Topauto Tartu AS-i remonditöökoja läbilaskevõime suurendamine

Kuupäev

2024-01-08

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Käesoleva lõputöö raames uuriti Topauto Tartu AS-i remonditöökoja läbilaskevõimet. Lõputöö eesmärgiks oli saada ülevaade remonditöökoja läbilaskevõime hetke olukorrast ja tuvastada probleemi põhjused. Selle käigus analüüsiti parendusettepanekuid ning need esitati ettevõttele. Lõputöö koosnes kolmest osas, mis olid jagatud peatükkideks. Esimeses peatükis tutvustati lühidalt ettevõtet, selle meeskonda ja toimimist. Koguti andmeid järelteeninduse külastatavuse ja uute sõidukite müügi kohta Tartu linnas alates 2018. aastast. Kaardistati garantiiliste sõidukite osakaalu Tartu piirkonnas. Andmete kogumine aitas saada ülevaate järelteeninduse külastatavuse kasvust ning põhjustest, hinnata potentsiaalsete klientide olemasolu piirkonnas. Ettevõtte poolt esindatud automarkidel Tartu maakonnas teisi esindusi ei ole. Hindamaks töötunni hinda ja ootejärjekorra probleemi, võrreldi seda Tartu maakonnas asuvate teiste müügi- ja teenindusettevõtetega, mis aitas hinnata töötunnihinna konkurentsivõimelisust ning ka järelteeninduse ootejärjekorra probleemi. Teises peatükis analüüsiti kaudset töödemahtu, mis tuleneb uute sõidukite müügist ning võimalikku kasumlikkust töödest. Hinnati vajalike tehnikute arvu töökojas ning probleemi seoses pika järelteeninduse ootejärjekorraga. Kolmandas peatükis pakuti ettevõttele võimalikke lahendusi järelteeninduse ootejärjekorra vähendamiseks ning analüüsiti pakutud lahendusi. Pakutud lahendustena võib välja tuua: • uurida ja analüüsida põhjuseid ettevõtte poolt, kuidas saaks välja müüa kõiki võimalikke töötunde, mis tagaks 19% (1,9 päeva) lühema ootejärekorra samas jättes palgakulud samale tasemele; • Leida võimalused teenindada esmajärjekorras ärikliente, kelle sõidukid on soetatud ärilisel eesmärgil või leida optimaalsed võimalused asendusauto andmiseks; • parendada töötajate motivatsiooni ning koolitamist, et maksimaalsed töötunnid saaks välja müüdud; • remonditöökoja seadmete ümberpaigutus tagamaks kõikide töökohtade sõltumatus üksteisest; • põhjalikumalt analüüsida võimalust pikendada tööpäeva pikkust või avada töökoda ka nädalavahetusel.


Within the framework of this thesis the capacity of the repair shop of Topauto Tartu AS was studied. The purpose of the thesis was to get an overview of the current state of the repair shop's capacity and identify the causes of the problem. In the process suggestions for improvement were analysed and submitted to the company. The thesis consisted of three parts which were divided into chapters. The first chapter briefly introduced the company, its team and operation. Data on the attendance of the after-sales service and the sale of new vehicles in the city of Tartu since 2018 were collected. The share of warranty vehicles in the Tartu region was mapped. Data collection helped to get an overview of the increase in attendance of the after-sales service and the reasons for it to assess the presence of potential customers in the area. The car brands represented by the company do not have other representative offices in Tartu County. In order to assess the price of the working hour and the problem of the waiting list, it was compared with other sales and service companies in Tartu County, which helped to assess the competitiveness of the hourly working price as well as the problem of the after-sales service waiting list. The second chapter analysed the indirect volume of workload resulting from the sale of new vehicles and the potential profit from the after-sales works. Evaluation is done for needed amount of the technicians in workshop and the problem of a long after-sales service waiting list were assessed. The third chapter offered the company possible solutions to reduce the after-sales service waiting list and analysed the proposed solutions. Among the proposed solutions can be pointed out: • to investigate and analyze the reasons for the company’s ability to sell out all possible working hours, which would ensure a 19% (1,9 days) shorter waiting list while leaving wage costs at the same level; • find opportunities to primarily serve business customers whose vehicles have been purchased for commercial purposes or find optimal opportunities to provide a replacement car; • to improve the motivation and training of employees so that the maximum working hours can be sold out; • relocation of repairer equipment to ensure that all workplaces are independent from each other; • to analyse in more detail the possibility of extending the length of the working day or opening the workshop also on weekends.

Kirjeldus

Märksõnad

Transport::Autotehnika::Autode hooldus, hooldusjaamad ja seadmed

Viide