Remonditöökoja paberivaba keskkonna loomine ettevõttes AutoHalle OÜ
Kuupäev
Autorid
Väljaande pealkiri
Väljaande ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Kokkuvõte
Lõputöö eesmärgiks oli uurida ja luua tingimused remonditöökoja digitaliseerimiseks ja sellega seonduvalt tõsta ettevõtte AutoHalle OÜ töötajate efektiivsust, vähendades väärtust mitte toovate tegevuste hulka. Autor teostas kuluanalüüsi uurimaks, mis kulud võivad tekkida remonditöökoja dokumentatsiooni digitaliseerimiseks. Ühtlasi uuriti lõputöös süsinikujalajälje vähendamise ehk paberkandjal dokumentidest loobumisega seotud keskkonna kokku hoidmise aspekti. Lisaks viis autor läbi küsitluse remonditöökoja töötajate vahel, kaardistades töötajate arvamust paberivaba keskkonna juurutamise kohta ning analüüsis tulemusi. Autor koostas ja selgitas lahti remonditöökoja tarkvara koolituskava, mis tagab sujuvama ülemineku paberivabale töökeskkonnale. Lõputöö kuluanalüüsis selgus, et pikema aja ehk umbes neli aastat peale paberi kasutamisest loobumist hoiab ettevõte raha kokku ja kui tehnika ehk tahvel arvutid peavad kauem vastu on võit veelgi suurem. Looduse hoidmine on väga aktuaalne teema ning seega uuris autor ka, kui palju on võimalik loodust säästa loobudes paberkandjal dokumendivoost. Kui alguses vaadata ainult süsihappegaasi näitajate langust, on vahe pea kolmekordne. Kuid sellele lisandub ka vastutustundliku äri aspekt ja ettevõtte panus looduse säästmisele. Autori läbiviidud küsitluse tulemused kõnelesid samuti positiivsest suhtumisest digitaliseerimisele remondikoja töötajate poolt – inimesed saavad aru kasutegurist, mida saadakse paberivaba töökeskkonna loomisel. Lisaks väljendus küsitluse tulemustes ka uusi probleeme, mida digitaliseerimine lahendab või muudab tööprotsesse sujuvamaks. Koolitussüsteemi jaoks koostas autor koolituskava, mis koosnes kolmest koolituse lehtedest ning selgitas lisaks juurde, mida töötaja tegema peab, et kõik töö oleks sujuv. Koolitussüsteem on vajalik ka uutele töötajatele, selleks, et saada vajalikke juhendeid ja vastavate teadmistega tööle hakata. Lõputöö lõppfaasis sai autor infot, et üks ettevõtte hakkas edukalt kasutama oma töödes uuritava programmi Triage kõikide teenindatavate automarkide puhul, mis tähendab seda, et Triage’i on võimalik juurutada ka ettevõttes AutoHalle OÜ.
The purpose of the thesis was to investigate and create conditions for the digitization of the repair shop and, in connection with this, to increase the efficiency of the employees of the company AutoHalle OÜ, reducing the number of activities that do not bring value. The author carried out a cost analysis to find out what costs may arise for the digitization of the repair shop's documentation. The thesis also explored the aspect of saving the environment related to reducing the carbon footprint, i.e. giving up paper documents. In addition, the author conducted a survey among the employees of the repair shop, mapping the employees' opinion on the introduction of a paperless environment and analyzed the results. The author prepared and explained the software training plan for the repair shop, which ensures a smoother transition to a paperless work environment. In the cost analysis of the thesis, it was revealed that the company saves money for a longer period of time, i.e. about four years after giving up the use of paper, and if the technology, i.e. tablet computers, lasts longer, the profit is even greater. Preservation of nature is a very topical issue, and thus the author also investigated how much it is possible to save nature by giving up paper document flow. If you look at the drop in carbon dioxide indicators at the beginning, the difference is almost threefold. But there is also the aspect of responsible business and the company's contribution to saving nature. The results of the survey conducted by the author also spoke of a positive attitude towards digitization by repair shop employees - people understand the benefits of creating a paperless working environment. In addition, the results of the survey also revealed new problems that digitalization solves or streamlines work processes. For the training system, the author prepared a training plan, which consisted of three training pages, and also explained what the employee must do so that all work is smooth. The training system is also necessary for new employees, in order to get the necessary instructions and start working with the relevant knowledge. In the final phase of the thesis, the author received information that one of the companies started to successfully use the Triage program studied in their work for all the serviced car brands, which means that Triage can also be implemented in the company AutoHalle OÜ.