Ettevõttesisese toote kvaliteedi hindamise protsessi parendamine A la Carte Uniforms OÜ näitel

Kuupäev

2022-05-23

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Käesoleva lõputööga sooviti parendada ettevõtte A la Carte Uniforms OÜ toote kvaliteedi hindamise protsessi. Selleks toodi töös välja millest tulenevad toote kvaliteediomadused ja milliste parameetrite alusel toote kvaliteeti mõõdetakse. Analüüsiti kuidas ning millistele näidistele, tulenevalt kvaliteedi juhistest ettevõttes, kvaliteedi kontrolli teostatakse. Kvaliteedikontrolli läbi viimise protsessi parendamiseks ja kvaliteedi nõuete koondamiseks ühele kompaktsele ning kergesti jälgitavale dokumendile, koostati lõputöö raames A la Carte Uniformsile uus põhjalik juhis toote kvaliteedikontrolli läbi viimiseks. Lisadest leiab autori koostatud voodiagrammi, mis kujutab toote protsessi järjekorda ning tegevusi toote arendusest kuni toodete jõudmisest kliendini. Lisaks toote parameetrite mõõtmisele, teostatakse kvaliteedikontrolli ka toote kangale. Kuna ettevõte tegeleb vormirõivaste tootmisega, siis on väga oluline toote materjali vastupidavus ja sellest tulenevalt oli oluline pöörata tähelepanu materjali kvaliteedi parameetritele. Töös on välja toodud, millest tulenevad kvaliteetse kanga omadused ning kuidas kanga kvaliteeti mõõdetakse. Kuidas kvaliteedikontrolli ettevõttes teostatakse ja mis dokumentidele protsessi läbi viimisel toetutakse. Tulenevalt ettevõtte kvaliteedi juhiste keerukusest ja kindla juhise puudumisest, loodi lõputöö raames A la Carte Uniformsile uus juhend testide tellimiseks, mis reglementeerib, mis korra alusel kangastele uued kvaliteedi testid tellitakse. Selleks, et hinnata ja näitlikustada kvaliteedi testimise juhisest tuleneva nõude, kanga pistelisele kontrollile, vajadust ja olulisust, viidi lõputöö raames läbi ettevõtte nelja erineva kanga testid Tallinna Tehnikakõrgkooli testimislaboris. Testitulemusi võrreldi kangatootja infolehtede ja ettevõtte nõuetega. Kangaste valim moodustus selle põhjal, milliseid kangaid oli tellitud uute tootmiste jaoks juurde, aga vahepealset kvaliteedikontrolli teostatud ei olnud. Kangastel testiti lähtuvalt ettevõtte olulisematest testitavatest omadustest tõmbetugevust, rebimistugevust, hõõrdekindlust, pindtihedust ja värvipüsivust higile, pesule ning hõõrdumisele. Värvipüsivus pesule testi tulemustest selgus, et kõik kangad peale Tartu kiirabi pükste kanga, artiklinumbriga 3-231, vastavad kangatootja lubatud väärtusele ning ettevõtte ootustele. 3-231 tulemused erinevad lubatud väärtustest mitme ühiku võrra ja jäävad allapoole ka ettevõtte lubatud tolerantsi piiri. Sarnased tulemused olid ka värvipüsivus higile testil, kus kangas 3-231 tulemused ei vastanud ettevõtte oodatud väärtustele. Värvipüsivus hõõrdumisel olid probleemsed mõlemad püksikangad. 3-231 kanga tulemused hõõrdumisel märja pinna vastu mõlemas suunas, jäi tulemus alla ettevõtte miinimum nõuet, mis on 1,5 ühikut maksimum viiest ühikust. Kuivhõõrdumise tulemused jäid referentsväärtuse piiri peale. Kanga TT3001 värvipüsivus hõõrdumisele tulemus nii märjal ja kuival hõõrdumisel olid kangatootja lubatud väärtustest väiksemad ja jäid märghõõrdumisel lõime suunas ja kuivhõõrdumisel koe suunas välja ka ettevõtte miinimum nõuetest. Tõmbetugevustesti puhul osutusid probleemseteks kangasteks 3-231 mille tulemused ei vastanud kangatootja lubatud väärtustele ja olid ka tolerantsist väljas. Samuti ka TT4624, mille lõime suuna tulemus ei vastanud küll kangatootja infolehele, kuid jäi siiski tolerantsi piiresse. Koe suuna test jäi aga tolerantsi piirist oluliselt allapoole. Rebimistugevus testi tulemustest selgus, et TT4624 koe suuna rebimistugevus ei vasta ettevõtte ootustele ega kangatootja lubatud väärtustele. Hõõrdekindlustestil kangaste TT3001 ja 3-231 ei pidanud vastu lubatud maksimaalsetele pööretele ning lõngad katkesid. TT0404 lõngade katkevust, testides kangast kangatootja lubatud 50 000 pöördega, ei esinenud, aga kangas oli kaotanud kaubandusliku välimuse. TT4624 pidas lubatud 300 000 pööret vastu ja sellest tulenevalt vastas kangatootja lubatud väärtusele. Antud tulemused, kus ükski kangas ei vastanud kõikide testidega kangatootja lubatud väärtustele ja ettevõtte normidele, andsid kinnitust kanga kvaliteedi pistelise kontrolli teostamise vajadusele ettevõttes sätestatud ajaperioodi tagant, et pakkuda kliendile järjepidevat lubatud kvaliteeti. Selleks soovitab töö autor rangelt järgida kanga kvaliteedi kontrolli kohustust 3000 meetri täitumisel. Töö autor loodab, et ettevõttele koostatud juhised toote ja kanga kvaliteedi kontrolli teostamiseks teevad ettevõtte uute ja olemasolevate töötajate antud tööprotsesside korraldamise ja haldamise kergemaks, annab parema ülevaate kvaliteedi juhistest ja loob hea põhja veelgi parema kvaliteedi pakkumiseks. Samuti annab töö tulemus ettevõttele ülevaate, milliste kangaste puhul tuleks mõelda uue kanga valimisele. Töö käigus valmis ettevõttele juhend toote kvaliteedikontrolli teostamiseks ja kvaliteedikontrolli raporti täitmiseks, juhend tekstiilmaterjalide testimiseks, voodiagramm protsesside kuvamiseks ja testitud kangaste raportid koos tulemuste ja testkehadega.


The aim of the following thesis Improving the Internal Product Quality Assessment Process on the Example of A la Carte Uniforms OÜ was to improve the process of product quality control. A la Carte Uniforms OÜ is part of a group of companies whose main activities are the development, production, storage and logistics of technical and functional workwear. Their clients include the rescue service, the security service, the security and defence service and many other private and public services. In order to achieve this goal, the work outlined the quality characteristics of the product and the parameters used to measure the quality of the product. Analysed how and for which samples, based on the quality instructions in the company, quality control is performed on. Also a flow chart was compiled by the author, which depicts the queue of the product process and the activities from product development to product delivery to the customer. In order to improve the quality control process and consolidate the quality requirements into one compact and easy-to-follow document, a new comprehensive guide for product quality control was prepared for A la Carte Uniforms as part of the thesis. In addition to measuring product parameters, quality control is also performed on the product fabric. As the company specializes in the production of uniforms, the durability of the product's material is very important, so it was important to pay attention to the material's quality parameters. The thesis outlines the characteristics of high-quality fabric and how the quality of fabric is measured. How this is done in the company and what documents are used to carry out the process. Due to the complexity of the company's quality guidelines and the lack of specific guidelines, a new guide for textile quality control was created for A la Carte Uniforms as part of the thesis! Which governs the order in which new quality tests are ordered for fabrics. The guide regulates the order in which new quality tests are ordered for fabrics also testing standards and reference values. In order to assess and illustrate the need and importance of the requirement for random inspection of fabric arising from the quality testing guidelines, tests of four different fabrics of the company were performed in the testing laboratory of Tallinn University of Technology. The test results were compared with the fabric manufacturer's data sheets and the company's requirements. The choice of fabrics was based on which fabrics had been ordered for new productions, but no intermediate quality control had been performed. The fabrics were tested based on the company's most important properties for tensile strength, tear strength, abrasion resistance, surface density and color fastness to sweat, washing and abrasion. The test results showed that not all fabrics complied with the fabric manufacturer's permitted values or the company's requirements. These results confirmed the need to carry out random checks on the quality of the fabric at intervals set by the company in order to provide the customer with consistent quality. The author of the thesis hopes that the instructions prepared for the company for product and fabric quality control will make it easier for company's new and old employees to organize and manage the work processes, provide a better overview of quality instructions and create a good basis for offering even better quality.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Rõivad ja tekstiilid

Viide