Kattega teede areng Eesti riigiteedel

Kuupäev

2018

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Eesti riigiteedevõrk on aastal 2018 mõõdukas arengufaasis ning oma olemuselt välja kujunenud nii, et uusi teid peamiselt juurde ei ehitata. Riigiteede kogupikkus suurenes 01.01.2018 seisuga vaid 11 km ja seda peamiselt uute rampide ning ühendusteede teeregistrisse kandmisega. Kui esialgu nägi teehoiukava aastaks 2020 ette halvas seisukorras olevate teede osakaalu 10%-list vähenemist, siis nüüd on seda plaani vähendatud 5% võrra. Selle põhjuseks võib välja tuua Taavi Rõivase juhitud valitsuse tegevust, kus 2016. aastal tehti kava ringi ning kruusateede programmi kärbiti kümnete miljonite eurode ulatuses. Kuna programm „Eesti teed tolmuvabaks 2030“ oleks oma eesmärgi saavutamiseks niigi vajanud lisarahastust ja praegune kärpimine suurendab seda veelgi, siis tõenäosus, et kõik suurema kui 50 autot/ööpäevas liiklussagedusega teed aastaks 2030 saavad tolmuvaba katte ei ole reaalne. Majandusja taristuminister Kadri Simson on läinud eesmärgi vähendamise teed, öeldes: „Esmaseks sihiks on mustkatte alla saada kõik kruusateed, mida ööpäevas kasutab vähemalt 100 sõidukit. [13]“ Kui järgneva kaheteistkümne aasta jooksul suudetakse leida odavam kuid sama kvaliteetne lahendus tolmuvabade katete ehituseks, siis esialgse eesmärgi täitmiseks tuleb aastas ehitada tolmuvabu katteid keskmiselt 180 km.


The purpose of the development of pavement roads is to ensure high-quality roads for smooth and safe traffic at all times. The aim of the thesis is to summarize the situation in 2018 and see how close it is to the goals of developing roads on Estonian roads. The Estonian national road network is developed in such a way that new ones are not primarily built on. The total length of state roads increased by only 11 km as of 01.01.2018, mainly due to the entry of new ramps and roads in the roadside register When first „Teehoiukava 2014-2020“ saw the 10% reduction of roads in poor condition then now this plan has been reduced by 5%. This may be attributed to the government run by Taavi Rõivas, where the plan was redone and cut by tens of millons of euros in 2016. In 2011, when it was decided to start the program "Estonia’s roads to dust free 2030," people had the hope that eventually their troubles related to gravel roads would be solved. Since the „Estonia’s roads to dust free 2030“ program would have needed additional funding to achieve it’s goal, and the current cuts will further increase it, the probability that all roads with traffic frequency more than 50 cars/day by 2030 will get dust-free coverage is not realistic. Minister of Economic Affairs and Infrastructure Kadri Simson has taken the goal of reducing the target, saying: "The primary objective is to get under the tarmac cover all gravel roads that has usage at least 100 vehicles a day.“

Kirjeldus

Märksõnad

Viide