Autorongi O3 tüübikinnitusele vastavusprojekt

Kuupäev

2022-05-13

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Saab öelda, et O3 haagistele sätestatud nõudeid on pigem keeruline leida. Info on peidetud mõneti keerukate fraasidega ning tähistega. Mõned määrused ning direktiivid räägivad üksteisele vastu ning ei ole üllatus ka leida vananenud infot mis antud hetkeks on juba kehtetu – peab väga täpselt teadma kust infot otsida ning jälgima, et tegu oleks kõige viimase hetkel kehtiva dokumendiga. Kogu info otsimine ning komplekteerimine oli keerukam kui see võiks olla Antud töös sai välja toodud kõik O3 kategooriale sätestatud nõuded ning seejärel hakatud süvitsi uurima igale komponendile kehtestatud nõudeid ning kõrvutatud need töös vaadeldava haagisega. Mitte, et see oleks üllatus kuid võib väita, et Euroopas kehtivad tehnonõuded haagistele on suuresti erinevad USA-s kehtivatest nõuetest. Vaadeldava haagise küll saab mõõtmetelt ja massidelt nõuetele vastavaks komplekteerida kuid selle küljes olevad komponendid ei olnud nõuetele vastavad, näiteks: tuled, helkurid, märgised. Sellise haagise kõige keerukamaks osaks Eestis registreerimisel saab kindlasti üksiksõiduki tüübikinnituse saamine. Protsess on tehtav kuid kindlasti ajakulukas ning finantsiliselt kulukas. Kõige lihtsamaks osaks on valgustusseadmete ning helkurite lisamine – tuleb lihtsalt vaadata, et tuli oleks antud kasutusvaldkonda kõlbulik, vastava tüübikinnituse märgisega ning paigaldada vastavalt paigutusjuhendile. Küsimärgi all on muidugi pidurite vastavus ning kas neid peab ümber ehitama kuna ei ole teada nende kohta pea ühtegi tehnilist teavet. Pidurite vastavuseks on vaja kas asjakohast dokumenti või kontrollida Transpordiameti tehnilises kontrollis. Samuti on küsimärgi all haakeseadme vastavus asjakohastele nõuetele, kuna haakeseadmetele sätestatud E-reeglis ei käsitleta sellist haakeseadeldist nagu on vaadeldaval haagisel. Küll suunas Transpordiameti spetsialist, et see peab vastama samadele nõuetele mis sadulhaakeseade ning sellega kaasnev veopolt kuid nad erinevad suuresti ehituslikult ning vajalike nõudeid ei saa jälgida, ega läbi viia kehtestatud katseid. Järeldada võib, et kui järgida nõudeid ning teha vaadeldavale haagisele vajalikud ehituslikud muudatused ning haakeseadmele teha katsetused ja saada tüübikinnitus ei ole muid takistusi antud haagise kasutamiseks. Muidugi peab haagise vedamiseks olema ka vastav veduk, millel on omakorda haakeseade mis on nõuetele vastav ning haagisega kokku sobiv. Oluliselt lihtsam, oleks kogu protsess kuid Transpordiamet oleks rohkem soosivam antud haagiste kasutamisele ning leiaks rohkem infot või infomaterjale mida, näiteks, saaks ka lugeda inimene kes kirjutab vajaminevad märksõnad internetibrauserisse ning ei ole piisavalt pädev kaevuma süvitsi mitmekümnetesse Euroopa Liidu määrustesse mis antud teemat reguleerivad.


It can be said that the requirements for O3-category trailers are rather difficult to find. The information is hidden with somewhat complicated phrases and symbols. Some regulations and directives contradict each other, and it is no surprise to find outdated information that is already invalid - you need to know exactly where to look for information and make sure it is the most recent document. Finding and assembling all the information was more complicated than it could be. Not that this would come as a surprise, but it can be said that the technical requirements for trailers in Europe are very different from those in the United States. The trailer in question can be assembled to meet the requirements in terms of dimensions and masses, but the components attached to it did not meet the requirements, for example: lights, reflectors, markings. Obtaining an individual vehicle type approval will definitely be the most difficult part of registering such a trailer in Estonia. The process is feasible but certainly time consuming and financially costly. The easiest part is to add lighting fixtures and reflectors - just check that the light is suitable for the application, with the appropriate type-approval mark and install it according to the installation instructions. The question is, of course, the conformity of the brakes and whether they need to be rebuilt, as almost no technical information is known about them. The conformity of the brakes requires either an appropriate document or a technical inspection by the Transport Agency. The conformity of the coupling device with the relevant requirements is also in question, as Regulation E for coupling devices does not cover a coupling device such as that of the trailer in question. Although the specialist of the Transport Authority pointed out that it must meet the same requirements as the 5th wheel coupling and the accompanying drawbar, they differ greatly in construction and the necessary requirements cannot be observed or the established tests cannot be carried out. It can be concluded that there are no other obstacles to the use of the trailer if the requirements are met and the necessary structural modifications are made to the trailer under consideration and the coupling device is tested and approved. Of course, in order to tow a trailer, there must also be a corresponding towing vehicle, which in turn has a coupling device that meets the requirements and is compatible with the trailer. The whole process would be much simpler, but the Transport Agency would be more favorable to the use of trailers and would find more information or information materials that, for example, could be read by a person who writes the necessary keywords in an Internet browser and is not competent enough.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Transport::Autotehnika::Autode ehitus::Autode tehnonõuded

Viide