Autoelamu projekteerimine ja ehitamine Volkswagen Caravelle baasil

Kuupäev

2020

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputöö eesmärgiks oli projekteerida ja ehitada autoelamu, eesmärgiga alustada selliseid ümberehitusi tegev firma. Lõputöö abil taheti teada saada sellega kaasnevad kulud ja töö maht. Olles sõiduki valmis saanud, jäädi tulemusega igati rahule ja ka kulud olid mõistlikud. Kuna enne töö lõppu ei suudetud autot 100% valmis saada ja Maanteeametis ette näidata, pole olnud võimalik seda ka müüki panna. Kuid tänu odavale lõpphinnale võib arvata, et kasumi teenimine ei ole keeruline. Viimistlemistööde lõppedes näidatakase auto Maanteeametis ette ja kui ümberehitus on passi märgitud, pannakse see müüki. Kui huvi on suur ja müük toimub kiirelt, alustatakse ümberehitustega tegelev firma. Vastasel juhul jääb sõiduk endale enda kasutusse. Töö käigus valmisid mitmed joonised ja mudelid, tänu millele on tulevikus sarnaste ehituste tegemine kindlasti lihtsam. Isegi, kui tegu on teist marki kaubikuga, siis antud töö põhjal on ümberehituse tegemine kindlasti lihtsam, kui ilma selleta. Kui erinevad detailsed joonised tuleb teha uued, siis näiteks elektrisüsteem suures osasa ei erine. Samuti saadi palju teadmisi ja praktilisi kogemusi nii elektritööde kui ehituse vallas. Kõige rohkem üllatusi tekkis seoses elektritöödega, peamiselt tänu sellele, et erinevaid kaableid on palju ja neile kõigile tuleb klemmid või ühendused otsa panna. See võttis oodatust kauem aega, kuid oli huvitav protsess. Järgnevate projektide juures võiks võtta ehituseks veidi pikema aja, et poleks vajadust kiirustada. Mitmed tekkinud vead mida tuli parandada tulenesid just sellest. Kindlasti oleks võinud välja võtta ka kogu sisustuse, antud projekti puhul jäeti polstrid alles, kuna arvati, et need aitavad mürasummutusega ja hoiavad ehitusel aega kokku. Ilmsiks tuli aga, et see tekitas pigem tööd juurde ja lihtsam oleks olnud nö. tühjalt lehelt alustada. Ka põranda materjal võiks olla lõigatud ühest tükist ja kinnitatud paremini. Hetkel see mingil määral loksub, kui astuda ühelt tükilt teisele, kuid võimaluse korral see parandatakse enne Maanteametisse minekut ja auto kasutusele võttu. Müümise mõttes tuleks kindlasti kasuks ka mõne uuema ja väiksema läbisõiduga sõiduki valimine, kuid see tõstab ka koheselt kulusid, kuna uuemad kaubikud on kallimad. Lõputöö eesmärk sai suuremalt jaolt täidetud, valminud elamu on kvaliteetne ja töökorras. Elektrisüsteem on tulevikukindel ja lihtsate laienemisvõimalustega. Ainus eesmärk mis jäi täitmata on ümberehituse märke auto tehnilisse passi saamine, mis seisab viimaste viimistlustööde taga. Küll aga on töö kvaliteet piisav, et suuremaid tõrkeid tekkida ei tohiks.


The purpose of this thesis was to design and build a campervan, with the main goal being to start a company specialising in building campers out of vans. The thesis was helpful in the sense, that it gave an idea of how much time and money building one would take. The finished product was well built and not vert costly. The van was not 100% finished within the thesis because of time restarints, and therefore it hasn’t gotten a approved by Maanteeamet. Meaning, that in the van’s documents it’s not categorized as a camper. Therefore is hasn’t been sold yet either, in order to find out the market price for such a conversion. But because of the reatively low cost of building, it is believed that a profit will be made. As soon as work ends with the van, it will be shown at Maanteeamet, and after that sold. If intrest in the van is big, and it’s sold cuiqkly, a conversion company will be started. But if not then it will be kept for private use. Thanks to this thesis, making conversions in the future will be much easyer than without it. Although the parameters of vans will change, then the principal of how to make drawings and build the van will remain the same. Also things like the elctrical system are near identical in all conversion. There were a few hickups along the way, mainly with the electrical system and all of it’s connections. Making them took much longer than anticipated., but if was very interesting. As for future conversions the main thing to change would be the timeframe. Because this was a very time sensitive build, many mistakes were made and therefore fixed purely because of rushing things. Aslo a big mistake was leaving in the rear wall linings, they were left in because it was thought that they would act as a noise restrictor and also save time by not builing new ones. However that was not correct, and in the end it probablly cost time to leave them in. Another thing to reconsider would be the floor, as of right now it is cut out of three different pieces, but in the future it would make more sense to use one piece, to eliminate the possibility of them not being level or even moving when stepped on. And when it comes to selling the van, then it would definately be easier to sell a newer van with less miles on. But that would also mean a higher building cost. The goal of this thesis was mainly reached, the finished product is well built and fully functional. The electival system is future proof and with lots of room for expansion. The only goal not reached was to get the van registred as a camper, which is held up because the final few bits and pieces are not finished yet. But it is believed that the van will pass inspection because if its build quality.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide