Automaadi pakkide sorteerimise automatiseerimine DPD Eesti näitel

Kuupäev

2031-05-13

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Käesolevas lõputöös uuriti võimalust ja selle vajadust DPD Eesti pakiautomaadi pakkide sorteerimise protsessi parandamiseks läbi automatiseeritud lahenduse. Tulenevalt teenuse kasvavast populaarsusest klientide seas muutub üha raskemaks klientide ootuste täitmine teenuse kvaliteedi ja tarneaja osas. Uurimistöö käigus pakkus töö autor välja lahenduse pakiautomaadi pakkide sorteerimise automatiseerimiseks. Autor uuris lõputöö kirjutamisel olukorda e-kaubanduses, võttes arvesse infot e-kaubanduse trendidest ja osakaalust nii ülemaailmselt kui ka olukorrast baltikumi ja Eesti turul. Lisaks võttis autor arvesse samal turul tegutsevate konkurentide avaldatud infot nende protsesside, investeeringute ja tuleviku plaanide osas. Kuna ettevõtte DPD Eesti pakutavad teenused, mis on seotud e-kaubanduse, kullerteenuse ja pakiautomaatide võrgustikuga on sarnased ettevõtte konkurentide Itella Estonia ja Omniva-ga. Võttes arvesse DPD Eesti poolt kogutud andmeid, analüüsides neid ja võttes arvesse klientide ootuseid e-kaubandusele ja kullerteenuse kvaliteedile leidis autor uurimuse käigus, et olemasoleva protsessiga ei ole võimalik leida sobivaid lahendusi küsimustele:

  1. Kuidas vähendada sorteerimisest tulenevaid vigu?
  2. Kuidas vähendada protsessile kuluvat aega?
  3. Kuidas muuta protsess ettevõttele majanduslikult kasumlikumaks?
  4. Kuidas parandada kliendi rahulolu? Nende probleemide lahendamiseks tuleks ettevõttel kaaluda terminali protsesside muutmist, soovitatavalt muuta pakiautomaatide sorteerimine automaatseks, mille tulemusel saaks:
  5. Minimeerida vigade arvu
  6. Vähendada protsessile kuluvat aega
  7. Hoida kokku tööjõu kuludelt
  8. Parandada kliendi rahulolu
  9. Parandada ettevõtte mainet Kokkuvõtlikult leiab autor, et antud lõputöö täitis oma eesmärgi välja selgitamaks, kas automatiseeritud sorteerimislahendus oleks põhjendatud ettevõttes antud olukorras. Autori ettepanek ettevõttele oleks analüüsida e-kaubanduse ja pakiautomaatide mahtusid ja eeldatavaid tuleviku mahtusid tehes kindlaks, kui suur oleks ettevõtte majanduslik kasu ning kasu ettevõtte mainele automatiseerides oma pakiautomaadi pakkide sorteerimise protsessi. Lisaks leidis autor, et ettevõte peaks kaaluma oma terminali laiendamist vastavalt ettevõtte strateegiale, kui see sisaldab tulevikus mahtude ja turuosa suurendamist. Selleks, et ettevõttel oleks võimalik pakkuda klientide ootustele vastavat kvaliteeti.

Automated sorting of locker parcels on the example of DPD Estonia. The purpose of current thesis was to investigate the possibility and its need to improve the sorting process for locker parcels in DPD Estonia. Due to the growing popularity of the parcel locker service among customers, it is becoming more difficult to meet customer expectations regarding service quality and expected delivery time. In the course of the reasearch, the author proposed a solution for automatisation of the sorting process of parcel locker parcels. While writing the dissertation, the author analysed the situation in e-commerce, taking into account information about the trends and market situation of e-commerce both globally and in the Baltic and Estonian markets. In addition, the author took into account the information published by competitors operating in the same market regarding their processes, investments and future plans. As the services offered by DPD Estonia related to e-commerce, courier services and parcel machine network are similar to the company’s competitors Itella Estonia and Omniva. Taking into acoount the data that has been collected by DPD Estonia, analyzing it and taking into account customers expectations for e-commerce and courier service quality, the author found during the study that it is not possible to find suitable solutions to the issues with the excisting processes, which were:

  1. How to reduce sorting errors?
  2. How to reduce the time spent in the sorting process?
  3. How to make the process more economically profitable for the company?
  4. How to improve customer satisfaction? To solve these problems, the company should consider changing terminal processes, preferably with making the sorting process for parcel locker parcels automatic, which could result in:
  5. Minimize the number of sorting mistakes
  6. Reduce process time
  7. Save on labor costs
  8. Improve customer satisfaction
  9. Improve the company’s image To sum it up, the author finds that this thesis fulfilled its purpose to find out whether an automated sorting solution would be justified in the given situation in the company. The authors proposal for the company would be to analyze the volumes of e-commerce and parcel machine parcels and the expected volumes in the future, determining how big would be economic benefits to the company and how it can affect the reputation of the company by automating the parcel sorting process for locker parcels. In addition, the author thinks that the company should consider expanding its terminal in line with company’s strategy if it includes increasing volumes and market share in the future. In order for the company to be able to offer quality that meets customer expectations.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Transport, TTK Subject Categories::Majandus and ärijuhtimine

Viide