Koostööpartneri valik ettevõttele Easy Wireless Services OÜ

Kuupäev

2017

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Antud lõputöö eesmärgiks on välja selgitada kolm võimalikku koostööpartnerit ettevõttele Easy Wireless Services OÜ väikepakkide saatmiseks- ja tagastamiseks Eesti, Läti ja Leedu piires arvestades piirkonda, tarneaega ning maksumust. Eesmärgi saavutamiseks kasutas autor juhtumiuuringut, mille käigus tutvus teema kohas kirjanduse, ettevõtte Easy Wireless Services OÜ vajadustega ning selgitas välja ettevõtte äristrateegia põhjal kolm kõige sobivamat kullerettevõtet. Kullerettevõtete algse valimi saavutas autor Inforegistri keskkonna jaotuse „Muu posti- ja kulleriteenistus“ alusel. Autor seadis tingimuseks, et ettevõte peab omama kodulehekülge internetis. Saadud valimist selgitas autor välja 10 kullerettevõtet, arvestades ettevõtte Easy Wireless soove: ettevõte peab pakkuma uksest ukseni teenust vähemalt Eestis, Lätis ja Leedus ning võimalusel ka üldiselt kogu Euroopas. Kuna Inforegistris tehtud kitsenduse tõttu jäid kõrvale mitmed kullerettevõtted, lisas autor kuus ettevõtet valimisse juurde. Nii moodustus edasiseks analüüsiks valim, mis koosnes 15 ettevõttest. Valimis sisalduvate kullerettevõtete hindamiseks ning hilisemaks reastamiseks moodustas autor ettevõtte Easy Wireless Services OÜ äristrateegia põhjal seitse kõige olulisemat kriteeriumit, mis tähtsuse järjekorras on järgnevad: 1. teenindust hõlmavate riikide arv; 2. sihtpunktide arv antud riikides; 3. kullerteenuse olemasolu; 4. teenuse hind; 5. tarnekiirus; 6. teeninduspunktide olemasolu; 7. teeninduspunktide lahtiolekuaeg. Antud kriteeriumeid hindas autor kolme punkti skaalal ning kullerettevõtte hindepunktide arvutamiseks kasutas kriteeriumi kaalukuse ning saadud punktide korrutise summat. Võimalikke koostööpartnerite hindamise tulemusel jäid kolmandale ja neljandale kohale võrdsete punktidega kaks kullerettevõtet, mille seast ettevõtte Easy Wireles Services OÜ jaoks selgitas autor välja parema valiku seitsme olulise kriteeriumi kõige tähtsama teguri põhjal – sihtriikide arv ning nendes asuv võrgustik. Lõputöö tulemusel pakub autor ettevõttele Easy Wireless Services OÜ ning üldiselt väike pakke saatvatele ettevõtetele Euroopa siseselt kullerettevõtteid DPD Eesti AS, Cargobus OÜ ja HRX AS.


Easy Wireless Services OÜ is a marketing and service company which provides wireless waiter calling systems for its customers. Customers are restaurants, cafes, pubs, clubs, hotels, motels, or other places where is a lot of work for waters. Easy Wireless Services OÜ has a problem how it would be useful to send systems to customers and how to manage reverse flows of material from customers back into company. Reverse flow is caused by returning of systems after testing periods or sending systems to maintenance. To achieve the goal, the author set a target to find information for these aspects: 1. Identify the co-opertion needs in the company; 2. How to indentify courier companies which are operating mainly in Estonia, Latvia, Lithuania and also in the whole Europe: 3. What are the main value indicators to find out courier companies which respond to Easy Wireless Services OÜ needs; 4. Courier companies which respond to Easy Wireless Services OÜ needs – provide door-to-door service at least in Estonia, Latvia, Lithuania and also in Europe: 5. To find three courier companies which provide service in the optimal way. Firstly, to reach the purpose the author worked through literature. Secondly, the author collected information by interviewing the Chief Executive Officer of the company Easy Wireless Services OÜ. Thirdly, the author found a method to determine courier companies which are registered in Estonia. Courier companies are selected out from the site Inforegister where it is possible to choose a criteria „Other postal and courier activities“. Due to the fact Inforegister does not contain all courier companies, the author added some potential co-operation partners to the couriers list. The main list consist of 15 courier companies. After that, the author named indicators and importances which are: 1. Countries and regions in the country where courier company acts – importance 4; 2. Service price – importance 3; 3. Delivery time – importance 3; 4. How many days can a courier company serve customers its door-to-door service? – importance 2; 5. How many offices does courier company have? – importance 2; 6. When are the offices opened? – importance 1. All the indicators were valued in three-point system. After evaluating courier companies the author found three companies which offer door-to-door service in a optimal way in Estonia, Latvia, Lithuania and also in whole Europe. These three companies are: 1. DPD Eesti AS; 2. Cargobus OÜ; 3. HRX AS. The author recommends using these three courier companies. But at the same time, it is useful to estimate also other companies because offered services change in time and also company Easy Wireless Services OÜ needs may change.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide