L7E-A2 sõiduki juhtsüsteemide projekteerimine

Kuupäev

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputöö käigus projekteeriti prototüüp juhtsüsteemi lahendus L7e-A2 kategooria sõidukile. Juhtsüsteemi projekteerimisel võeti arvesse kliendi soove, Euroopaliidu direktiivide nõudeid ja juhtsüsteemi põhialuseid. Vastavalt kliendi soovidele kasutada võimalikult palju valmis lahendusi osteti Renault Twizy mille lahendusi sooviti kasutada. Renault Twizy detailide põhjal tehti pidurisüsteemi arvutused. Arvutustega jõuti järeldusele, et Euroopaliidu direktiivide nõuded on täidetud ja Renault Twizy pidurisüsteem sobib ka antud sõidukile. Ainuke asi mis pidurisüsteemi nõuetele ei vastanud oli ABS süsteemi puudumine. Valmis ABS süsteemi lahendus otsustati osta Bosch-i poolt, kuna Bosch pakkus ainukesena valmis lahendust ja nende detailide kaalu pärast. Roolisüsteemi projekteerimisel tuli ilmseks, et Renault Twizy roolilatti ei saa kasutada. Olemas olevat roolilatti ei saanud kasutada kuna projekteeritav auto on mõõtmetelt palju suurem kui Renault Twizy ja Renault Twizy roolilati kättesaadavuse pärast. Kasutada otsustati Kia Ceed-e roolilatti. Kasutades Renault Twizy vedrustust ja Kia Ceed-e roolilatti tuli luua vedrustuse ja rooligeomeetria mudel SusProg3D tarkvaraga. Peale mudeli loomist sai mudelit optimeerida. Viimasena tehti majandusarvutus leidmaks palju selliste süsteemide ehitus maksaks.


During the thesis, a prototype Control system solution was designed for a vehicle of L7e-A2 category. The design of the Control system took into account the customer’s wishes, the requierements of the European Union directives and the basics of the Control system. According to the customer’s wishes to use as many ready-made solutions as possible, a Renault Twizy was purchesed the solutions which were to be used. Based on the parts of the Twizys barking system, neccesary calculations were made. The calculations concluded that the requirements of the European Union directives were met and that the Renault Twizy braking system was also suitable for this vehicle. The only thing that did not meet the requirements of the braking system was the lack of an ABS system. Ut was decided to buy a ready- made solution ABS system solution from Bosch as Bosch was the only one to offer a ready-made solution and the weight of those parts. When designing the steering system, it became clear that the Renault Twizy steering rack could not be used. The existing steering rack could not be used becaused the designed vehicle is much larger than the Renault Twizy and due to the availability of the Renalut Twizy steering rack. It was decided to use a steering rack from a Kia Ceed. Using the Renault Twizy’s suspensioon and the steering rack of the Kia Ceed, a model of the suspension and the steering geometry had to be created with SusProg3D software. After creating the model, the model could be optimized. Lastly an economic calculation was made to find out how much the construction of such systems would cost.

Kirjeldus

Viide

Toetusavaldus

Läbivaatamine

Täiendatud järgneva poolt:

Viidatud järgneva poolt: