Koolitusprojekti hindamine ettevõttes Põldma Kaubanduse Aktsiaselts
Kuupäev
Autorid
Väljaande pealkiri
Väljaande ISSN
Köite pealkiri
Kirjastaja
Kokkuvõte
Koolituspuudus ja vajalikkus on ettevõtetes aktuaalseteks teemadeks. Antud lõputöö on
koostatud hindamaks analüüsitavas ettevõttes Põldma Kaubanduse Aktsiseltsis läbiviidud
koolitusprojekti.
Lõputöö aktuaalsus seisneb selles, et ettevõttes pole siiani koolitusi sel viisil arendatud ja
analüüsitud, kuid töötajatelt oodatakse pühendumist töösse. Et parendada töötajate
teenindusoskusi ning suurendada ka kogu ettevõtte konkurentsivõimet, käivitati antud
koolitusprojekt, mis viidi läbi 2023. aasta septembrist kuni detsembrini. Kuna projekt on
ettevõttes esmane kogemus, soovitakse teada saada, milliseid muutusi tõi see kaasa ning
kas ka tulevikus jätkata.
Sellega seoses on püstitatud eesmärgiks hinnata Põldma Kaubanduse Aktsiaseltsis teeninduskoolituste
projektis osalenud teenindajate teenindusvalmiduse ja
müügitulemuste muutust, et teha ettepanekuid koolitusprojektiga jätkamiseks ning
ettevõtte konkurentsivõime tõstmiseks.
Lõputöö uurimisküsimuseks on: kuidas on projekt mõjutanud koolitustel osalejate
teenindusvalmidust ning müügitulemusi?
Küsimusele vastuse saamiseks viidi läbi uurimus, mis hõlmas kahte uurimismeetodit:
küsitlust ja dokumendivaatlust. Dokumendivaatluses võrreldi omavahel kahe kuu
kaupluste tulemusi: kuu, mil koolitusprojekt algas ehk september 2023 ning kaks kuud
pärast koolitusprojekti lõppu ehk märts 2024. Kaupluste tulemused võeti ettevõtte
müügisüsteemist. Tulemustest selgus, et enamik kaupluste näitajad on saavutanud
võrreldes koolitusperioodi algusega tõusu. Kui käive oli enne kõikidel kauplustel negatiivne,
on pärast koolitusperioodi tõusnud enamik kauplustel positiivse näitajani. Lisaks on
tõusnud kaupluste lisamüügi näitaja, müük külastaja kohta ja käive arve kohta. Suurimat
langust on näha tükilises müügis kuu kohta, kus kolmel kauplusel neljast oli see
uuringuperioodi jooksul langenud.
Küsitlus viidi läbi küsimustiku vormis ettevõtte töötajate seas, kes osalesid
teeninduskoolitustel. Valimiks oli 18 vastajat. Küsitluse vastustest selgus, et 94%
vastajatest on koolitustel osalemisest huvitatud, millega saab ettevõte arvestada koolituste
korraldamisel. Lisaks tuli välja, et vastajate arvates on tõusnud nende teenindusoskused
ja teenindusvalmidus koolitusperioodi jooksul ning projekt mõjus kokkuvõttes hästi nii
tiimiliikmetele kui ka kauplustele. Ka müügitulemuste tõus näitab omakorda
teenindusvalmiduse paranemist. Koolitusprojektiga jätkamist pooldas 83% vastajatest.
Uuringu tulemuste põhjal toodi välja ettepanekuid seoses koolitusprojektiga:
Selgitada töötajatele teeninduse ning müügitulemuse vahelisi seoseid igapäevases
töös, tuues välja koolituste vajalikkus ettevõtte arengut ning konkurentsivõimet
arvestades.
Planeerida edaspidi koolitusi vastavalt töötajate ootustele ning vajadustele,
lähtudes personaalsetest oskustest.
Jätkata koolitusprojekti korraldamist teenindajate teenindusvalmiduse ja arengu
toetamiseks ning planeerida koolitused selliselt, et teenindajatel oleks koolituste
aeg ette teatatud piisava ajavaruga.
Koolitusprojekti ülesehitust peaks täiendama mitmekülgsemaks ning lisama juurde
praktilisi ülesandeid ja omavahelisi võistlusi, võib olla täiendada ka teooreetilist
lähenemist. Samuti tuleks valida osalejate vanusest ja kogemusest lähtuvad
koolitusvormid ja meetodid.
Lõputöös püstitatud ülesanded ja eesmärk said täidetud- toodi välja muutused nii
kaupluste tulemuses kui ka töötajate teenindusoskustes. Töö alguses esitatud küsimusele
leiti vastus. Teenindajate teenindusvalmidus on tõusnud ning see on omakorda mõjutanud
müügitulemusi kasvu suunas. Lisaks tehti ettepanekuid koolitusprojektiga jätkamiseks ja
ettevõtte konkurentsivõime tõstmiseks. Koolituste läbiviimine on ka tulevikus oluline, et
tagada töötajate pidev areng ja pädevus.
The title of following graduation thesis is Evaluation of the Training Project in Company
Põldma Kaubanduse AS. The purpose of this thesis is to evaluate the changes in the
service readiness and sales results of the employees, who participated in the service
training projects, in order to make suggestions for continuing the training project and
increasing the company's competitiveness. The training project was conducted from
September 2023 to December of the same year.
Põldma Kaubanduse AS is a family business founded in 1995 by entrepreneur Heinar
Põldma, which includes the stores established by the company. The stores are located in
Estonia, Latvia, Lithuania and Poland, and there are more than 120 of them in total. The
company's goal is to constantly develop, by increasing sales, but also by expanding the
knowledge and skills of its employees. The company has four core values: honesty, care,
development and openness. The company is an importer of a large number of brands, such
as Guess, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, Calvin Klein, Tommy Jeans, Calvin Klein Jeans,
Mustang, Tom Tailor, Pierre Cardin, Camel Active, Molly Bracken, etc. In addition, the
stores offer the company's own product range, called Denim Dream.
To achieve the aim of the thesis a study was carried out in the company, which included
two research methods: survey and document observation.
The document observation compared the results of the stores of two months: September
2023 and March 2024. The results of the stores were taken from the company's sales
system. The results revealed that most of the store's indicators have achieved an increase
compared to the beginning of the training period. If the turnover in all stores was negative
before, after the training period, most of the stores have increased to a positive indicator.
In addition, the indicator of additional sales of stores, sales per visitor and turnover per
invoice has increased. The only decrease can be seen in unit sales per month, where three
out of four stores had a decrease during the study period.
The survey was conducted in the form of a questionnaire among company employees who
participated in service training. The sample consisted of 18 respondents. The answers to
the survey revealed that 94% of respondents are interested in participating in trainings,
which the company can take into account when organizing trainings. In addition, it turned
out that according to the respondents, their service skills have improved during the training
period, and the project overall had a good effect on both the team members and the stores.
83% of the respondents were in favor of continuing with the training project. Based on the
results of the study, suggestions were made regarding the training project:
• Involve more trainers so that one trainer has fewer stores and it is possible to delve
deeper into the development of each store.
• To plan future trainings according to the expectations and needs of the employees,
planning the trainings with sufficient reserve in advance.
• Continuing with the training project contributes to the development and stability of the
quality of work.
• The structure of the training project should be made more versatile and practical tasks
and competitions should be added, there may also be theory.
Answers were found to the research question posed in the thesis and the goal was fulfilled - changes were brought out both in the results of the stores and in the service skills of the
employees. In addition, proposals were made to continue with the training project and
increase the company's competitiveness. Conducting trainings will also be important in the
future to ensure the continuous development and competence of employees.