Tallinna koolide kättesaadavus põhikooliõpilaste kodu-kool liikumissuundadel
Kuupäev
Autorid
Väljaande pealkiri
Väljaande ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Kokkuvõte
Töö eesmärk on kaardistada Tallinna põhikooliõpilaste kooli kättesaadavus ühistranspordiga ning teha kindlaks piirkonnad, kus kättesaadavus on halb (liikumisele kuluv aeg >30 min). Ühtekokku kuulus valimisse 34 490 õpilast 78 koolist. Töö analüütilises osas kasutati tabelandmete analüüsil programmi Microsoft Office Excel 2013 ning geoandmete analüüsil ja jooniste koostamisel geoinfosüsteemi tarkvara ArcGIS 10.3.1 for Desktop. Teostatud andmeanalüüsi põhjal võib järeldada, et kuigi Tallinna ühistranspordi liinivõrk ja pakutav teenus suudab heal tasemel tagada enamuse põhikooliõpilaste igapäevastest kooli liikumistest, siis esines ka ruumilisi erisusi ning konkreetseid piirkondi, kust kooli liikumise keskmine ajakulu oli oluliselt suurem. Töös on käsitletud nii ruumiliste erisuste võimalikke põhjuseid kui ka tehtud ettepanekuid Tallinna koolide kättesaadavuse parandamiseks.
The aim of the thesis is to map accessibility of schools in Tallinn by public transport for primary school students and determine districts with the lower accessibility levels (travel time by public transport >30 min).Altogether 34,490 students from 78 schools formed the sample of the study. The author used Microsoft Office Excel 2013 and ArcGIS 10.3.1 for Desktop software for the data analysis. Considering the results, it was concluded that current public transport line network and provided service corresponds well to the travel needs of primary school students in Tallinn. Nevertheless, the results revealed that there are spatial disparities and in some parts of the city travel times to school are considerably higher than the average. The author of the thesis has given possible explanations to these disparities and also made propositions to improve accessibility of schools in Tallinn.