Naturaalse kanga digitrükiteenuse võimalused sisenemiseks Eesti turule

Kuupäev

2019

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Teostatud lõputöö pealkiri on "Naturaalse kanga digitrükiteenuse võimalused sisenemiseks Eesti turule". Lõputöö sisendiks oli ettevõtte Lipuvabrik OÜ soov laiendada oma digitrükiteenuste valikut ning siseneda Eesti turule uue teenusega, mis teostab naturaalse kanga digitaaltrükki. Selleks oli vaja koostada uuring, mis selgitaks välja, kas ning millised on naturaalse kanga digitrükiteenuse võimalused sisenemiseks Eesti turule. Koostatud lõputöö on jaotatud kaheks. Tuginedes digitrükki käsitlevale kirjandusele, andis autor töö esimeses osas ülevaate digitaalse tekstiilitrüki protsessist ja tehnoloogiast. Lisaks kirjeldati turupotentsiaali ning uuringuprotsessi olemust. Töö empiirilises osas anti ülevaade, toetudes Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi kodulehel olevatele majandust käsitlevatele uuringutele, Eesti rõiva- ja tekstiilitööstuse hetkeolukorrast. Seejärel teostas uuringu autor kaudsete konkurentide kodulehekülgede sisunalaüüsi, viis läbi küsitluse, et selgitada välja naturaalse kanga digitrükiteenuse turupotentsiaal Eesti turul ning suhtles tekstiiliprinterite edasimüüjatega nii Eestist kui ka välismaalt. Kodulehekülgede jälgimise tulemusena selgus, et Eestis tegutsevad digitrükiettevõtted, kes trükivad puuvillasele kangale, kasutavad selleks väikeformaadilisi printereid, millega on võimalik digitrükkida üldiselt ainult t-särkidele ja aksessuaaridele. See tähendab seda, et uuringus käsitletud teenus oleks esimene omataoline Eesti turul ning sellest tulenevalt puuduksid Lipuvabrik OÜ - l otsesed konkurendid. Rõiva- ja tekstiilivaldkonna spetsialistide seas läbi viidud veebiküsitlusest selgus, et sihtgrupi huvi naturaalse kanga digitrüki vastu on keskmisest kõrgem. Sellest võib järeldada, et antud teenuse kättesaamatus Eesti turul on probleemiks nii mõnelegi ettevõtjale, kes tegeleb rõiva- ja/või tekstiilidisainiga. Järelikult on tekstiilitrüki valdkonnas mitmeid tarbijaid, kelle vajadused ei ole rahuldatud. Selleks, et saada rohkem aimu digitaalsest tekstiilitrüki turust Eestis, koguti käesoleva lõputöö raames andmeid interneti, küsitluse ning suhtluse teel. Teostatud lõputööl oli abistav roll ning selle eesmärk oli anda ettevõttele Lipuvabrik OÜ esmane ülevaade naturaalse kanga digitrükiteenuse nõudlusest kohalikul turul.


The following thesis is about „Options of entering the Estonian market with the service of natural fabric digital textile printing.“ The choice of this research was made based on the company named Lipuvabrik OÜ wish to expand their digital textile printing service solutions by offering digital textile printing on natural fabrics. That meant that the author of this thesis had to make a research about the options of entering the Estonian market with the service of natural fabric digital textile printing. This thesis consist of two parts. The first one is theoretical which includes introduction of digital textile printing process and its technology and the description of how the market research should be done. In the empirical part the author of this thesis made a review of the Estonian clothing and textile industry current econimic status, then observated the websites of potential competitors, made a survey to find out the market potential of the natural fabric digital textile printing service and communicated with the digital textile resellers from Estonia and abroad. By observing the websites of potential competitors, the author came to a conclusion that all Estonian digital textile printing companies, who print on natural fabric, use only small format direct to garment printers that print mainly only on t-shirts and accessories. The survey that was conducted among the clothing and textile area specialists revealed that the intrest of the target group for the natural fabric digital textile printing service was above the average. It means that the unavailability of the mentioned service is a problem for a great deal of clothing and textile design businesses. Which means that there are consumers whose need are not satisfied. The author of this thesis used a quantitative and qualitative research methods to conduct information about the unclear parts of the Estonian digital textile printing market. The aim of this thesis was to give the company named Lipuvabrik OÜ a brief overview about the demand of natural fabric digital textile service.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide