Luminor Bank AS üüripindade kulude ja sisekliima analüüs

Kuupäev

2022-01-10

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputööst saame teada, millised võimalused on üürnikuna Luminori pangal oma kontoritega seotud kulusi vähendada ja milliseid ettepanekuid saab üürnik teha hoone omanikule üüripinnaga seotud kulude vähendamiseks. Seda eesmärki aitas täita Luminor Bank AS-le kuuluvate üüripindade kulude ja sisekliima analüüsid ning kulude vähendamise võimaluste uurimine. Töö autor töötab Luminor Bank AS haldusüksuses ja täidab igapäevaselt erinevaid tööülesandeid, mis sisaldab endas pangasisestele klientidele teenuste osutamist, peakontori ja harukontorite rekonstrueerimis- ja hooldustööde kavandamist ning järelevalves osalemist. Panga klienditeeninduspindade valikul tuleb lähtuda eelkõige potentsiaalsest külastuste arvust. Asukoht peaks paiknema suuremates linnades, kergesti ligipääsetavates keskustes. Kuigi keskuste üüripindade kulud on üldiselt suuremad kui büroohoonete üüripindadel, on keskuste eeliseks külastajate arvu suurus. Teise faktorina tuleb arvestada klienditeeninduspinna suurusega. Üüripinna suurus tuleb valida vastavalt vajadusele, et pinda võimalikult efektiivselt ära kasutada vältides lisakulusid. Siinkohal tuleb pangal teada, mis eesmärki täidab üüripind ning kui palju hakkab seal töötama inimesi. Tööst tuleb välja ka see, et keskustes ja büroohoonetes on üürnikul piiratud võimalused oma üüripinnaga seotud kulude vähendamiseks. Kulude vähendamisel on põhirõhk hoone omanikul, kes saab läbi hoone rekonstrueerimise vähendada hoone muutuvkulusi ning läbi selle ka üüripinnad teha kulutõhusamaks oma üürnikele. Uuemad hooned, mis peavad olema seaduse järgi energiatõhusad ning omama energiaklassi, jäävad oma kulutõhususelt alla vanematele täielikult rekonstrueeritud hoonetele. Ettevõtte, kes otsib omale uusi üüripindu, peab siinkohal arvestama enda vajaduste põhiselt, kas tema üüripindadega seotud kulud peaksid olema võimalikult madalad või seab ta prioriteediks oma ettevõtte maine kujundamise läbi selle, et ta reklaamib oma ettevõtet võimalikult keskkonnasõbraliku ja jätkusuutlikuna, viidates sellele, et tema üüripinnad asuvad moodsates ning energiatõhusates hoonetes. Analüüsi tulemusel saime teada, et kõige kulusäästlikum kontor oli Kaluri 2, mis asub büroohoones. Perioodi lõpuks olid sealsed kulud kokku 76 860,47 eurot. Lisaks sellele on see ka analüüsitud üüripindadest oma pindalalt kõige suurem. Sellele järgnes Mustakivi tee 13 kontor, kus analüüsitaval perioodil olid sealsed kulud kokku 99 022,68 eurot, Endla 45 kontoris olid kulud 101 500,65 eurot ning kõige kulukam oli Lai 11 kontor, kus kulud olid kokku 111 890,73 eurot. Kulude analüüsi kokkuvõttena, saab öelda, et keskustes asuvad üüripinnad on oma kuludelt kõrgemad, kui büroohoonetes asuvad üüripinnad, kuid keskustes, kus külastajate arv on märkimisväärselt suurem on pangal parem nähtavus klientidele ning läbi selle ka paremini täidetud turunduse eesmärk. Sisekliima mõõdistused näitasid meile, et kontorites oli mõõdistuse perioodi vältel õhutemperatuur kasutajasõbralik. Õhuniiskus oli kontorites erinev ning seda kinnitasid meile ka küsimustiku tulemused. Endla 45 ja Mustakivi tee 13 kontorites oli õhk niiskema poolne ning Lai 11 ja Kaluri 2 kontorites kuivema poolne. Üürnikuna on pangal võimalik õhukvaliteeti parandada õhuniisutite- või õhukuivatitega. Lisaks eelnevale on pangal võimalik teha ettepanekuid õhukvaliteedi parandamise osas hoone haldajale, näiteks olemasolevate ventilatsiooniseadmete väljavahetamisega niiskustagastusega ventilatsiooniseadmete vastu.


The following graduation thesis The analysis of rental costs and indoor climate of the Luminor Bank AS rental spaces purpose was to find out what possibilities the Luminor Bank AS as a tenant has, to reduce the cost of it’s offices and what proposals the tenant can make to the owner of the building to reduce the cost of the rented property. The analysis of the costs and indoor climate of the rental properties owned by Luminor Bank AS and the examination of the possibilities for reducing costs helped to achieve this objective. The author of this thesis works in the facilities unit of Luminor Bank AS and performs various tasks on a daily basis, including the provision of services to internal customers, the planning of reconstruction and maintenance work of the head office and branches and participation in supervision. The choice of the customer service areas of the bank must be based in particular on the number of possible visits. The location should be located in major cities, easily accessible centres. Although the cost of rental accommodation in the centres is generally higher than that of rental accommodation in office buildings, the advantage of the centres is the number of visitors. The second factor is the size of the rental space. The size of the rental space must be chosen as necessary in order to make the most efficient use of the area, avoiding additional costs. In addition to that, when choosing a new rental space, the bank needs to know the purpose of the needed space and how many people would work there. It also turns out that in the centres and office buildings, the tenant has limited opportunities to reduce the cost of his or her rental property. The main focus of the cost reduction is on the owner of the building, who can reduce the variable costs of the building through the renovation of the building and through it also the rental areas to make it more cost-effective for his tenants. The newest buildings, which must be energy-efficient by law and have an energy class, remain below their cost effectiveness compared to older, fully reconstructed buildings. A company that is looking for new rentals must take account of its own needs, whether it’s rental costs should be as low as possible, or whether it prioritises its company's reputation by promoting its company as environmentally friendly and sustainable as possible, indicating that its rentals are located in modern and energy-efficient buildings. As a result of the analysis, we learned that the most cost-effective office was Kaluri 2, located in the office building. At the end of the period, the total costs were 76 860,47 euros. In addition, it is also the largest of the rental areas analysed. It was followed by the Mustakivi tee 13 office where the total costs were 99 022,68 euros, 101 500,65 euros in Endla 45 office and the most expensive was the Lai 11 office, where the total costs were 111 890,73 euros. To summarise the cost analysis, the rental areas in the centres are much higher in costs than the rental areas in the office buildings, but in the centres where the number of visitors is significantly higher, the bank has a better visibility for its customers and, through this, a better-filled marketing objective. The results of the indoor climate measurements showed, that the air temperature in the offices was user-friendly. The humidity in the offices was variable and this was confirmed by the results of the questionnaire. In the offices of Endla 45 and Mustakivi tee 13, the air was rather humid and in the offices of Lai 11 and Kaluri 2 on the dry side. As a tenant, the bank will be able to improve air quality in those offices by using air humidifiers or air dryers. In addition, the bank is able to propose improvements to the air quality by advising the building owner, who can for example arrange replacement of the existing ventilation systems with humidity-controlled ventilation systems. The main aim of the graduation thesis has been reached. The author gave a detailed overview of the current costs and suggested possible cost reduction methods for the bank on it’s rental spaces.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Ehitus::Kinnisvara korrashoid::Hoone elektripaigaldised, automaatika ja erisüsteemid

Viide