Eriotstarbelise O2 kategooria haagise konstrueerimine
Kuupäev
Autorid
Väljaande pealkiri
Väljaande ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Kokkuvõte
Antud lõputöö tulemusena projekteeris autor eriotstarbelise O2 kategooria haagise, mis sobib omadustelt kasutamiseks dekoratiivpuude kogumiseks avamaaistandusest. Tagamaks haagise maastikusuutlikkuse, langetas autor valiku haagise konstruktsiooni osas täishaagise lahenduse kasuks, kuna seda tüüpi haagise puhul on kõige lihtsam tagada tõusu-, ülesõidu- ning mahasõidunurgad. Antud valikuni jõudmiseks võrdles autor lahenduseks sobivate haagisetüüpide maastikusuutlikkust enim mõjutavaid omadusi ning leidis konstruktsioonilised põhjused nende taga. Projekteeritava haagise tehniliste lahenduste leidmiseks võrdles autor erinevate kasutusaspektide poolt tingitud nõudeid ning valis ostutooted selliselt, et need täidaks eesmärgid maastikusuutlikkuse, loodava haagise võimalikult madala omahinna, dekoratiivpuude transpordi ning üksiksõidukina registreerimise seisukohast. Kõige suurema osa töömahust hõivas haagise raamisosa ja telgede abiraamide koostamine. Seda põhjusel, et leida haagisele valitud telgede, täishaagise pöördlaagri ning loodava haagise raami selline kombinatsioon, mis tagaks optimaalse maastikusuutlikkuse ja haagise kasutatavuse. Lähtuvalt analoogsete maastikusuutlike haagiste saadavuse puudumisest ja omadustelt lähemate analoogide hinnast, leiab autor, et antud lõputöö raames loodud projekt on heaks sisendis väikeettevõtte tarbeks antud haagise üksikkorras tootmiseks.
The aim of this thesis was to construct O2 class trailer with total loaded capacity 3500kg and cargo area that would be sufficent for transporting decorative trees. In order to complete this objective, author compared different issues, that such trailer would have to solve: it would have to perform well in off- road conditions and also the cargo area would have to be suitable for tranporting trees. In order to determine, if need for such trailer exists or if it would be possible to replace it with other means of transport, author carried out comparison between different means of transportation devices. Trailers allready available on market, tractor with trailer and light commercial vehicle were comapred. After it was evident, that need for such trailer exists, author determined the flaws of trailers that are currently available on the market. Since these flaws were caused by poor off- road capabilities, most suitable trailer type and components needed to complete such trailer were selected. After having thoroughly compared different elements, 3D model of purchased axles and other assemblies were created. These models allowed to create frame and subframe parts for new full trailer. Analysis of frame components was carried out in Autodesk Inventor Stress analysis environment. Parts and materials needed for trailer were organized in charts to determine the overall budget and also the estimated weight of constructed trailer. Due to the lack of other similar other trailers, that could substitute the constructed trialer in relation to it’s capabilities in off- road conditions, author finds this solution as a good starting point for building such trailer in small numbers.