficiency could be improved by revising work orders and distributing work loads more evenly. When booking, the car’s history could be verified from the software, so as to plan the times more rationally. Also, more comprehensive communication with customers would help avoid the time spent on added works, and stocks should be made more diverse because spare part orders also take time, even when urgent order is made, car has to wait for the spare part to complete the job. Immediately informing the customer about added works and getting the customer’s consent for them, i.e. quick communication with customers is another opportunity to increase efficiency. Research for the Diploma Thesis in the car company was interesting; the hypotheses set for the Thesis indicated opportunities for better use of work time and for better customer service. The concerned brand outlet deals with one of Estonia’s top models and considers customer satisfaction it’s highest priority; it is what the prestigious company intends to achieve.