Transpordiettevõtte teadlikkus e-CMRi kasutusele võtmise võimalused ja kasutegurid

Kuupäev

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputöö eesmärk oli uurida, transpordiettevõtte teadlikkus elektroonilise kaubaveoteabe määrusest (eFTI) ja elektroonilisest veokirjast (e-CMR) ning selle kasutusele võtmise võimalused ja kasutegurid. Lõputöö käigus autor püstitas järgmised küsimused: • Millisel tasemel transpordiettevõtted valdavad infot elektroonilise kaubaveoteabe määrusest (eFTI) ja elektroonilisest veokirjast (e-CMR)? • Kas transpordiettevõtted valmis e-CMR-ile üleminekuks? • Millist kasu saavad transpordiettevõtted e-CMRist ja eFTI määrusest? Lõputöö eesmärgi saavutamiseks ja uurimisküsimustele vastamiseks, esiteks, autor tegi teoreetiline ülevaade elektroonilise veoselehest ja elektroonilise kaubaveoteabe määrusest. Teises peatükis tutvustab autor valitud uurimismeetodeid. Autor kasutas kvalitatiivne uurimis meetod. Uurimus keskendus ühe objekti süvaanalüüsile, transpordiettevõttele ning nende teadlikkusele elektroonilise kaubaveoteabe määrusest (eFTI) ja elektroonilisest veokirjast (e-CMR). Antud lõputöös andmed oli kogunud intervjuude kaudu. Lõputöö raames oli viinud läbi kokku viis intervjuud erinevate transpordiettevõtete töötajatega. Intervjuu eesmärk oli uurida üldine tehnoloogiline areng transpordiettevõttes ning nende teadlikus e-CMRi kohta. Viimaseks etappiks, autor analüüsib intervjuu tulemused ning selle põhjal teeb järeldused. Intervjuu käigus selgus, et transpordiettevõtetel teadmised e-CMRi vastuvõtmisest ja eFTI määrusest keskmisel tasemel. See tähendab, et transpordiettevõtte töötajad kursis, et varsti on võimalik kõikidele Euroopa Liidu riikide esitada digitaalseid veodokumente, aga täpsemalt info puudub. Lähtudes sellest, autor teeb järelduse, et transpordiettevõtted ei ole veel valmis elektroonilise veoselehele täielikult üleminekuks. Neil on üldised teadmised, mis ei ole piisavalt, et töötada elektroonilise veoselehega. Nende teadmised põhinevad oletustel. Nagu vastajad ütlesid, neil on raske praegu kujutada ette, kuidas see kõik toimib. Aga kõik transpordiettevõtted väga ootavad seda digilahendust, sest siiamaani küllaltki palju dokumente liigub paberkandjal ning pidurdab tööprotsessid ja langeb efektiivsus. Transpordiettevõtted väga hästi saavad aru elektroonilise veoselehe eelised ning ootavad, millal oleks juba võimalik kasutada neid oma töös. Selleks, et transpordiettevõtted saaksid lihtsalt ja kiiresti üle minna elektroonilisele veoselehele, on vaja juba praegu uurida informatsiooni selle kohta. Praegu kõik on arendusetapil, sellepärast, avalikus ei ole nii palju infot. See tähendab, et on vaja rohkem infot levitada meedias, et rohkem inimesi sellest teaks. Tulevikus konkurentsieelis on suurem ettevõtetel, kes kasutab erinevaid digilahendused oma töös, sest see on paratamatu tulevik logistikavaldkonnas. Mida varem transpordiettevõtted võtavad kasutusele elektroonilised veoselehed, seda suurem nende konkurents eelis. Lõputööst saavad kasu kõigepealt ettevõtted, kes tegelevad protsesside digitaliseerimisega logistikasektoris. Nende jaoks, oleks hea teada transpordiettevõtte valmisolek e-CMRi üleminek ning nende teadlikkus sellest. Teiseks, saavad kasu transpordiettevõtted, saavad rohkem teada elektroonilise veoselehest ning elektroonilise kaubaveoteabe määrusest, sest avalikult ei ole mii palju infot selle kohta. Lõputöö tulemusena selgub, et e-CMR kasutusele võtmine tooks ettevõttele kasu. Peamised eelised e- CMRi kasutamisel on aja ja ressurssi kokkuhoid, andmete kogumine ja sisestamine, dokumentide ettevalmistamine kõik need tegevused võtavad palju aega. Elektroonilise veoselehega on võimaik kõik need toimingud teha paar minuti jooksul. Teiseks on keskkonnasäästlikkus, tänapäeval väga suur probleem terve maailmas on keskkonnareostus, isegi kui logistikasektor keeldub paberdokumentidest, on see juba suur samm keskkonna keskkonnasäästlikkuse suunda. Suureneb läbipaistvus ja efektiivsus, elektrooniline veoseleht võimaldab reaalajas jälgida saadetisi kogu tarneahela ning saada tarne kinnitust, et kaup jõudis kohale. Elektrooniline veoseleht kohe kättesaadav kõigile tarneahelas osalejatele ning võimaldab kiirendada arvete esitamise protsessi. Viimaseks, on avalikule sektorile kasu. On võimalik kontrollida digitaalseid dokumente veokit peatamata, see tähendab, et juhil ei ole vaja raisata oma tööaega andmete kontrollimiseks. Seega suureneb andmete kättesaadavust, kiirendab kontrolliprotsessi ja loob paremat statistikat logistikast.


Digitalization of processes is an inevitable future in logistics that awaits all transport companies. Every day in logistics moves a huge amount of information, the processing of which takes a lot of time and resources. Digitalization makes it possible to simplify logistics processes, reducing time and resource consumption and in the same time making them accurate and environmental. By 2025, the European Union has set a goal to adopt e-CMR and start to use them in logistics. Due to the fact that the author of this thesis, works in logistics company and deals with CMR documents in daily work, the author became interested in CMR digitalization. Explore the possibilities of digitization in logistics in order to reduce time and resource consumption. Since e-CMR will be introduced in the near future, the author set a goal to investigate the transport company's awareness of the Electronic Freight Transport Information Regulation (eFTI) and e-CMR, possibilities and benefits of its implementation. In order to achieve the goal of the thesis and to answer the research questions, firstly, the author makes a theoretical overview of the e-CMR and of the Electronic Freight Transport Information Regulation (eFTI). In the second part of the thesis, the author introduces the research strategy and methods. The author used a qualitative research method. The research focused on an in-depth analysis of one object, a transport company, and their awareness of eFTI and e-CMR. Data had been collected through interviews with people working in different transport companies. For interviews with companies, the author chose a semi-structured interview. The purpose of the interview was to investigate the general technological development in the transport companies and their awareness of e-CMR. As the last stage, the author analyzes the results of the interview and draws conclusions based on this. By the results of the interview, found out, that transport companies have knowledge about the adoption of e-CMR and the eFTI at an average level. This means that the employees of the transport companies are aware that it will soon be possible to use electronic CMR to all European Union countries, but there is no more detailed information. Based on this, the author concludes that transport companies are not ready yet for a full transition to an e-CMR. They have general knowledge, which is not enough to work with an e-CMR. Their knowledge is based on assumptions. Transport companies understand very well the advantages of electronic CMR and looking forward to this digital solution, because til now quite a lot of documents are moving on paper, which takes a lot of time and slows down work processes. In order for transport companies to easily and quickly go over to e-CMR, it is necessary to search information about it. Currently, everything is in the development stage, that's why there is not so much information in the media. This means that more information needs to be disseminated in the media so that more people know about it. Companies that use various digital solutions in their work will have a competitive advantage in the future, because this is the inevitable future in the logistics. Benefit of this thesis will get first of all, the companies that are involved in the digitalization of processes in the logistics sector. For them, it would be good to know the readiness of the transport company for e- CMR transition and their awareness of it. Secondly, transport companies will benefit, they will learn more about the e-CMR and eFTI, because there is not much information about it publicly. As a result of the thesis, found out that electronic CMR would bring benefits to companies. The main advantages of using electronic CMR are saving time and resources, because collecting and entering data, preparing documents, all these activities take a lot of time. With the e-CMR, it is possible to perform all these actions within a few minutes. The second is environmental sustainability, nowadays a very big problem in the whole world is environmental pollution, even if the logistics sector refuses paper documents, this is already a big step in the direction of environmental sustainability. Transparency and efficiency increase, the electronic CMR allows real-time tracking of shipments throughout the supply chain and confirmation of delivery. The electronic CMR is immediately available to all participants in the supply chain and allows to speed up the invoicing process. Finally, there are benefits to the public sector. It is possible to check digital documents without stopping the truck, which means that the driver does not need to waste his working time checking the data.

Kirjeldus

Viide

Toetusavaldus

Läbivaatamine

Täiendatud järgneva poolt:

Viidatud järgneva poolt: